fredag 27 augusti 2010

BDP, PKK och Öcalan: Vi är redo att slåss för juntans lagarna !

Öcalan uttalar sig återigen från fängelset. O denna gång sprider han hot fram och tillbaka mot allt och alla egentligen. Han menar bla att ”bojkotten kan komma att bli aktiv” och ”hur vågar mänskorättsgrupper och NGO:s propagerar för ett ja i folkomröstningen i självaste Diyarbakir”…

Sen tar han sig friheten och hotar industri och affärsmännen (även vanliga arbetare… är inte marxister för dessa?) i Diyarbakir som kallat det senaste BDP stolpskottet som sticker ut huvudet Selahattin Demirtas för Pol Pot (hur klockrent är inte det ?! Varma hälsningar till Diyarbakirs stålkarlar!)… Även dessa undrar apa hur i bövölen de vågar… ”Var är det dem förlitar sig på när de vågar säga sånt”, är vad apa säger… Jag kan hålla med lite, har man glömt vad PKK gör med kurder som inte går i deras linje ? I bästa fall kommer ett gäng rabiessmittade as och spöar skiten ur dig, din familj och river ner ditt hus och om du äger en sådan, din arbetsplats. I sämsta fall ligger du och din familj under en bro, oidentifierbara….

Sen vill herrn skapa en försvarsstyrka med ett lokalt styre… Detta i syfte för att han börjat agera historiker och vantolkat den. Antagligen så drömmer han fotfarande om revolution och uppror, och är villig att ställa människor i elden pga hans sjuka drömmar. Han kräver självstyre, som är den nya grejen… Som ska leda till ”frigörelse”. Tänk själva hur det skulle se ut om försvarsmakten i Sverige skulle slå ner ett hot som ansåg reducering av svensk mark. O dessa skulle dessutom vara vanliga otränade civila.. Det är vad han vill få tillstånd, antagligen för ”sympati”… Som vanligt så har han varken stöd eller förtroende för dessa sjukliga planer.
Föga förvånande citerar han Yalcin Kucuk, som är en spritt språngande galen karl (dock var han tydligen en duktig soldat under Cypern interventionen), med Ergenekon relationer och god vän till självaste apa… Finns många bilder på dessa ihop.

Sen slänger han iväg ett hot mot alla. Att efter ”eldupphöret” PKK utropat nu, kan blod åter gjutas. Lustigt nog så slutar eldupphöret dagar innan folkomröstningen. O lustigt nog, så kan slagen flyttas från bergen till städerna nu… politisk terror med utökning är PKK:s nya grej.

Vad innebär hans nya tal ? Det är kodade instruktioner till PKK. Han är paranoid över att kurderna är för religiösa osv. o att han och hans terrorister kommer förlora stöd. Vilket man gör. Om självaste Diyarbakir borna går emot deras hantlangare, då är man inte allt för lugn…

Men det viktigaste är att man är villig att slåss och ställa till med ett helvette för att behålla Junta Evrens lagar, som under perioden hade ett ökänt fängelse. Diyarbakir fängelset. Där bla Ahmet Turk torterades tillsammans med MHPare… Man ska där lägga till att det var under denna period som dessa problem tog fart… Alla behandlades iof som samma ”skit”, men kurderna tog en annorlunda smäll. Här kan vi snacka om tyranni och ondska. O inte endast mot kurder. Evren har ett känt uttalande angående den här tiden: ”hängde jag en vänster aktivist, var jag tvungen att hänga en höger aktivist, för att vara rättvis”. Det är denna man och hans lagstiftning man vill beskydda nu, i demokratins namn som PKK och BDP.

Apa var iof på godfot med Evrens lirare, men att han skulle våga ta det så här långt trodde jag aldrig. Att folket som han påstår sig ”skydda” skulle få gå igenom något så nervärderande att bojkotta dessa lagförändringar. För det första trodde jag inte att han skulle våga, för det andra trodde jag inte att ens hans fanatiska anhängare skulle gå med på detta. Men rädslan för sitt liv och familjens välmående är en större faktor än jag trodde.

Självklart, PKK har raderat ut stora klaner tidigare. O kan om tillfälle ges göra det igen. Därför kommer nog iaf en del PKK/BDP, CHP och MHP kurder gå emot. Men resten tror jag inte kan svälja förnedringen att rösta för att behålla Evren periodens lagstiftning.

