måndag 2 mars 2009

Jag vill tjäna Turkiet och det turkiska folket











Jag snubblade över en trevlig artikel i morse, som handlar om när PKK ledaren, bergsrevolutionärernas hövding, Abdullah Öcalan greps i Kenya, packades ner och skickades hem. Det korta men ack så relevanta dialoger som fördes är viktiga, och det inte endast pga att Öcalans verkliga sida som ynkrygg tar sig fram, utan för att människor ska se hur löst dessa är sammansatta.

Dialogen med Öcalan på planet hem till Turkiet:

Statstjänsteman: Abdullah Öcalan, välkommen till hemlandet, hur mår du?

Abdullah Öcalan: (förvirrad och demoraliserad) Tack så mycket, jag mår bra.

ST: Bränns det i magen?

AÖ: Nej, magen mår bra.

ST: Jag menar, har du några som helst hälsoproblem?

AÖ: (Skakar på huvudet).

ST: Något överhuvudtaget? Magen? Verk, surhet något? Bränns det inte i magen?

AÖ: (skakar på huvudet och surnar till i ansiktet)

ST: Uppfattat, den nödvändiga behandlingen ska vi ordna. Nu vill jag ställa några frågor till dig.

AÖ: (Öcalan blundar/blinkar kraftigt)

ST: Du behöver inte blunda. Om du vill så kan vi torka av ögonen med vatten? Om tejp märkena irriterar ögonen så kan vi torka av dig med vatten så blir de bekvämare.

AÖ: (skakar på huvudet).

ST: Nu är du vår gäst. Du behöver inte vara orolig. Jag menar stressa inte upp dig i onödan. Om det finns något du skulle vilja ha….

AÖ: Jag älskar mitt land. Min mor var också turk.

ST: Kan du tala lite högre?

AÖ: Finns det någon möjlighet till att stå i tjänst, så gör jag det. Förutom det, vill jag inte att ni säger något till mig. Kan jag stå till tjänst, så tjänar jag.

ST: Om du besvarar mina frågor så kommer du att ha tjänat. Vi kan torkar av ditt ansikte och dina ögon om tejp märkena besvärar dig.

AÖ: När jag är tillbaka i Turkiet så ska jag tjäna. Om ni ger mig möjligheten, så tjänar jag. Detta pratar jag om bland folket. Något annat talar jag inte om. Finns det något jag kan stå till tjänst med, vilket jag är säker på att det finns, och detta bör vi även underrätta de på högre poster, så tjänar jag med största glädje. Jag ska tjäna. Jag ska tjäna väldigt väl.

ST: Bara så du vet så spelar vi in allt.

AÖ: Offentliggör de. Ingen tortyr har ägt rum, detta kommer från hjärtat, från mig självmant. Men det jag säger är sanningen. Jag älskar Turkiet, och jag älskar även det turkiska folket. Jag är helt säker på att jag kommer att tjäna dem väldigt väl. Får jag möjligheten så gör jag det.

ST: Om nu möjligheten ges, vad vill du ha tillbaka?

AÖ: Trötta inte ut er, sånt behövs inte.

ST: Självklart, detta är bara för säkerheten.

AÖ: Det finns en punkt som glädjer mig. Om man beaktar den punkten, så är det något att verkligen tala om. Men jag har en känsla av att jag kommer att tjäna väl.




Den här sellout gubben som nu satt och talade med turkiska poliser och soldater på flyget hem sålde ut allt han stod för på några ynka minuter. Inte tala om alla människor som följde (tro det eller ej, fortfarande följer!) denna galning. Han älskar Turkiet och dess befolkning och vill tjäna staten…. Han är som en upphakad skiva vad gäller att tjäna Turkiet och turkiska folket. Jag beundrar poliserna som pratade med honom, för jag hade krossat käken på honom så fort han avslutat den meningen. Var var du Apo innan 30.000 människor dött? Var var du innan du förpestade kanske 500.000 människors liv? Vill du tjäna nu? Lite sent för de! Be till gud och tacka för att avrättningen omvandlades till livstid fängelse och att du avnjuter den bästa servicen på finkan.

Tjäna? Herregud! Känner inte PKK terrorister sig svikna?! Saddam trotsade allt in i döden, vad fan gjorde er ”folkledare”?! Sålde ut sig redan vid gripandet! OCH HAN VILL TJÄNA DE SOM NI HAR SOM FIENDE! Jag tycker personligen att vi plockar alla JITEM operatörer (som i majoritet är gamla PKK medlemmar) och alla som sitter i fängelse för terrorbrott, bilda några bataljoner, låta Apo bli divisionschef och låta honom tjäna genom att storma lägren i Kandil. Självklart så kommer jag stå en bit ifrån och lyssna på radio trafiken. Så fort han avviker från sitt ord så kommer jag rikta min Python kikar sikte på honom och sätta en kula i skallen. För han är känd för att inte hålla ord och löften. Det var iaf det intrycket jag fick av dialogen och hans tjat om att tjäna. Det är också det enda möjligheten jag tillåter honom att lämna Imrali levande. Där kanske en hederlös kan återvinna sin heder och dö med den behåll.


