tisdag 24 februari 2009

Var tog Osman vägen?

Jag upptäckte igår kväll att min vapendragare Osmans blogg försvunnit och att han inte gick att få tag på efter mail och msn övervarkning... Genast slog det mig att något skulle ha kunnat ha hänt och jag började tro det värsta.
Jag var på gränsen att rusta upp för en eventuell fritagning om nu något hade hänt, men innan jag ens hade hunnit knäppa igen skjortan över västen, så trillade det in ett mail från den mytomspunna legenden Osman....

Han har tydligen gett sig ut på ett korståg för demokrati i Turkiet

Hans mail:

"Hej Sancak Bey Kardes

Jag mår som en Sultan i sitt ståtliga harem omgiven av delikatesser från världens alla hörn! Tackar som frågar! Jag råkade ta bort min Jash-blogg av misstag. Jag höll på att mixtra med inställningarna när jag råkade trycka fel! Sånt som händer! Men det kanske var lika bra det för jag ska nämligen resa till östra Turkiet tillsammans med 15 andra AK Partizaner och högerbröder från Europa. Vi ska dit för att kampanja. Jag åker redan på söndag och kommer hem den 10:e mars. Vi ska träffa våra kurdiska landsmän och övertyga dom om att AK P är det bästa partiet för det kurdiska folket. Vi kommer åka runt i östra Turkiet och träffa andra högerbröder och delta i möten med representanter för dom kurdiska massorna.

Publicera gärna det här mailet på din blogg så mina läsare inte tror att jag är borta för evigt! Jag kommer tillbaka med en ny blogg efter den 10 mars!

Förresten, har du läst om DTPs senaste drag? DTP:s partiledare talade kurdiska under ett internt partimöte i parlamentet. Nu försöker apoisterna väcka lite turkisk nationalism lagom till lokalvalen. Det roligaste med det här partiet är att partiledaren Ahmet Turk är från Mardin. Mardin är AK P territorium och DTP har inte en chans där! Sen kan man ju fråga sig varför Ahmet Turk får för sig att snacka kurdiska när majoriteten av DTPs parlamentariker varken förstår eller kan tala kurdiska? Intressant! Nu är kemalisterna på dom tillsammans med MHParna. Låt dom hållas!

Sen förstår jag inte varför Ahmet Turk har detta behov när han och hans parti är emot den kurdiska kanalen TRT Ses 6. Är inte den här kanalen "Jash-tv" i deras ögon som kunnat komma igång tack vare lagändringar i det turkiska parlamentet? Varför detta starka behov att tala kurdiska i parlamentet när man inte accepterar parlamentets beslut?

Ahmet Turk och hans apoianer i partiet vill att deras parti ska stängas ner! Dessa tvivelaktiga element livnär sig på polarisering. Man kan närmast beskriva dom som parasiter som lever på den "kemalistiska kroppen". Kemalister i CHP och nationalister i MHP behöver i sin tur Apoisterna i DTP för att kunna överleva.

Bli inte förvånad nu om den kemalistiska byråkratin går DTP tillmötes och stänger ner partiet lagot till lokalvalen! Dom sitter i samma båt!

CHP, MHP, DTPs och ERGENEKON och PKKs gemensamma fiende är AK P! Dom sitter i samma satans båt som vi ska sänka! Inte med kanoner, utan med upplysning och demokrati!

Men vår mission är att bryta det här läget genom att upplysa massorna på båda sidorn och demokratisera Turkiet! En röst på AK P i de kommande lokalvalen är en röst för att krossa status-quo läget som apoisterna och kemalisterna utnyttjat sedan 25 år tillbaka. Jag är högerman, och hatar ord som "revolution", men vad vi ser i Turkiet idag är en "tyst revolution". En "revolution" som syftar till att förvandla en kemalistisk republik till en demokratisk sådan.

DTP är ett apoist parti! Jag säger inte att det är fel att snacka kurdiska, inte ens i Parlamentet, men DTP är inte ett parti som i första hand vill få till stånd en fredlig lösning av kurdfrågan, utan är endast ute efter att upprätthålla status-quo läget i Turkiet och legitimera PKKs terror. Dom sitter i PKK knän som i sin tur sitter i Öcalans knän som i sin tur är lakej åt vår djupa stat/ERGENEKON.

Vakna kurder! Turken har vaknat!

