tisdag 24 mars 2009

ComHem bidrar till terrorismen

Bojkotta ComHem!

Jag har upptäckt en sak, tack vare Fredrik Malm. Som för en gångs skull fungerar till något vettigt. Comhem har Roj Tv i sitt utbud! Ni hörde inte fel, Comhem erbjuder folk en terrorist organisations TV kanal! Vad jag inte förstår är hur man motiverar och försvarar detta. Visst, man tjänar pengar på att terrorister och dess sympatisatörer köper skiten. Men moralen då?

I en modern och globaliserad värld kan man inte gömma sig bakom uttrycket ”din terrorist är inte min”. Tyvärr, är man liberal och demokrativän så kan man inte tillåta terrorist propaganda, oavsett var den verkar och vem den drabbar. För vad gör terrorister? I detta fall skiter man i krigets lagar och folkrätten, men man för även skrämsel taktiker och väpnad propaganda i form av civila och uniformerade offer för att uppnå ett politiskt mål.

Sen undrar jag hur Sverige tillåter detta? Enligt den Internationella konventionen om medborgliga och politiska rättigheter, som även Sverige ratificerat, så är enligt artikel 20p1. ”All propaganda till förmån för krig skall vara i lag förbjuden” och samma artikels p2. ”Allt främjande av nationalhat, rashat, som innebär uppvigling till diskriminering, fiendskap eller våld, skall vara i lag förbjudet”. Så nu är min fråga, varför tar man ens in tanken av att sända Roj TV när man vet att dessa är PKKs tv kanal? När PKK är terrorstämplade av USA, EU och Sverige? Vad tjänar man på att bryta mot dessa artiklar, som inte är några bagateller? ICCPR, som konventionen heter på engelska är en av de viktigare för västerländska demokratier, då den innehåller nästan allt.

Jag ska se om jag kan få Com Hem att erbjuda Al-Qaida, Hamas och Ansar al-Islams kanaler också. Det bör ju inte vara någon skillnad, samtliga är ju terrorister och erkända sådana av USA, EU och Sverige.

Jag föreslår att samtliga som läser detta informerar vidare till sin bekanta och visar på en reaktion, om ett godtyckligt svar inte kommer från comhem tycker jag att man går till domstolen. Om inte det heller funkar så kan man ta det vidare till FN. Den skiten ska bort och man ska för fan inte trixa runt med terrorister! Absolut inte bryta mot konventioner som man ratificerat! Är man en demokrati som står för de mänskliga rättigheterna ska man fan inte tillåta att människorna som vistas på ens eget territorium blir förgiftad av krigshetsande propaganda!


Så här beskriver comhem Roj TV:

Roj TV
Kommersiell kurdiskspråkig kanal som sänder underhållning, dokumentärer och nyheter. Sändningarna sker på de största kurdiska dialekterna.
(http://comhem.se/portlets/popUp/popup.jsp?serviceId=MEDYA).

Det är så sjukt att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Dem har ju fan inte ens koll på vad som sänds eller på vilket språk!

Ringer comhems press tjänst för frågor:

Hur motiverar ni att ni har Roj TV på ert utbud? När dem i själva verket styrs och sponsras av en terrorist organisation? Och innehållet i kanalen är rent krigshetsande propaganda.

” *En tung pust* Ingen aning… Det är inget jag står för eller kan svara på” blev svaret jag fick.

Sen bad jag personen koppla mig till en ansvarig som kunde besvara frågan. Men det gick inte, för det hade dem inga, utan jag skulle skicka ett mail. Nu hade den här grabben gjort ett bra jobb om jag hade varit en som bara ville ställa frågan. Men jag vill ha svar! Jag kommer heller inte ge mig förrän jag fått ett svar. Det kan jag lova! Nu har dem iaf lovat att ta reda på den informationen och ringa tillbaka. Dem har 48h på sig.

Emre

16 kommentarer:

Anonym sa...