Vad kommer BDP:s status hos EU och svenska rödgröna vara efter detta ? Jag undrar verkligen hur man tänker här…

Sancak Beyi Emre

19 kommentarer:

Anonym sa...

Så snackar de, samtliga du nämner, om en demokratisering av Turkiet när de genom att rösta mot ändringarna i författningen motverkar detta.

Snacka om att spotta i motvind.

Sancak Beyi Emre sa...

Ja, och får även stöd från vissa tomtar i Sverige... tragiskt !

Emre

Kerstin Ulusoy sa...

"En reaktion mot hetskampanjen mot Turkiet"

Hahahahahahaha!

Så typiskt.
Man kritiserar Turkiet lite och helt plötsligt är det en "hetskampanj".

Snacka om känslig, eller snarare lättkränkt.

Anonym sa...

Ja, verkligen demokratiskt av premiärminister Erdogan att hota TUSIAD till att offentligt ta ställning till författningsändringarna. Nu flyger spotten åt alla håll. Jag ser hellre Kucuk på premiärministerposten.

Sancak Beyi Emre sa...

Kerstin:

Om nu en man dör, och detta tolkas som att antingen den turkiska staten eller nationalistiska turkar ligger bakom, utan någon som helst belägg... o motsatsen bevisas ganska snart, men ingen ursäkt dyker upp... Vad kallar du det då ?

Håll dig till Gulan Avci och deras geliker, ni verkar hålla samma låga nivå min vän.

Emre

Kerstin sa...

Emre
"låga nivå?"
Är det en låg nivå bara för att man inte delar samma åsikter?
Trist att du känner så.


"Om nu en man dör, och detta tolkas som att antingen den turkiska staten eller nationalistiska turkar ligger bakom, utan någon som helst belägg... o motsatsen bevisas ganska snart, men ingen ursäkt dyker upp... Vad kallar du det då ? "

Vilket exempel syftar du på?

/
K

Anonym sa...

Är det mycket begärt av TUSIAD att ta ställning till grundlagsändringarna? Trots att organisationen är en förening för en massa affärsmän och storföretag så har man de senaste åren lagt sig i allt som har med politik att göra. Nu vågar man inte ens ta ställning.

Ja, pajaser som Kucuk har ju gjort massor för Turkiet. Vilken clown du verkar vara.

Soup sa...

Kerstin Ulusoy.

"Man kritiserar Turkiet lite och helt plötsligt är det en "hetskampanj"."

Kritiserar lite? Allt ni gör är att kritisera. Folkvalda politiker som Gulan Avci och Fredrik Malm sitter dagligen och googlar nya saker om Turkiet att kritisera. Sorgligt med tanke på att vi själva har en hel del jävla problem att åtgärda innan vi ska leka "fröken rätt" och lära andra hur de ska bete sig. Du kan ju börja med att se till att Mats Alm får sitt straff. För som jag förstår det är det fritt fram och döda någon, sarga kroppen riktigt ordentligt, ta tåget till centrala Stockholm, gå på dyr restaurang, sedan återvända till brottsplatsen och leka förvirrad. Därefter gå igenom en medioker rättegång få både ersättning för tiden du hållits firhetsberövad och inkassera en fet livsförsäkring på personen du mördat. Just ja... nu när han inte blivit dömd är han ju ingen mördare...

haha vilket skämt.

Sancak Beyi Emre sa...

http://anatolianvoice.blogspot.com/2009/11/nar-sveriges-turkar-pekades-ut-som.html

Detta exempel syftar jag på... O fler finns !

Emre

Kerstin sa...

Soup: "allt ni gör är att kritisera", vilka är "vi"?

Jag tillhör ingen "grupp" som kritiserar Turkiet?? Så jag förstår inte vad du menar med "ni".

Eh, och när det gäller Mats Alm, så ja - det är förjävligt.
Men, jag trodde den här bloggen handlade om Turkiet-frågor, därför jag kommenterar om det, och inte om Mats Alm liksom.

Sen givetvis, det finns skit och problem i alla länder.
Ingen har sagt något annat.
Inte jag i alla fall.


Emre; Eh, du hänvisar till ditt egna blogginlägg? =S
Hmm, nåväl - ska läsa det.

Sancak Beyi Emre sa...

Lilla vän, mitt blogginlägg informerar över hur diskutionen gick under bredare vyer än vad en tidningsartikel skulle göra.