Ett par ord om valet i Diyarbekir också! I valet den 22 juli 2007 så var det så att 30% av stadens väljare inte kunde gå och rösta då dom inte befann sig i staden. 30% av väljarkåren är lika med hela 153.300 väljare.

I valet den 22 juli 2007 fick DTP 225.000 röster, AK P 216.000 röster med dom övriga partierna fick 70.000 röster.

Så det är alltså dom där 153.300 väljarna som kommer att avgöra valet i Diyarbekir!

Så visst fan har vi en chans i självaste Diyarbekir!! Jag vet att vi kommer att vinna där!

Håll ställningarna nu för fan tills jag kommer tillbaka!

Och lägg gärna ut den här låten som är min personliga kampanjlåt!



TEK VATAN!

TEK BAYRAK!
TEK MILLET!
TEK DEVLET!
DEMOKRATIK DEVLET!

Enade vi stå, söndrade vi falla!

Ibo kardes: Jag ska till Batman! Ska jag hälsa till någon?"


OBS: Jag tar avstånd från alla former av techno musik och delar nödvändigtvis inte åsikt med Osman på alla punkter. Men där vi står gemensamt är Turkiets- och dess människors välbefinnande.

Emre

18 kommentarer:

Anonym sa...

Men snälla Sancak! För i helvete! Du behöver inte dela mina åsikter, men hur kan du ta avstånd från techno musik? Alla former dessutom? Vad lyssnar du på då? Hippeli Hopp? R och B musik? Det är ju monoton musik! Det kan man fan inte tycka om! Det gör du inte va?

Och hur ska vi göra med min techno fest efter AK P:s valseger i Diyarbekir? Det kommer ju spelas technomusik från 24.00 - 07.00?! Ska du inte komma eller vad?

Jag har en plan för hur du ska uppskatta technons ljuvlighet! I alla fall i ett par timmar framåt på festkvällen!

Jag får bjuda dig på Osmans hemlagada pizza med extra svamp timmen innan partyt! ;-)

Sanna mina ord när jag säger att du kommer att dansa som en bäng!

Batmanli Ibo: Du är också bjuden!

Dig ska jag bjuda på Lahmacun med goda örter från Maras! haha

Sancak Beyi Emre sa...

Osman:

Jag lyssnar nästan bara på Turkisk musik broder .. Im from the ol´schol bro !

Men efter DTP nederlag kan jag skaka både skalle o rumpa till Di Leva eller vad han nu heter !

Dock är jag mot droger, o äter inget annat än champinioner på min pizza !

Emre

Anonym sa...

Osman!

Jävligt dumt av dig att ta bort din sköna osmanblogg, besviken på dig.
Du borde ha tagit bort den här torra bloggen istället.

Nu när jag vet att du inte åker ner till Turkiet och istället bloggar i emres namn, så kommer jag ändå vänta tills osman är tillbaka. (vägrar skriva till fula emre, med undantag för den här gången)

Ordverifiering: brisp

Anonym sa...

Osman!

Jävligt dumt av dig att ta bort din sköna osmanblogg, besviken på dig.
Du borde ha tagit bort den här torra bloggen istället.

Nu när jag vet att du inte åker ner till Turkiet och istället bloggar i emres namn, så kommer jag ändå vänta tills osman är tillbaka. (vägrar skriva till fula emre, med undantag för den här gången)

Ordverifiering: nestoch

Osman Jashson sa...

Sancak Bey:

Farbror Osman är tillbaka!

Ny blogg redan grejad!

Anonym sa...

Våra tankar och lyckoönskningar går
till Osman kardes som likt en självuppoffrande eldsjäl kastar in sig in i Valslagets hetaste sektion för att bringa ljus från AKP glödlampa både bildligt och även naturligt.


Lycka Till OSMAN!!

Sancak Beyi Emre sa...

Anonym:

Du är ta mig fan efterbliven .. Det är ingen Apo DTP relation jag och Osman har, jag publicerade hans mail för att folk undrade vad som hade hänt med honom .. Jag skulle aldrig (om inte nödvändigt) lägga upp techno på min blogg !

Osman:

Härligt ! Jag väntar på nya "häpnads väckande" avslöjanden om bergs-revolutionerna och deras hejare !

Batmanli:

Ja, så länge han inte retar gallfeber på någon hemma .. så lär han komma hem hel skinnad !