Förövrigt så är det ju tydligen inte olagligt att döda folk, så länge du lyckas fly till Sverige, så varför inte? Jag undrar dock om någon kommer undan om de skulle begå ett mord I Sverige? Undrar hur Dilsa och Esref ställer sig till det.




A Terrorists Bitter End


His followers call him Apo, Kurdish for uncle. His enemies call him a terrorist and a "baby killer." But last week, Abdullah Ocalan, proud leader of the violent Kurdistan Workers' Party (P.K.K.), was just the cowed captive of the country he had fought for more than 14 years. As he sat strapped into the seat of a jet en route to Turkey, his face dripped with sweat and his eyes blinked nervously while he told his captors how much he "loved" Turkey and how eager he was to "render services" to them. Then he requested medicine for his heartburn.



The pathetic scene, captured on a Turkish intelligence-service video, contrasted sharply with the macho image of the mustachioed Marxist guerrilla who has headed the long Kurdish insurgency that has left some 30,000 soldiers, rebels and civilians dead. But lest anyone imagine that the P.K.K.'s capacity for troublemaking ended with Ocalan's surprise seizure in Nairobi, his followers responded with a wave of protests across Europe and the Middle East. The violence reached its bloody climax in Berlin, where Kurdish militants burst into the Israeli consulate and security guards opened fire, killing three and wounding 16.....







Emre

16 kommentarer:

Anonym sa...

stolpskott

hahaha

Anonym sa...

det visar hur patetisk han är. Han som ska vara en stor ledare tar avstånd från allt som han har predikat för och skickat iväg folk som har dödat och dött. Men när hans egen röv är i fara så ser vi hans verkliga ansikte. Sen att folk fortfarande väljer att följa honom visar att det finns folk som fortfarande vill springa runt i bergen och skrika ut kommunistisk propaganda.

Sancak Beyi Emre sa...

håller med, ofattbart hur man ens kan låta honom kalla sig "ledare". Det finns ingen fånge i Turkiet som har det så bra som han. Ändå gnälls de...... Patetiskt

Emre

Anonym sa...

Han liknar Saddam på nåt vis :P med sin jävla mustasch

Sancak Beyi Emre sa...

Håller med dig, han är rätt lik och ganska rubbad .. ytterliggare egenskaper även saddam hade .. Men tycker personligen att Saddam hade mer stil och var nog mer tilltalande för damerna än Apo som våldtog folk...

Emre

Anonym sa...

"Apo som våldtog folk..."

Det kallas inte våldtäkt om det handlar om en turk hona.

Sancak Beyi Emre sa...

Anonym:

Vet du vad? Jag hade, om det nu går, haft bättre förståelse om det var turkiskor han gav sig på. Men nej, han våldtog sina egna kvinnliga gerilla terrorister ..

Sårade kommenteren dig ?

Emre

Anonym sa...

emre, han våldtog turkiskor (alla som bor i turkiet är ju turkar, inte sant?) För mig är det inte våldtäkt så länge det sker på en turk av hona kön.

Sancak Beyi Emre sa...

Anonym:

Det stämmer, om man följer den franska revolutionens spår ..

Men att våldta sina egna vapenkamrater sätter nog svinet på en ensam topp bland världens psykopatiska svin.

Eller håller du inte med ?

Emre

Anonym sa...

Biologisk evolution innebär kort att en population av (organiska) individer, med varierande (men i många fall liknande) egenskaper, genomgår en process vilken resulterar i att ett antal individer "väljs ut" i den betydelsen att de får chansen att föra sina egenskaper vidare genom någon form av förökning. Detta samspel mellan variation och selektion är centralt för all sorts evolution.

Du ser det är omöjligt med persona non grata.

ANONYM

Anonym sa...

