torsdag 19 februari 2009

Gulan träder fram i rampljuset

Hon har länge styrt sin karl (Fredrik ”toffel storlek 56” Malm) till att ge sig på Turkiet i diverse former, han har tagit väldigt mycket stryk på sin väg och lugnat sig på senare tid, så nu har damen som drar i trådarna tagit sig fram i rampljuset. Mina damer och herrar, jag presenterar Gulan Avci !

Gulan har skrivit ett härligt inlägg på sin blogg om AKP och att Turkiets kurder säljer sina röster till dessa. Jag ska som vanliga titta igenom påståenden och försöka ge svar på eventuella frågetecken. Min vapendragare Osman (eller vad han nu heter) har redan läxat upp tösen, men kände att även jag skulle ge min syn på det hela.

Gulan börjar med att kalla AKP för islamister, men samtidigt uppmärksammar hon deras framgångar, men tycker inte att man gjort tillräkligt för kurderna i östra Turkiet.

De kurdiska områdena har alltid varit undernärda. Sedan republiken Turkiet bildades 1923 har det drivits en målmedveten assimilationspolitik. Byar har jämnats med marken, människor har tvångsfördrivits ur sina hem och många har flytt för sina liv. Trakasserier är en del av vardagen och infrastruktursatsningar har sällan nått kurdiska områden”.

Lilla vän, varför jämnades byarna med marken? Var det för att jävlas eller var det för att man inte kunde garantera dessa medborgares säkerhet från galna kommunister som vissa väljer att kalla för ”folkrörelse”, ”gerilla” (Freddans favorit uttryck) och min favorit ”försvarsstyrkor”? Du vet väl att rätten till liv och säkerhet innefattas i de mänskliga rättigheterna? Det är en stats skyldighet gentemot sina medborgare och att flytta civila i konflikts områden är fullt legalt. Sedan PKK bildades och började utföra sina aktioner så har dessa mesta dels gått ut på att döda lärare, läkare, byggarbetare, minera vägar så fordon med förnödenheter inte når fram till sina mål. Hur många gånger behöver en vägarbetare höra detta på nyheterna innan han säger ”åt helvette med det, vill dem inte så riskerar jag inte mitt liv”? För staten har investerat, men pengarna går sorgligt nog åt att bygga upp städerna efter att DTP och PKK har sina upplopp i dessa städer och förstör allt i sin väg, precis som gräshoppor i bibliska mått. Är man islamist för att man är öppet muslim? Vad är då politikerna i Israel, de i USA (som är smått fanatiker) eller KD i Sverige? Så vitt jag vet, så har vi inte Sharia lagar i Turkiet....

Självklart kan hon inte låta bli att ta upp Davos incidenten som nu gått till historian:

Premiärminister Erdogan inledde partiets kampanj i Davos förra månaden då han tog tillfället i akt att skälla på Israel inför hela världen. Utspelet gick hem, men hos fel grupp. Araberna jublade medan kurderna rykte på axlarna”.

Kampanjen började i Davos? Sakta i backarna kvinna! Turkiet agerar medlare mellan Israel och Syrien, men även mellan Palestina (Hamas) och Israel. Det är klart som fan man ryter till när krigsbrott sker, speciellt om dessa begås av landet som bad än att medla mellan sig själv och sina motparter. Jag är väldigt trött på västerländsk diplomati och passivitet. Under första Gulf kriget ryckte man ut och mobiliserade en enorm internationell styrka (på rekord tid!) för att hindra Irak (Saddam) från att ta plundra och leva loppan i Kuwait, baktanken var självklart olja! I media på den tiden så bombarderade västerländska ledare Irak (som man själv beväpnat och äggat upp) verbalt för sina övergrepp utan några som helst filter, och detta med all rätta. Men vad hände under Jugoslaviska inbördeskriget, i Rwanda och senast i Palestina?! Jo man satt tyst… Allt för länge och allt för ofta.... Det är för fan den tystnaden som ger idioter mod att döda vildt! Jag är stolt över att Erdogan inte var en ynkrygg som resten av den ”civiliserade, fredsälskande” världen.

Sedan, självklart kommer hennes punshline: AKP delar ut kylskåp under sin turné i östra Turkiet och detta för att man vill köpa röster.

Gulan, kära vän, om sverigedemokraterna kommer till Rosengård och delar ut gratis radio apparater så självklart kommer folk inte bry sig om vad dem står för, utan tar hem sina radio och sätter sig och lyssnar på lugna gatan eller nått. Erdogan tvingar väl ingen att skriva under ett kontrakt som menar på att den som tar ett kylskåp måste rösta på AKP? Om nu folket är inställda på att rösta på DTP så spelar det ingen roll vad som ges och sägs eller hur? Tror du jag skulle kunna ge din gubbe (Malmis) en mobiltelefon och få honom att skriva en positiv mening om Turkiet? Kallar du det att köpa röster? Jag kallar det för att göra sig påmind och visar välvilja. Vad har DTP gjort för folket?

Sen slutar hennes inlägg med mina älsklings anklagelser:
Turkiet har en grym och mörk historia att göra upp med. Att lösa kurdfrågan, erkänna folkmordet på de kristna och dra tillbaks trupper från Cypern. Något annat är inte möjligt av ett land som vill bli medlemmar i EU”.