Emre

Osman Jashson sa...

Anonym:

Jag förstår din paranoia! Du är ju trots allt en produkt av den apoistiska indoktrineringen! Jag hade inte förväntat mig något annat av en ungdom som dyrkar en paranois schitzofren Tomte som Öcalan. En tomte som har låååångt fler kurders blod på sina händer än dödspatruller som den turkiska militärens JITEM.

Vet du vad som hände i Bekaa-dalen 1986?

Har du någon aning om hur många tusen kurdiska gerillor som avrättades på PKK:s läger i Syrien, Irak och Iran?

En normalt begåvad person hade kunnat läsa till att jag och Sancak inte är samma personer. Vi människor har inte bara olika DNA, utan vi skriver faktiskt på olika sätt också. Sancak skriver (dvs använder sig av ord och meningsuppbyggnader) som skiljer sig från mig och tex Batmanli-Ibo. Häromdagen var tex bersiv inne och skrev på min blogg. Jag förstod direkt att det var hon/han.

Jag misstänker att det är en hon faktiskt!

Jag kan sniffa till mig det! ;-)

Sluta noja! Jag åker på söndag och kommer hem den 10 mars och då ska jag röja upp som fan!

Vad blev av Kani Yilmaz som mördade, stred och lydde Öcalans order blint i över 25 år?

Han sprängdes i luften i Suleimanie av en PKK bilbomb!

Ni är och har alltid varit ERGENEKONs springpojkar.

Vi ses snart!

Förbered massorna för ett valnederlag i Diyarbekir!

Muslimerna har vaknat!

Anonym sa...

Osman: nu om du inte är Emre:) önskar jag dig lycka till kom hem helskinnad, för min vän atmosfären är inte som här. Lycka till och argumentera med bildade DTP:are, de kommer knäcka dig så hårt(inte med våld) med muntliga argument. Hahah, ska du till Batman åk ditt jätte gärna, rekomenderar jag så kommer du se att Nejdet Atalaj(DTP:s kanditat, en sann partizan) reagerar där borta, dagligen samlar han tusentals i DTP möten i Batman. Sorry min vän AKP kanske gynnar vissa turkar och de assimlerade kurderna men dock har deras mask fallit när det kommer till den gedigna kurdiska frågan.

Änuu en gång lycka till...


DTP tar hem minst 80 städer inkluderat WAN,Sirt,Agri och storkommunen i Mersin;)

Zinar Agit

Sancak Beyi Emre sa...

Zinar:

Jag är inte helt säker på att det skulle vara en utmaning för varken mig, Osman eller någon annan med hjärncellerna på rätt plats att argumentera emot DTP.

Jag har sett vad bla. herr Zana(som jag förövrigt anser är en pedofil) går för live och över media har jag följt vad DTP går för. Inget av det varken skrämmer eller oroar mig. Tvärtom blir jag ledsen över en utebliven utveckling och bristen på inteligens. Inte allt för svårt att kontra fiktion och offer-identitets argument. Dock så vet jag med facit på hand att DTP

http://anatolianvoice.blogspot.com/2008/12/beyannet-problem-med-verkligheten.html

http://anatolianvoice.blogspot.com/2008/12/dtps-djurparks-politik.html

har svårt att uppföra sig som människor när dem rör sig i flockar.. Antingen känner dem att de behöver riva ner städer, kasta en massa skit på poliser, skrika en massa osammanhängande skit om terrorister eller börja veva armar sporadiskt runt sig i riksdagen.

Men oroa dig inte kära Zinar, jag har några kollegor som kommer hålla ett öga på Osman!

Sen undrar jag hur man kan ha 80 städer som målsättning, när självaste Diyarbakir är i fara?

Jag personligen är inte politiskt bunden, men jag ser hellre att AKP vinner än DTP och CHP ..

Emre

Anonym sa...

Zinar Agit:

42% DTP och 48% AK P!

Jag rökte holk, drack absint och fick en uppenbarelse!

Glöm inte att kika på Erdos kampanj i Wan imorrn!

Biji Serok Erdo!

Anonym sa...

Emre: varför så trångsynt??
Så allt DTP gör är fel menar du???
Och allt turkiska partier gör är rätt angående den kurdiska frågan?

Kom igen!

DTP har 105 som målsättnig men jag har efter djupare analyser av senaste valet sedan dragit 1999 dragit slutsatsen att minst 80 kommuner tar DTP hem.

