torsdag 19 februari 2009

Tvåbenta golvmoppen och halva sanningen

Gurgin Bakircioglu skrev ett inlägg för någon vecka sedan om befälhavaren över israeliska markstyrkor, där han bad Turkiets premiärminister Erdogan ”se sig i spegeln” efter att ha kritiserat Israels väldokumenterade krigsbrott de senaste ”Palestina offensiven”.

Den här pojken Gurgin Bakircioglu är en av skummaste människorna jag träffat på. Han skriver en massa om objektivitet och korrekt journalistik, men ändå utesluter ”hela sanningen”. Självklart är den tvåbenta golvmoppen också högt uppsatt i anti-Turkiet klubben, han tar varje tillfälle i akt att välja ut delar av nyheter, förvränga dem och sätta en egen prägel på dem för att måla upp en fin fiendebild av Turkiet.

Hans inlägg var kort, men han tog upp att den israeliska generalmajoren Avi Mizrahi hade kommenterat att Turkiet bör titta till sina soldater på Cypern och sina minoriteter. Inga konstigheter, men jag skrev tom och berättade att Generalen fått utstå massvis med kritik från eget håll som ”anser att soldater inte ska lägga sig i politiken”, den israeliska generalstaben gick ut med att ”de kommentarerna får Mizrahi själv stå för, det är inte Israels inställning och uttalande”. Men vad gjorde stolpskotten? Jo han tog bort min kommentar…. Vad kan han ha för motiv? Att o kritiskt slänga ur sig skit mot Turkiet…. Icke sa nicke, då går du in i väggen Gurgin. Kan även tillägga att Mirzahis uttalande orsakade en mindre kris, där alla möjliga delar ur staten fick ringa sina turkiska motparter och be om ursäkt och förklara vad Israels hållning var i frågan. Nu senaste blev den turkiska överbefälhavaren uppringd av sin israeliska motsvarighet som bad om ursäkt och fick förklara att Israels krigsmakt inte delar Mizrahis uttalande. Så var de med det. Det är kul att pojken som lipade på Aftonbladet över att han tänkte bränna sitt CV för att han inte får jobb fortsätter att skriva halvdana sanningar. Fortsätt så Gurgin så lär inte ens Expressen anställa dig! HAHAHA!!

Senaste nytt på fiktiva folkmords fronten:

Nu har Bulgariens höger extrema hakat på trenden över att anklaga ottomanerna för att ha ”systematiskt ha dödatdessa. Vad blir de nästa gång? Människor världen om bör ju förstå vad som försiggår! Alla som har agg mot Turkiet anklagar dem för folkmord. Jag väntar på folkmord-freaksen kommentarer om detta....


OBS. Bilden ovan togs på Gurgin i fjärde klass.

Emre

8 kommentarer:

Anonym sa...

Den här killen är heelt efterbliven ta mig fan(gurra). Bi dedi tutmuyor meret...

Sancak Beyi Emre sa...

Barbararbaba:

Det kan man konstatera på mils avstånd. Det värsta är att hans skitsnack är så uppenbart att han måste vara efterblivem för att inte förstå varför han inte får jobb !

Emre

Anonym sa...

Haha, jag såg honom live, när han försökte sätta dit Ingmar Karlsson Pasa för de omtalade plagiatet i hans senaste bok.
Lilla gurgin spelade in allt på kameran för att publicera det på Beyan..haha det enda han fick med var att han fick svar på tal från Karlsson Pasa !! Så det kan gå när man är såå planerad för ett bra "nyhetsklipp"!

Kanske ska han lägger ner mer tid på sitt CV-skrivande mm.

Komiskt var det iaf, att se någon spela in sitt eget förlöjligande..

Türkan

Sancak Beyi Emre sa...

Turkan:

Ingmar Pasa är inte en Malm att kunna sättas dit för något .. Han tabbade sig med sin referens lista tydligen, så det finns inget att gnälla över .. Det är nog själva innehållet som sved på kräkets kännslor ..

Han är en löjlig karaktär som försöker rita upp en Sovjet bild av Turkiet, men kommer alltid få sig kritik från mitt håll varje gång bilden inte speglar verkligheten ..

Tror inte någon vettig människa anställer någon som har Beyan.net som främsta merit ;)

Emre

Anonym sa...

Anledningen till att jag tar bort dina kommentarer är för att du på något sätt alltid lyckas ta dig igenom spam-stämpeln.

