torsdag 5 maj 2011

PKK eskalerar våldet mot civila

PKK har aldrig varit någon militär utmaning för TSK. Av de 40000 döda under terrorperioden, så är knappt 5000 soldater och poliser. Idag försöker man transformera sig, övergå från gerilla i bergen till stadsterrorist som röjer och förstör och skyddar sig bakom illasinnade makters tro på ”demokrati”.

Idag, är du turk så klarar du dig ganska bra. Är du kurd, och inte delar PKK:s syn på världen, så riskerar du ett helvette till liv.

Det allra senaste rapporterna är följande:

• Under mordförsöket som PKK utförde mot Statsminister Erdogan, så tog man sig in i en by under flykten från poliserna, och krävde ”bröd till oss och röst på BDP, i annat fall bränner vi ner eran by”.
• De som vägrar ingå i deras ”protester” riskerar att dödas. Elever som går till skolan trots PKK:s hot riskerar att mötas med våld. Butiker som inte stänger, riskerar att få butiken med ägaren i ned bränd. Bussförare, som kör bussar riskerar att bli inbrända osv. (ni förstår nog tankegången som de har)
• Att BDP ständigt hotar människor för att ge syn av en enad front är inget nytt. Men visste ni om att BDP samtidigt kan gå så långt och rekommendera likvidering av oliktänkande ?
* Hur demokratisk kan man vara om man utför mordförsök på en statsminister ?
* Hur demokratisk är man om man "protesterar" med bomber ?

Man kräver rättigheter åt det kurdiska folket, man tar på sig rollen som talesman för ett helt folk, men kan inte visa en demokratisk mognad för att låta människor välja sin egen väg (grundpelare i frihets begreppet). Sen har man en man i fängelse som från sin cell gör analyser som samhälliga frågor. En kille som inte varit ute på år o dagar, o som dessutom inte varit i det turkiska samhället på säkert 30 år. Den här mannen ska sitta och göra analyser och dra slutsatser, är det frihet eller slaveri ? Det allra roligaste är att varje statsbesök som görs i Turkiet, har en koppling till honom och kurderna enligt samme man.

Vad vill jag få sagt ? Det jag säger är inget nytt, och alla vet säkert om vad dessa terrorister är och gör. Det jag vill påvisa är att de demokrati vänner som vill se en bättre tillvaro för kurder i Turkiet ska med näbbar och klor slåss för att dessa människor blir kvitt PKK. Dessa är det främsta hotet mot att hela den turkiska befolkningen ska få friheten att lyssna, tänka och rösta precis som de själva vill.

Angrepp på lågstadie elever














Sancak Beyi Emre

9 kommentarer:

G.J sa...

Men vad är nytt.
Kanske sanningen???
Det håller inte att perversa politiker tar dessa under sina vingar ( armhålor).

Anonym sa...

Adiustunde... eskiya

Anonym sa...

Tänk att vissa människor idag agerar på beställning av en enda person.... dansar efter en viss persons pipa heter det visst.
Oförenligt med demokratin, om man frågar mig.

Det måste vara hegemonin som finns i generna. Hur länge ska det gå i arv?? Tidigare generationer röstade såsom klanledaren beslöt, idag kommer krav på massagerande från en i fängelsecell. När ska en del agera utifrån sina egna åsikter och demokratiska principer?

Osman Feffeson sa...

Anonym skriver:

"Det måste vara hegemonin som finns i generna. Hur länge ska det gå i arv??"

Oj, det var det vidrigaste jag läst på länge. Menar du att kurdens gener aldrig kommer att tillåta honom att inse att demokrati är bra? I så fall måste jag avfärda dig som aningen efterbliven.

Kurderna vaknade inte upp en dag och fick för sig att bli militanta marxist-leninister. Den KEMALISTISKA STATENS FÖRTRYCK, ASSMILITAIONSPOLITIK, KRÄNKNINGAR; TORTYR och FÖRNEDERING ledde till att vi idag har en sjuk politisk sekt som heter PKK. Denna sekt skapades av den turkiska militärens militär. Detta eftersom Turkiet fram till våra dagar alltid varit en smyg-militär stat. Alla grupper utom den kemalistiska eliten fick sin beskärda fel av den kemalistiska statens foörtryckar apparat. Kurderna drabbades värst.

Så sluta snacka om gener. Det finns miljoner turkar som röstar på CHP ovasett om partiet är ett stort jävla skämt.