Emre

Kerstin sa...

Emre, läste ditt blogginlägg du hänvisade till.

Hade varit lite mer seriöst om du hade hänvisat till någon annan källa än till ditt egna blogginlägg med din egna teori och slutsats.

Hursomhelst, hur kan du tycka att det är en hetskampanj mot Turkiet?

Jag är själv turk, har turkisk familj - och jag fattar inte hur du kan tycka att det är en hetskampanj bara för att man pekar på ett lands brister.

Det är ungefär som om när någon kritiserar den svenska staten, är det en hetskampanj för det?

Nåväl, jag respekterar din åsikt - fast jag delar inte den.

/
Kerstin

Anonym sa...

"Så typiskt.
Man kritiserar Turkiet lite och helt plötsligt är det en "hetskampanj".

Snacka om känslig, eller snarare lättkränkt."

När såg du Kerstin en positiv artikel om Turkiet sist?? Till och med i den svenska riksdagen tar man upp Turkiet och röstar om något något som en påstådd folkmord på kristna. Detta sker mitt under en mycket svår ekonomisk kris. Du som jag borde protestera att våra riksdagsledamöter prioriterar något som rör forskare och andra länder.

Sancak Beyi Emre sa...

Min teori och slutsats ? Kära vän, googla Fuat Deniz och du kommer få en massa teorier och uttalanden om att Velci Kucuk och JITEM…. Dessutom en massa stolpskott som gick ut till pressen och sa att ”man blivit hotad av turkiska nationalister för att man inte ska gräva djupare i det” O detta samtidigt som man frågade runt ”vilken turk man kan tro låg bakom mordet”. När gärningsmannen kom fram, vad hände då ? Ursäkt ? Ett ”öhh, vi hade visst fel” ? noop… Man fortsatte som att ingenting hade hänt.

Hetskampanjen mot Turkiet, som jag upplever det och känner mig träffad av, är rent av destruktiv ”kritik” eller ren och skär smutskastning av turkar och Turkiet överlag. Som till stor del kommer från dina polare Sakine och makarna Malm (som du tydligen tycker är klok:).

Ett lands brister kan man kritisera, men även kritik har en nivå man håller. Det bör du som läser statsvetenskap känna till. Om man istället öppet tar en av EU terrorlistad organisation i försvar och går i deras linje, då ser jag inte det som kritik. Utan snarare som ren och skär djävulskap. Även om fröken Malm inte är omtyckt bland dessa, så smörar hon en del för dem genom diverse utspel. Jag tror att du själv innerst inne fattar vad jag syftar på när jag säger konstruktiv kritik och rent ut hat och förakt. Jag reagerar precis på samma sätt när Sverige får oberättigad kritik (även om detta inte sker lika ofta).

Även jag respekterar din åsikt. Men jag skulle föreslå att du byter umgängeskrets och kanske läsa en nyhet från fler än en källa, och försök att få så mycket variation som möjligt på källorna. Då tror jag att du kommer iaf förstå mig bättre.

Anonym:

Lägg där till att man går emot FN stadgan och hammrar sönder en försoningsprocess.

Emre

Anonym sa...

Kerstin är Sakine Madons husdjur. En "husneger" som ska säga det Sakine, Gulan Avci etc. inte vågar säga eftersom hon är "turk".

Dont feed the troll....

MTK

Kerstin sa...

Emre, vi får helt enkelt enas om att vi är oense om vissa saker.

Till något annat - vad har du för tankar kring folkomröstningen som ska ske nu den 12 september?

Har inte hunnit läsa så mycket om det ännu, men av det jag läst så skulle jag rösta "Evet".

Anonym: Haha, jag förmodar att du också är turk? Jag menar, turkar brukar ha humor. Tänker på "husneger" och "husdjur".
Haha!!

Sancak Beyi Emre sa...

Kerstin:

Jag skulle rösta Evet och hänga Evren direkt efter att rösterna räknats. Ingen tvekan där. Var någonstans i Sverige håller du hus ?

Emre

Kerstin sa...

Aha okey.
Evren?
Det är militärsnubben va?

Jag finns i Stockholm.
Och du??

Sancak Beyi Emre sa...

Jag finns lite överallt. Jag reser runt en hel del, som nomader.

Jag det är junta gubben, som PKK och lustigt nog Malmarna tar i försvar.

Emre