What The!
Hade jag inte en anning om faktiskt! Observant Emre abi, ska banne mig skicka mail jag med, vad är det här för ngt!

Anonym sa...

heheh så jävla härligt att se att du lider. fan vad jag njuter när jag läser detta.

"Det är så sjukt att jag inte vet vart jag ska ta vägen!"

jag förstår dig för det är jobbigt att leva i ett civiliserad samhälle om man tänker turkiskt.

Sancak Beyi Emre sa...

Mr.E:

Precis vad jag vill ! Men helst mer, stanna inte med mail. Protest lista, anmälan osv. Även om jag inte lyckas få bort den, så ska jag få dem att känna av mitt missnöje, bli omskakade!

Sancak Beyi Emre sa...

Anonym:

För många anonyma nu, med samma inteligensnivå, skulle vara bättre om ni använde nick ..

Klart man lider när man ser att landet man föddes och växte upp i är moraliskt fördärvat. Man fördömer terrorism, kallar sig liberal, står för MR och terrorstämplar PKK, men sänder deras sketna kanal för enfaldiga idioter som inte vet bättre än att hurra för en man som sålde ut sig så fort det blev tight om baken.

Våld för att uppnå politiska mål, och sen gnälla om demokrati och männskliga rättigheter är ytterliggare ett oförståndigt och oförståligt hyckleri.

Om din kapacitet varit större än ett mjölkpaket så hade du förståt att det är just "civiliserat samhälle" det inte är. Sen att du smutskastar Turkiet är ganska kul. Vart åker du på sommrarna och spenderar hela familjens års besparingar? Var bor din släkt och klan? ;)

Rasistiska kommentarer är det enda du kunde komma med ? Patetiskt min efterblivna vän, finns det ett "generellt turkiskt tänkande" menar du? och hur ser den ut? du verkar ju ha den kartlagd, a la Dr.Mengele

Jag är glad att Turkiet inte har så uppenbara hycklerier iaf. Och slipper idioter som dig på sitt territorium.

Emre

Anonym sa...

Tack Emre Bey! och det menar jag, jag har comhem men from uppsägningstiden dvs 2 månader har jag det inte. Tack för belysningen och detta ska jag föra vidare.

I tron om att vi "vanliga" tror på demokrati och inrättande av TRT6 trodde naiva jag att det kan bli en försoning men ickem sa nicke.

Kadin

Sancak Beyi Emre sa...

Kadin:

Det glädjer mig! Och jag hoppas att detta når ut till Comhem cheferna och beslutsfattarna i regeringen.

Dock tycker jag att TRT ses och Roj TV inte ska dras över samma kam. Roj TV är en propaganda kanal med en öppen agenda om kamp och krig, medan TRT ses är en kanal som vilken som helst, utan krigshets och rasism. Publiken är inte den samma vilket beror på budskapet.

Det jag kritiserar är att man sponsrar terrorism, bryter mot internationella konventioner och senare lägger en försoning. Jag säger "senare", för den skiten ska bort och ungdomar ska inte förgiftas och dra ut i bergen och leva i misär!

Jag tycker synd om människorna som fortfarande under 2000-talet lever efter Roj TVs tänkande.

Emre

Anonym sa...

Alltså ni yurkar är ju het packade i hjärnan. Ärligt talat hur mjölkar er mamma er. era patetiska mongolier

Anonym sa...

Jag njuter... ska ringa o ansöka. ÄLSKAR COMHEM

Sancak Beyi Emre sa...

Anonym1:

Tja, med mindre insyn på politiska system och spelregler, så kan man tycka att vi "yurkar" är konstiga. Men med lite utbildning och kunskap så skulle du förstå att du kastar sten i glashus. Sen är så mycket stavfel i en så kort samling ord inte det bästa sättet att hävda andras "avvikande". Kan även passa på att poängtera min oinformerade vän, att turkar och mongoler levt tätt ihop i många år, och vuxit ihop långt tillbaka i tiden, idag, efter den stora utvandringen från dagens mongoliets stepper, är det inte mycket vi har gemensamt förutom historia och till viss mån kultur och seder.