Sen undrar jag varför undantagstilstånd utförs innan Erdogans besök i Wan imorgon(27) Är inte han "hersey Turkies" prämiärminster??

Zinar Agit

Anonym sa...

Den som tycker denna blogg allt annat än fantastik, kan söka sig till annan blogg. Här finns ju allt; två skojfriska killar som har huvudet på skaft, sarkasm, ironi, dramatik, politiska inslag ( även om jag inte delar deras politiska åsikter) och även avståndstagande från ohälsosamt leverne (tur är väldet - vilken besvikelse för mig annars).

Emre kan väl vara lite "små ful" men håll med att det sätter krydda på bloggen. Hur kul är det att läsa en tråkig blogg med inslag av alltför stor övertygelse att det mera lutar åt indoktrinering. Han är alldeles lagom, Emre. När man är ung så tyr allt antingen svart eller vitt, dvs ytterligheter i övertygelser. Här finns inga ytterligheter (!!) utan alla färger är representerade.

Hej killar, ni verkar ha fått ordning på falska agitatorer i svensk politik!

Anonym sa...

Lyssna på detta och avgör om du ska sätta ut det.

http://blog.haberturk.com/nazire/yaziD.asp?yID=141013&kID=39

Sancak Beyi Emre sa...

Zinar:

Absolut inte ! Det finns många turkiska partier jag skäms över, men ingen har ändå tagit "det där lilla steget" till att sjunka helt och hållet i efterblivenhet som DTP (som också är ett turkisk parti din dumma fan!).

Det jag främst "ogillar" (ett av mina mildare uttryck) med DTP är att de gapar och skriker om demokrati, men stödjer och tar inte avstånd från terrorism, en sammanplockad kommunism ur ett smörgåsbord av de allra sjukaste bitarna ur den ideologin är dessutom vad denna terrorist representerar. OBS att terrorism är så anti-demokratiskt det kan bli! Sen så springer man runt och uppför sig som encelliga ting, påminner lite om "Resident Evil" filmerna faktis, med alla zombies huvudlöst springer runt och vänder upp och ner var helst de kommer åt...

Allt går ut på att offer förklara sig, i precis allt som händer. DTP står absolut inte för någon broderskap eller sam existens, utan man pekar med fingret och säger, detta är inte vi och bygger sin identitet på vad man "inte är". Man bildar en egen identitet men gnäller på STATEN?! Detta polariserar folket... Detta skapar spänningar...

Vad fan finns det att tycka om ? Anarkister och ligister !

nu till fråga...

Varför det utropas undantags tillstånd, ska du inte fråga mig, ingenting jag känner till tyvärr. Men så länge det finns idioter som inte kan uppföra sig, så kommer våran PM att behöva vidta återgärder för landets säkerhet. Är det inte orättvist mot Vans befolkning (om nu dina påståenden stämmer)? Klart som fan, men då kanske partier som DTP bör läsa på bättre och ta avstånd från PKK !

Jag tror faktis DTP bör "vakta borgen" i Diyarbakir innan man ger sig ut på äventyr. Men som sagt, jag tar inte parti, utan jag tar avstånd. Så länge inte DTP eller CHP, eller några andra kommunister eller stolpskott vinner så är jag nöjd !

Emre

Sancak Beyi Emre sa...

Anonym:

Nej nej, bloggen är till för alla Turkiet intresserade ! Speciellt till dem som är negativt inställda !

Men tack för de vänliga orden ! En ska kan jag lova, o det är att DET KOMMER MERA !

Emre

Sancak Beyi Emre sa...

Anonym:

Den var riktigt bra ! Den lägger jag ut när tiden är inne ! Tack !

Anonym sa...

Terörist elebaşı Abdullah Öcalan ile Şam''da yaptığı röportajla ünlenen ünlü siyaset bilimci Michael Gunter, AK Parti''nin Kürtleri Türk siyasi sistemine entegre edebileceğini söyledi. Gunter, terör örgütü PKK''nın da AK Parti''nin Kürt sorununu çözmeye yönelik girişimlerini sabote etmeye çalıştığını söylüyor. Bu konuda ne düşünüyorsunuz arkadaşlar?? Sizce AK Parti bunu gerçekten başarabilir mi??

Detta är ett utdrag. Tänkte att det kunde intressera Dig, Emre.