Det finns psykologer som har kommenterat Sayin Öcalans reaktion när han tillfångatogs och de menar att med tanke på omständigheterna och att han förmodligen var drogad så menade han inte det han sa. Psykologer som arbetat med krigsfångar har studerat hans fall och kommit fram till att reaktionen är väldig normalt för en tillfångatagen människa som riskerar att dö. I sånna situationer så säger man VAD SOM HELST för att rädda sitt liv och det med rätta. Sen gäller den här lagen för ALLA människor oavsett om man är en vanlig krigssoldat/gerilla eller en ledare. Människor som människor. Öcalan som tillägnat sitt liv åt kampen går knappast ut och ångrar vad han gjort BARA för att han åkt dit. Var försiktig med dina påståenden för de är ovetenskapliga. Jag hade nog reagerat på samma sätt om mitt liv var hotat, och Öcalan i den situationen trodde såklart att de tänker döda honom. Han agerade helt korrekt och behöll livet, även om det inte är nått vidare liv i Imrali. Smutskastning är inte fint och det görs ofta av desperata människor som precis som i Öcalans fall känner att de vill rädda något de håller på att förlora, i det här fallet är bloggaren rädd för att förlora sin makt över kurderna. Man behöver inte vara geni på psykologi för att räkna ut sånt här, så nästa gång du försöker smutskasta så kom med fakta istället. Jag förstår dig som turk att du använder alla medel för att få slut på den kurdiska kampen, och du tror att det bästa sättet är att smutskasta Öcalan. På så sätt hoppas du att folk som läser din blogg ska tänka om och sluta kämpa för sina rättigheter, men det du gör kan jag med bestämdhet säga är kontraproduktivt. Försök istället kämpa för människors rättigheter så kommer du ha många fler bakom dig, och om du nu bryr dig om att människor är förtryckta och dör i kriget så kan du gå med i fredsgrupp och agera. Alternativet är att du åker hem till det vackra Turkiet och anmäler dig till militären så du kan skickas upp till bergen och möta de du hatar. Men som jag förstått så är du inte en så modig människa. 1: Du kämpar inte för freden. 2: Du kämpar inte för kriget. Summan: Du bloggar om hur dåligt du mår. Jag blir skrämd när jag ser människor med detta hat. Personligen så tycker jag att det är bättre att uppsöka en psykolog/kurator och få ut dina känslor över kurdfrågan än att du gör det via din blogg.

Sancak Beyi Emre sa...

Anonym:

Om man betraktas som en ledare och front figur så ska man som William Wallace i Braveheart inte ge vika. Inte ens tyrannen Saddam gjorde de!

Sen kan jag meddela att han inte var drogad, för operations rapporten publicerades för inte så länge sedan och där framgår att han hyperventilerade av rädsla. En sann ledare alltså :D

Psykologer som jobbar med krigsfångar? Kan du publicera en sådan rapport? Det är NY TIMES artiklar om PTSD har ingenting med saken att göra. Men visst, för sin överlevnad kan han ha sålt sig. Men har alla andra unga gjort det som gripits av militären uppe i bergen?

Jag kan med en gång säga att, kräket skickade ut en massa ungdomar och njöt av sin roll i terrororganisation i form av att våldta, tortera och avrätta höger och vänster.

”Var försiktig med dina påståenden för de är ovetenskapliga. Jag hade nog reagerat på samma sätt om mitt liv var hotat, och Öcalan i den situationen trodde såklart att de tänker döda honom”.
Det får du stå för, för det skulle inte vara min inställning. Do your worst, because I’ll do mine when I get free. Dör man så dör man, smärta kan man nog ta en stund, men skammen över att sälja ut sig som han gjorde hade nog fått mig att begå självmord. Men det är väl en av skillnaderna mellan mig och Apo. Heder och ära spelar en större roll för mig.

”i det här fallet är bloggaren rädd för att förlora sin makt över kurderna”.
Nu är du ute på djupa vatten flicka lilla. Hade jag haft någon som helst makt över en konflikts part så hade jag stoppat dödandet, tvättat rent hjärnor från kommunism, marxism, leninism, maoism, apoism och terrorism. Du har inte fattat att han inte är något annat än en maktgalen och patriarkisk galen kommunist (i alla dess tokigs former och tolkningar)?

Jag skriver det jag skriver för att få ett stopp på terrorism gullandet som stundtals finns. Det är upp till läsaren att söka sig hit och läsa. Jag tvingar ingen. Även jag bidrar till kurdernas rättigheter, men bara genom de demokratiska och vettiga vägarna. Jag tar starkt avstånd från all terrorism och persondyrkan som jag avskyr mer än något annat. Jag läser med sorg över att du anser att ”kurdernas kamp” förs av PKK i form av terrorism. Jag hoppas att du någon gång inom en snar framtid vaknar upp och ser dig omkring.

Jag är aktiv kämpe för MR. Vad är det du försöker säga? Att jag är emot MR för att jag fördömer terrorism? Terrorism som bl.a. går ut på att genom våld få fram en politisk mening? Och du snackar om MR som hör ihop med demokrati? Har du ens tänkt över hur saker och ting hänger ihop?