Turkiet har en fin och stolt historia! Man lyckades slänga ut ockupanter och resa sig ur askan av första världskriget. Kurdfrågan har tagit enorma steg under Erdogan och kommer även att gå smidigare under andra hädanefter, för grunden finns där nu och alla förutsättningar! Folkmord? Systematiskt dödande? Var? När? För det första stumpan, ingenting före slutet av andra världskriget klassas som eller är folkmord, krävs en lag för att bli straffad, kan inte ni i anti-turk klubben lära er det nu? För det andra, var ligger logiken i att utvisa människor om du vill ”systematiskt döda” dem? För det tredje, om du har en så stor krigsmakt som den ottomanska hade, och målgruppen befinner sig i landet, hur stor är chansen att någon överhuvudtaget skulle överleva? Fjärde och sista, det levde 1.250,000 armenier i ottomanska riket, 200,000 av dessa gick in i rysk tjänst och förrådde riket, 855,000 utvisades till bla. Frankrike, USA, Grekland, Bulgarien, Kaukasus och mellanöstern. Dagens Armenien har TRE MILJONER (3,000,000) invånare! På tre generationer så har dessa alltså parat ihop ca TVÅ MILJONER (2,000,000) liv? Skärp dig flicka, smartare än så är du väl? Sen påstås det att 2,500,000 dog? Tror nästan högstadieelever kan lösa detta simpla matte problem….
Cypern är ytterligare en klurig fråga, du känner väl till att anledningen till Turkiet ingrep i Cypern var för att det utfördes en militärkupp av dåtidens grekiska militärjunta? Du känner väl även till att ett annat land kan bjudas in av invånarna enligt lag för att säkerställa säkerhet och demokrati? Du vet väl att den turkiska befolkningen på Cypern mördades av dödspatruller? Antagligen så hade det resulterat i ett folkmord om inte någon ingripit! Till dess att grek-cyprioterna visar att man vill leva med sina turkiska landsmän under lika villkor så tycker jag absolut inte att Turiket drar sig tillbaka!
Det är tur att det är få som tar dig och din man på allvar, värre endimensionellt tänkande har jag inte tidigare skådat eller läst om i mina historie böcker (och jag läser väldans mycket ska du veta). Om Turkiet uteblir från EU, så vänder dem sig självklart till Ryssland och Kina.... Fråga militära- och politiska strateger om det är ett önskat scenarie och en stabil och tilltalande framtidsutsikt? Självklart ska Turkiet genomgå en del reformer, men att trycka på Turkiet en massa skit som nuvarande medlemar inte följer kommer få den kända turkiska samarbetsviljan att brista och söka alternativ. Jag tänker inte gå in djupare på det, men jag tror att du fattar poängen.....

Det är lätt att skriva ner ord som bildar en mening, men försök att få meningarna att bilda något vettigt och sanningsenligt istället för lobby propaganda! Nu har jag dock svårt att välja mellan dig och din gubbe (marionett docka), ni båda skänker mig en enorm sorg över okunskap och allmän hjärnkapacitet. Min mamma matade mig med fisklever olja, morötter och andra diverse vidriga grönsaker och frukter i mängder när jag var liten. Titta på mig, spottar ur mig tankar och idéer som ett maskingevär! Om du behöver hjälp så kan jag sätta dig i kontakt med min mor som kan tipsa dig om hur man blir som hennes stålpojke! Men bara så du vet, min mor talar TURKISKA, så det är absolut inte lönt att köra någon Leyla Zana idioti.

PS:
Hälsa Fredrik att jag saknar hans inlägg. Få honom att skriva något nytt nu, det var ett tag sedan.... Alla vet vi var motivationen kommer ifrån ;)
DS.

Sevgilerle
Sancak Beyi Emre

6 kommentarer:

Anonym sa...

hehehe gillade det sista stycket L;)

Sancak Beyi Emre sa...

Bahlool:

Jag orkar inte gulla med dessa idioter längre, nu för vi kampen på deras nivå !

Emre

Anonym sa...

Det går tydligen att få stopp på demagoger som vänder sig till folk inom ett för många okänt problemområde. Att Malm har slutat att häva ur sig hörsägen som saknar grund i historien, är ett tecken på det.

Jag tycker Du och många gör ett bra jobb. Fortsätt med det.

Anonym

Anonym sa...

Bra blog!

När Turkiet nu demokratiseras så passar helt plötsligt inte!

Och "kurdkämpen" Gulan Avci anklagar sitt eget folk för att "sälja" sig till AK P .

Och vet du vad et roligaste är? Kylskåpen delades ut i Tunceli där kurderna dessutom är aleviter. Alevi kurderna utgör dom mest hårdföra PKKarna.

Dom skulle aldrig rösta på AK P som är ett sunni muslimskt osmanskt turkiskt förtryckar parti i deras ögon!

Patetisk blogg från hennes sida!
Hon förbereder sina läsare inför AK P s valseger i östra Turkiet!

TEK VATAN!
TEK BAYRAK!
TEK MILLET!
TEK DEVLET!

Sancak Beyi Emre sa...

Anonym:

Demagoger blottar man tills de inte vet vad de ska sprida längre och just Malm är en skamfläck för Sverige.

Tack så mycket !


Osman:

Tack Osman ! Gulan bör hålla sig bakom och dra i freddans trådar .. och bespara oss från sina dumma artiklar som endast hat ett syfte ..
Valet får gärna AKP vinna, jag tar inte politisk ställning .. men vem som helst utan CHP o DTP får vinna !

Emre

Blogger sa...

There is shocking news in the sports betting industry.

It has been said that any bettor needs to see this,

Watch this now or stop betting on sports...

Sports Cash System - Automated Sports Betting Software.