lördag 21 februari 2009

Vad Har NI Gjort med SVERIGE?!

Har vi stannat i utvecklingen? Vad händer i Sverige egentligen? Jag börjar som alltid min dag ca. 06:00 med att stiga upp klarvaken ur sängen och marschera till min dator för att läsa tidningarna. Jag glider igenom engelska, amerikanska, spanska, arabiska, turkiska och svenska nyheter. Men något som slår mig nu på senare tid är hur det inte kommer några positiva nyheter längre från mitt Sverige.

I GP.se så kunde jag läsa om SAAB går åt skogen, om att 16 åringar kan köpa cigaretter lite här och var, om att vatten brist (I SVERIGE?!) hotar dialyspatienter, om att JAS planen är nu beroende av amerikanska krypterings apparater (så går det jävla idioter om man inte stödjer SAAB).

De positiva nyheterna är att: U2 kanske kommer till Ullevi (För dem mättar hungriga magar va?!), någon jöns från Österrike vann skidskytte, ytterligare en jöns som fått ett pris, men nu för att han tvingat en häst att apa sig medan han red på (vilket jag kallar djurplågeri), massa trams a la aftonbladet klass om melodi festivalen, anarkister som försökt frige en fånge .

DN.se gjorde mig inte heller något gladare.

Det är inte media jag är sur på, för händer det inget så kan man ju inte hitta på något.

Jag blir fan deprimerad! Vad fan har politikerna gjort med mitt Sverige? Moderaterna marknadsförde sig själva som ”arbetar parti” inför valet och vad fan hände? Folk är arbetslösa! Att dela ut metro, city och .SE (som lades ner) är inte ett jobb, det är fan förnedring! Missförstå mig inte, jag har efter många om och men förstått att jag själv är moderat, för dem är i mina ögon det enda partiet som inte har en massa skummisar i sina led. I alla fall inte fler eller extremare än de övriga.

Men hur fan har vi hamnat här?! Vad hände med världens mest rättvisa- och utvecklade (på alla nivåer) land?! Vad hände med den hypermoderna stolta armén Sverige hade? Vad hände med all forskning? Vad hände med våra stolta Volvobilar som även skapade jobb i mängder? Vad hände med den goda sjukvården (även om man kan hinna dö av sjukdom eller restlöshet i köerna)? Vad hände med politikerna som lyssnade till folkets problem?

Mitt spontana svar är att vi i Svea Rike blivit allt för lata och lägger ner energi på helt fel saker. Jag menar hur fan har tex. Fredrik Malm så mycket tid över till att kritisera Turkiet och springa terrororganisationers ärenden, när han i själva verket är en SVENSK riksdagsledamot?! Exemplet på Malm är taget för att jag följer hans idiotiska karriär närmare än vad jag följer andras… Men hans beteende är inte avvikande från de flesta som sitter i riksdagen.

Jag röstade inte för att idioter som sitter och trycker på knappar i riksdagshuset ska, med statens pengar, resa runt och semestra, för som jag ser det så gynnar inte detta det SVENSKA FOLKET! Utan jag röstade för att SVERIGE och MÄNNISKORNA HÄR ska få det bättre. Jag trodde det var därför vi hade politiker som ska representera folket och jobba för folkets bästa! Jag vill fan inte att se fler onödiga resor och tillställningar förrän vi löst våra problem och vårt folk återigen lever i ro och harmoni!

Visst ska vi inte isolera oss, men va fan! Jag läser varje dag om flera hundra medmänniskor som blir uppsagda och fabriker som läggs ner eller flyttar! Att en människa blir arbetslös kan resultera i att en familj med 3-5 människor får det knivigt! Är det acceptabelt i Sverige? I HELVETTE HELLER!!

Jag tycker att vi kapar ner på ALLA riksdagsledamöternas löner, tar lite pengar av konungen, låter alla VD få några miljoner mindre i pension och räddar alla dessa företag och jobb som försvinner! Sist men inte minst, VI SKICKAR INTE IVÄG NÅGRA RIKSDAGSLEDAMÖTER ELLER ANDRA POLITIKER så länge inte statsministern eller ÖB tycker att det verkligen är nödvändigt. Vi ger alla dessa timlöner tills de lyckats lösa SVENSKA FOLKETS problem i SVERIGE, sen kan dem få åka och fira vart fan dem vill med sina egna pengar, för det har dem små uppnosiga liven råd med kan jag lova!

En gång i tiden var vi världens mest utvecklade land där folket knappt hade några problem, nu känns det som om vi går bakåt! Jag är helt säker på att det kommer komma en massa idioter som gnäller på invandrare… Det är inte invandrarna som tar besluten i landet eller hur?! Så den aspekten kan vi glömma. Däremot kan jag påminna om att vi får pengar för varje invandrare/flykting vi tar emot!

Få ett stop på det, ta tillbaka den tidigare formeln vi jobbade efter!


Emre

10 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Sancak Beyi Emre sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=86255&sectionid=351020204

hehe de dödar varandra de här herrarna ;)

Sancak Beyi Emre sa...

Bahlool:

Ja, jag vet .. Så går det om man hänger med kommunister o hoppas på demokrati !

Emre

Anonym sa...

Eller...
Emre, så kan du överlåta mig att ta hand om polisen, när jag väl har blivit polischef ;)

vi kan dela på ansvaret, så tar du hand om resterande samhället, sen kan både vi o alla andra leva lyckliga i alla dar! :D

Türkan

Sancak Beyi Emre sa...

Turkan:

Det beror på .. Vad tjänar jag på det ? Vad har du för tidigare erfarenheter ?
Måste ha järnkoll för att utveckling ska posetiv, så det är inte så troligt .. !

Emre

Anonym sa...

Tjena, vad har hänt med Osmans blogg?

Sancak Beyi Emre sa...

Barbara:

jag sitter o klurar på samma sak .. skriver det på detta forum när jag vet mer ...

Emre

Anonym sa...

Jag undrade också vad som hade hänt med Osmans blogg, råkade han radera allt på fyllan?

Förhoppningsvis inte :D

Sancak Beyi Emre sa...

Ibo:

Om han nu gjort det, så ska jag tortera honom till att starta en ny och fortsätta ..

Men men, så fort jag vet så skriver jag det här på bloggen ..

Emre