Anonym2:

Titta på Roj TV är i absrakta bemärkelser samma sak som att ta heroin sprutor, för både kropp, själ och hjärna. Njut av det medan den är tillgänglig ! Förresten så får du ett gäng turkiska kanaler samtidigt, ENJOY !

Emre

Anonym sa...

Anonym:

Mongoler är världens goaste och fredligaste folk! Har du varit i Mongoliet någon gång eller är du bara en billig rasist?

Sluta tramsa din pajas och var stolt över ditt andra land- Turkiet!

Din lilla diaspora-apocu!

Sancak baba:

Skit i sådana här åsnor! Här leker han stor-kurd men kan ingen kurdiska! På somrarna åker han till Turkiet med familjen på semester och bidrar till landets ekonomi.

Många av dom älskar ta mig fan Turkiet mer än vad vi gör!
haha

En go låt som jag vill tillägna dig Sancak! Den här låten kommer få dig att bli storförtjust i Techno!

http://www.youtube.com/watch?v=c7R712Moolg

Anonym:

Jag älskar att slå vad!

Ska vi slå vad om att Roj TV (Kanalen om kurdiska tjejer som rymt från den konservativa miljön i byn till friheten i Kandil ;-))kommer att få flytta från Danmark inom en snar framtid?

Kom igen nu!

Anonym sa...

http://blog.haberturk.com/huzunlu_melek/yaziD.asp?yID=145210&kID=39


Titta på detta!

Anonym sa...

Kanalen har fått sändningsförbud i många länder dels genom påtryckningar från Turkiet och dels om man har kunnat påvisa samröre med terrorklassad organisation.

Kanalen styrs officiellt av en kurdisk organisation men i själva verket av "den djupa staten" Ergenekon i Turkiet. Alla innehavare av kanalen borde dock uppmärksammas att de utsätts för smygassimilation. Varför man också väljer att sända programmen på turkiska .
Detta dementeras dock av alla inblandade.

Jag hävdar med bestämdhet att det är en mänsklig rättighet att
ha kanaler på det egna språket utan att utsättas för assimilation.

Anonym sa...

Hur civiliserad är du och den organisation du stödjer? Du bör ha ren byk innan du ger dig på din näste.

Lär di ordet innan du använder ordet civiliserad!!

Anonym sa...

du är årets skämt asså, din pajas vet du ens vart du härstammar ifrån, ni e greker, bulgarer juggar mongoler och ja vet inte vad som har parat sig med varandra. inte konstigt att ena turken ser ut som en kines medans den andra har blont hår och blåa ögon din lallare

Sancak Beyi Emre sa...

Anonym:

Frågan är vem av oss allmänheten tar åt sig av. En som skriver, förklarar och hänvisar till källor. Eller en som ger sig ut rasistiska korståg...

Förövrigt så kan jag nämna att jag har en klar och tydlig stam/släkt tavla. Sen så kan man ju fråga sig hur många som är "rena"? Det är inte så att det är inprintat i DNA, vilken etnisk grupp tillhörighet man har. Om du inte har märkt det, så gifter man sig kors och tvärs. Finns även få "rena" svenskar kvar, för att förklara det på ditt språk.

Du kanske är armenier, arab, syrian osv. Ottomanerna flyttade runt folk en del... Har du koll?

Emre

Anonym sa...

Jag utgår från att du emre aldrig tittat på ROJ TV, då det du säger inte stämmer för fem öre. Kul att du lägger ner så mycket energi på ROJ TV, det är väl det enda ni turkar är bra på, lägga ner mycket energi på oss kurder, med all den teknik och stora arme ni har så har ni än idag inte lyckats komma åt gerillan. :) Ja vart ska du ta vägen emre :) ...