torsdag 27 november 2008

Malm, Malm och åter Malm

Mannen som nickade medgivande när Ingmar Karlsson kallades för "Turk agent" och svingade svärd under "operation plåga Ingmar", har nu gått åt ett liknande håll. Inte nog med att Fredrik tar varje tillfälle i akt att smutskasta Turkiet, utan han blir väldigt grinig när han får mot reaktioner och är faktist förvånad över dessa. Dessa motreaktioner som bla. jag utdelat i form av frågor, har han på ett mästerligt sett visat att han har varken svar på frågor eller tillräkligt med kunskap för att ge sig in i debatter och tappar tråden väldigt lätt.
Ni ska bara se analyserna Malm gör på sin blogg (han är en jävel på att generalisera också), de är mestadels grundade på tidningsartiklar. Som om det inte var illa nog så väljer han oftast tidningar (en källa, på en bra dag kommer han upp till fyra!) med samma politiska inställning som han själv håller (han är inte partisk enligt honom). När frågor om PKK och hans inställning till dessa kommer, då ignorerar han dem och ställer sig passivt och låter andra försöka besvara dessa.
På senare tid har han även slutat publicera mina frågor, antar att de kan vara jobbigt när man ger sig ut på äventyr utan karta och kompass. Efter de hemska terrordåden i Indien så kom Malm in på att de kanske gick att berättiga vissa terror organisationer, men slug som jag är tog jag upp PKK (oväntat?!). Istället för att fördöma all slags terrorism och våld mot civila (som jag gjorde) så valde mannen en annan väg, att just disskutera om inte kurder och judar (Israeliter) kunde ha rätt i sitt motstånd i form av terror. Jag ställde min fråga, men som vanligt så har Malm inga svar, utan lämnar som vanligt en massa frågetecken. Det lilla jag fick ur honom blev följande:
"Emre, detta är min sista kommentar till dig. Det känns nämligen ungefär som att diskutera med en vägg." (https://www.blogger.com/comment.g?blogID=6881157120624674197&postID=6377611625686133410, hämtat: 04:34 281108 ).
Ja du Fredrik, jag precis som många här i världen avskyr även jag terror i alla dess slag, oavsett vem det drabbar och är inte villig att kompromissa. Jag hoppas iaf att du gör det en dag. Du har anklagat mig för rasism, försökt dumförklara mig, antytt på att jag inte varit på läst osv. Men jag tror att det är dags att visa båda sidorna av myntet.
Emre

2 kommentarer:

Anonym sa...

För den som är intresserad över hur löjliga påståenden kära Malm gör rekommenderar jag att kika hans blogg;
fredrikmalm.blogspot.com

Fastän Emre må ha fått tyst på vår partiska riksdagsledamot anser jag att Malm bör få fler kommentarer att kämpa emot!
Han ska inte fortsätta med sin pro-terror policy!!

Vi uppanar er alla att ha koll på honom och bemöta hans ogrundade argument!!

Türkan

Anonym sa...

Hej!
Jag tycker du har sunda åsikter om att våld föder våld. Du är också en hejare på att uttrycka dig i ord.

Lycka till och grilla alla okunniga inom området som du behärskar så väl. Främst tänker jag på de personer som har tagit en ställning i frågan och besitter en lukrativ position i samhället utan att göra rätt för sig.

Lycka till!