lördag 25 juli 2009

Fredrik Malm har inte blivit klokare under semestern

Nu har han för tillfället lagt sitt turk-hat åt sidan och gett sig på den klassiska Ryss-fobin. Nu är Vitryssland han nästa mission att befria, han propagerar tom att man ska sluta kalla Vitryssland för Vitryssland och kalla de Belarus (Läs själva om ni inte tror mig :). För att få bort den ryska stämpeln och visa på att dessa inte tillhör Ryssland på något sätt. Dock har geniet inte insett att Belarus betyder just VIT-RYSS !!!! Ska vi börja definera nationers identiteter i EU? Är inte det lite för mycket intrång på inre angelägenheter som denna man aldrig lärt sig respektera, förstå eller vara ens konstruktiv på. FN-stadgan är tydlig på den punkten, men någon får spela in de på talband och komplettera med bildberättelse för att han ska förstå.

Budskapet är, Vitryssar, ni är förtryckta, sluta kalla er för vitryssar, kalla er istället vitryssar...

Mannen som skulle kunna starta en fight på frälsningsarmens julfest har siktat in sig på Vitryssland för att skapa skit av ingenting....

Denna man sitter i vår riksdag och röstar fram beslut..... Vart är Sverige påväg?! Tacka gudarna för Bildt !

Emre

10 kommentarer:

Anonym sa...

Fredrik Malm tönt som lever på proppa ganda,,han och några till matas med skatte pengar.Svenska folket är flata någ för att sätta stopp på skatte pengar som slösas hit o ditt.Dessa politiker arbetar för egen klir,så åker dem med sina barzani ungar känner sig som gerilla stridare,dem bör slängas ut i från Riksdagen.De kan åka ner till Erbil och föra politik i Barzani bergen.ATATURK ÄLSKARE.

Feffe Osmansson sa...

Fredrik Malm är smart och en lobbyist! En personlighet som har profilerat sig som språkrör och den marxist leninistiska terroristgruppen PKK och deras diaspora medlemmar.

Jag tycker absolut inte att vi Turkieyt vänner ska förolämpa Fredrik. Däremot bör vi vässa våra argument och bemöta honom. Bemöta honom vad gäller kurdfrågan, det sk fiktiva folkmordet på armenierna etc.

Men faktum är att andra högerkrafter, även personligheter från hans eget parti, har tystat honom rejält.

Ataturkälskare:

Vet du att Barzani offrade 3500 peshemerge soldater i början av 90-talet mot PKK? Dessa lirare stred på turkiska militärens sida då Özal bad om det.

När striden var vunnen och PKK gav upp och övelämnade sig gick medlemmar ur den turkiska militären och dumpade dom i en bas i Iran. Dom ville inte krossa PKK.

Så innan vi kastar skit på Barzani som gör allt i sin makt för att hålla goda relationer med storebror Turkiet så bör vi rensa it svinen i våra egna led.

Sancak Beyi Emre sa...

Feffe:

Malm är en fis i rymden... Bara kul att blotta hans okunskap och ogenomtänkta strategi, ingen match... Tror inte jag förlorat en rond mot honom under alla verbala dueller jag hållt.

Däremot håller jag inte med om att Barzani är någon att försvara ! Håller med om att vi har svin i egna led, men Barzani är en liten kaxig typ på en maktstreak ! En vacker dag kommer han säga fel saker som rätt människor reagerar på och samtliga skulder kommer drivas in ! Förutom att förlora Pesmerga försatte detta svin även soldater i bakhåll ! Inget jag förlåter iaf...

Emre

Anonym sa...

svar FERHAT,feffe,OSMAN,måste säga att du har identitets kris.ditt nick namn visar det.Och du har ett kurdisk,Turkisk,Svensk språk det är inte lätt för dig.Tycker synd om dig som inte förstår sorani,kurmanci eller de övriga kurdiska dialekterna.Problemet blir värre när Svenska staten vill att alla ska integreras,assimileras med andra språk.Vad skall dina barn säga ska dem ha ett kurdistan i Dalarna?Mvh Ataturk älskare.

Feffe Viking sa...

Ataturkälskare:

Jag är etnisk kurd! Turk/turkisk medborgare och svensk! Ja, ska ärligheten fram så är jag ta mig fan mer svensk! Jag har fått gratis utbildning, sjukvård och universitetsutbildning av den svenska staten. Jag älskar Sverige!

Identitetskris?

Nej, pappa Ferhat är kurd till etnicitet, han är stolt turkisk medborgare, ja kalla mig turk, och en person som älskar Sverige och som kallar sig svensk när han besöker andra stater.

Identitskris? Kalla det va fan du vill!

Min far är kurd mor är turk! Jag bär stolt mitt svenska pass och värnar om mitt det land där jag bor och verkar. Turkiet är dock ett land som har en stor plats i mitt hjärta.

Anonym sa...

Svar till feffe vikiing-Du vet att Vikingarna inte var så snälla-Dem plundrade Miklagården idag Istanbul.Skall du plundra Stockholm...haa.Tacka din mor att hon har fött dig,när det gäller identitet så klart att du är kluven med tre språk.ps sök den rätta som du känner isjälen.Och när det gäller före 1940 så var hela Europa i höger nationalist. Vilket NATIONALISTER går fram marsh idag,farlig utveckling.Många människor blev offer i alla länder.Så det hände inte i bara Turkiet.mvhAtaturk älskare.

Feffe Osmansson sa...

ataturlälskare:

Men jag är svensk! Jag är medborgare här. Jag älskar sverige. Jag är även turkisk medborgare och kan jag kalla mig för svensk så kan jag även kalla mig för turk. Men etnisk är jag EN KURD, då min far är en kurd. En annan aspekt på identitet är min religion. Jag må inte vara en praktiserande muslim, men jag är stolt över att vara muslim.

Kan jag inte vara stolt över att vara både svensson, turksson och kurdsson? Jag är det ta mig fan! ett stort privilegium.

Anonym sa...

Fråga feffe,om du fick ett kurdistan vad skulle du göra packa åka ditt?eller stanna i Sverige? eller åka till Konya?Ataturk älskare

Ferhat Cetinkaya sa...

Ataturkälskare:

Målet är "den andra republiken", dvs att avveckla kemalisterna TOTALT misslyckade republik och ersätta den med en demokratisk republik.

Målet är att avveckla kemalisternas fascism och ersätta den med muslismk tolerans som alla dagar i veckan är förenlig med demokratiska värderingar.

Mer behöver jag nog inte säga!

Vad är det du inte förstår kurban?

Anonym sa...

KEMAL ATTATURK LEVER I ALLA ÅDRAR,TITTA UPP SER DU MÅNE OCH STJÄRNA DET KAN ALDRIG NÅ VARANN.MEN DEM LYSER IN I SJÄLEN PÅ SMÅ LIVEN PÅ JORDEN. SÅ ÄR ATTATURK HAN ÄR LIVET,HAN ÄR VÄGEN,HAN ÄR FRIHETEN FÖR OSS TURKAR OCH TSK.ATATURK ÄLSKARE.