Att jag satt dig som spam borde du förstå själv, du och dina kumpaner vill alltid diskutera min person och inte ämnet.

Türkan,

Filmen har aldrig hamnat på nätet, in med tvål i munnen.

Sancak Beyi Emre sa...

Gurgin:

Herregud pojk, varför kan du inte göra som jag och publicera allt ? Hur dumma än kommentarerna är..

Observera Gurgin att jag håller mig till ämnet och inte dig som person när jag skriver kommentarer på din blogg .. Något som jag tycker är konstigt är att du väljer att publicera rent av rasistiska inlägg men tar bort direkta neutralt laddade frågor ..

Sen att jag tar upp dig som person beror på att jag tycker att du är en hycklare som bara tar upp nyheter som gynnar din ståndpunkt och ditt mål .. Dessa nyheter du tar upp är inte ens hela artiklar, utan du väljer ut en liten bit av en artikel och kostruerar ett eget budskap ur det.. Detta kallas manipulering och genom den skapar du en fiendebild mot Turkiet, vilket jag inte accepterar ..

Emre

Anonym sa...

Gurgin:

Du är min favoirt där ute bland hobbylobbyisterna!

Vad jag inte riktigt har förstått med dig är at du är både kurd,armenier och för folkmordet.

Som du säkert känner till så är det inte bara apoisterna som vill ha en del av östra Turkiet, utan även armenierna. Problemet är bara att apoisterna och armeniernationalisterna (som du) gör anspråk på samma område.

Hur fan ska du ha det? Vill du se ett Kurdistan eller Stor-Armenien i östra Turkiet?

Du påminner mig om ett härligt ottomanskt ordspråk:

"Spottar jag upp så hamnar det i mustaschen, spottar jag ner så hamnar det i skägget".

Sen är det helt i sin ordning att du är en förespråkare av "folkmordet" i östra Turkiet under 10-talet,men vad tycker kurderna i östra Turkiet om det här folkmordet? DTP/PKK och apoisterna som håller möten med armeniska nationalistgrupper tycker som du, men vad tycker egentligen kurderna i östra Turkiet?

Det som gör dig så härlig är att du på ett galant sätt lyckats blanda det fina från två världar-kurdnationalism och armenisk nationalism. Trist är dock att assyrerna blir sura på dig liksom kurdnationalisterna när du går för mycket åt armenierhållet. När du sedan försöker balansera upp det hela och blir "storkurd" slutar det med att armenierna surar.

Du kan inte ha det lätt! Men jag förstår din situation! Jag är ju liksom dig ett resultat av det fina från två världar- kurd och turk. Men turkarna massakerade inte kurderna eller tvärtom.

Jag beundrar dig! Du kör ditt race men livrädd för att bli bemött! Varför skulle du annars censurera kommentarer skrivna av turkar? Ja, vad kan man förvänta sig av en person som ser "onda och rasistiska" turkar i varje gatuhörn? Det finns bättre sätt att göra sig kvitt frustration! Exempelvis kan man boxa på en säck eller sprida sin säd över en åker.

Jag är liberal Gurgino! Syrianer, assyrer och armenier är välkomna till sitt hemland Turkiet! Jag är även öppen för diskussioner kring det ska folkmordet.

Men bara för att en "kameraman" som du påstår något så är varken turken eller kurden i mig beredd att stämpla mina egna förfädrer som folkmördare!

Hur ska du ha det nu Herr Kameraman?

Stor-Armenien eller Stor- Kurdistan?

(Jag förväntar mig inte att han svarar. Dom är väldigt dåliga på det hobbylobbyisterna).

Anonym sa...

Gurgin;

Trevligt av dig, att du med egna ord kunde bekräfta att du inte hade något att lägga upp på Beyan.
Du gav det svar jag förväntade mig, rakt in i fällan gick du!

Misslyckas får man Gurgin, men misslyckas när man ändå var så förbered måste ändå svida och ge en skamkänsla ;)
Nästa gång kanske du ändå ska lägga upp videon, för att bevisa att Ingmar Pasa med egna ord förklarade hur "plagiat" situationen låg till, så kanske även dina kurdiska vänner kunde förstå Ingmar Pasas riktiga avsikt med boken. skamligt att ni vågar förkasta en bok skriven av en man, vars bla syfte är att förbättra eran situation i Turkiet. Sträck ut en hand istället för att förkasta den hjälpande handen...

Iyilik de yaramiyor sizlere..yazik be!

Türkan