Gener? Ja, hade den kemalistiska regimen tvingat mig eller nån av mina anhöriga att äta bajs och levande råttor i fängelse, tortera mig och tvinga mig till att förneka min identitet och kultur, så hade jag nog också blivit en sjuk apoist. Det var så det hela började. I turkiskhetens namn gick ett stort gäng bastarder inom vår militär och förtryckte sitt eget folk. Resultatet blev PKK.

Sen ser jag att du klagar över Öcalan kan styra och ställa från Imrali. Ja, alla demokrater i landet (inklusive vissa kurd-patrioter)vet att vår "ärorika" militär kontrollerar honom och att Öcalan mer än gärna springer deras ärenden.

Att Turkiet idag inte är ett delat land ska vi tacka kurderna för. Och PKK (oavsett vilket vidrig och äkclig terroristorganisation det är) är ett resultat av den kemalistiska regimens förtryck.

Barbarbaba sa...

Hadi Emre kardes, skriv något om internet censuren i Turkiet :)

Anonym sa...

Osman, vad är du förfasar dig över ett inlägg jag skrev tidigare? Är ddet inte så att de flesta kurder faktiskt följer denne man blint, även om han i sin tur styrs av mörkare makter.

Du drar paralleller med CHP och turkar som följer dessa blint. Det rättfärdigar inte att man trots vetskapen om detta fortsätter och våldet eskalerar på beställning.

Hegemonin har ju varit ett faktum och styrt folket lokalt i Östra Turkiet, eller hur? Ättlingar till dessa är åter aktuella är en maktfaktor i människors liv i regionen, eller hur? Var det för starkt uttryckt att det finns i generna att man lyder blint?

Bränt barn skyr elden tydligen inte elden.

Osman F sa...

Anonym:

Nej, det är INTE så att de flesta kurder följer denna man. Hade det varit fallet så hade vi haft ett marxist-leninistiskt Kurdistan i östra Turkiet för länge sedan. 60% av Turkiets kurder lever i västra Turkiet tillsammans med turkar. Stödet för PKK och BDP bland dessa kurder är mycket liten. I östra Turkiet är 30-35% av kurderna byväktare, dvs de strider mot PKK tillsammans med den turkiska militären. Andra rörelser i östra Turkiet med många anhängare är Hezbollah och Gulen rörelsen.

När det går som bäst för PKks partiet under val så får man runt 2,3 miljoner röster. Denna siffra kan även gå ner till 1,8 miljoner eller ännu lägre. Du har rätt i att många kurder dyrkar och följer Apo som om han vore någon profet, men majoriteten gör det inte.

Vad är det du vill få sagt med att kurdernas gener gör att dom blint följer Apo och PKK? menar du att kurder är mer mottagliga för hegemoni pga av nån gemensam gen som dom bär på? Tala om kultur, traditioner, socio ekonomi så kan jag delvis ge dig rätt. Men börjar du babbla om gener så är du ute på jävligt djupt vatten och kan avfärdas som dum.

Vi har en politisk och livsfarlig sekt i östra Turkiet som är ett direkt resultat av en annan sekts förtryck, mord, tortyr och förnedringar. Den sekten kallar jag för den kemalistiska sekten.

PKK och apoistdyrkarna är kurdiska varianter av kemalisterna.

Har inget med gener att göra! Min morbror dyrkar Ataturk som om han var en profet, medan min mor tycker han var en pajas av hög klass. Min far har alltid föraktat PKK och avfärdad Öcalan som djupa statens man, medan min farbror var heltids apoist under hela 90-talet och nära att åka till Kandil för att bli terrorist.

Inget med gener och göra med andra ord.

Anonym sa...

Det där med "gener" är ju använt som ett idiomatiskt utryck dvs saknar ordagrann betydelse. Att ättlingar till de forna lokala makthavarna åter står i fokus retar mig. Den ledande klassen har alltså en hegemonisk position. Det retar mig ytterligare att man strävar att ge dessa makt i regionen.

Är du av annan åsikt kanske??

Osman F sa...

Anonym:

Nu när jag förstår med vad du menar med "gener" så kan jag meddela att jag håller med dig. Jag tycker det var helt rätt av AK P att bryta det odemokratiska "samarbetet" med stora och inflytelserika klaner inför det kommande valet. Detta ledde bland annat till att en klan i Urfa angrep Erdogan.