Ditt alternativ är alltid öppet för min del. Men jag är en fredsälskare och ger freden en chans. Sen så tycker jag TSK klarar sig galant utan mig. PKK är inget allvarligt militärt hot. Förövrigt så är TSK faktis världens enda krigsmakt som slagit tillbaka ett gerilla krig. Men den dagen Turkiet hotas av någon som kan bjuda på motstånd så är jag inställd på att återigen dra på mig uniform (har burit en innan ;).

Mitt mod går nog inte väga i någon enhet. Men tycker du att jag är feg som bloggar istället för att döda, så kan jag väl ta de. Fredsälskare var du va? HAHAHA! Om nu jag är feg för att jag inte är uppe och jagar stolpskott i bergen, vad är då du?

Hur skulle det se ut om alla sprängde bomber i storstäder och kallade det för ”kamp för rättigheter”? Använd hjärnan.

1. Jag kämpar för freden så gott jag kan.
2. Krig är hemskt som inget gott kommer ur, så nej, den kämpar jag inte för. Om det nu inte är en synd i dina ögon.

Summering: Man gjorde obligatoriska psyktest på min tidigare arbetsplats o det var inget fel senast… Däremot bör du som försvarar terrorism och kallar det för kamp för rättigheter omedelbart söka hjälp och se till så att felen blir åtgärdade.

PS: Från och med nu ska jag sluta publicera inlägg med helt iq befriat innehåll. För gudsskull tänk efter iaf i 30 sek innan ni skriver något.

Emre

Anonym sa...

Jag är ledsen om jag tryckte på en öm punkt. Men varsågod och censurera inlägg från människor som verkligen ser vad du är för nån. Detsamma gör Turkiet. De låter kurder som är köpta och inte har nått att säga komma till tals, men de som avmaskat regimen blir censurerade. Att du säger att den kurdiska frågan enbart har med Öcalan att göra så är det så fel som det kan bli. Den kurdiska frågan jag försvarar är alla miljoner människor som blir förtryckta. Öcalan är EN av dessa, men i många miljoner människors ögon så är Öcalan DERAS REPRESENTANT, och detta vare sig ni gillar det eller ej. Ska vi också börja kalla HELA TURKISKA folket för terroristsupportrar som förtjänar att dö bara för att de alltid har valt regeringar som fortsätter förtrycket/dödandet mot kurder? Och på tal om terroriststämplingen. Det finns mångt fler fall dokumenterade på terrorism från den turkiska statens sida än hos PKK. Detta är faktum. Välkommen till verkligheten kompis, Turkiet är en skurkstat som ägnar sig åt Statsterrorism.

OM du inte publicerar kritiska röster på din blogg så är du lika diktatorisk som staten Turkiet och folket som väljer regeringen där!

Sancak Beyi Emre sa...

Öm punkt? Jag lider över att människor kan vara ogenomtänkta, duma och oinformerade när det gäller deras egen situation. Läs hur demokratier fungerar, läs vad politisk filosofi om vilka stater ser som sina jämbördiga att tala med, sen kan du kritisera mig. Men till dess så är det du säger inget mer än ord i ilska och det är ett vanligt tillstånd för okunskap.

Min censur går ut på att hålla idioter borta med sitt tomma skit snack. Allt jag skriver har jag källor till. Men hur mycket fakta man än publicerar så kommer puckon med sitt ”offer snack” som dem egentligen inte vet vad dem ska grunda på, men någon nisse sa till dem en gång att det var den turkiska staten, så det kommer dem inte ur.

Är du antropolog och psykolog samtidigt? Lyckats klura ut vad jag är för någon över nätet? Du borde få nobelpriset, för jag är säker på att den kunskapen skulle vara nyttig för omvärlden!

”De låter kurder som är köpta och inte har nått att säga komma till tals, men de som avmaskat regimen blir censurerade”.

Hur köper man en röst? Står det någon med dig och tittar vad du kryssar för och släpper ner i urnan? Hade akp gjort detta hade man inte gått back som man gjorde. Men jag ska klargöra detta senare.

I så fall får man välja en annan representant, för den mannen är kriminell och avtjänar ett fängelse straff.

”Ska vi också börja kalla HELA TURKISKA folket för terroristsupportrar som förtjänar att dö bara för att de alltid har valt regeringar som fortsätter förtrycket/dödandet mot kurder?”

Då är min fråga, var det bara turkar som valde regeringen? Fick inte AKP fler röster i de Ö.Turkiet än DTP som ”representerar”? Jag känner inte till något dödande förutom av kombattanter uppe på bergen. Däremot kan jag rada upp flera fall av terror dåd mot civila. Vet du ens vad du pratar om vännen? Det roliga är att dessa dåd oftast drabbar de man ”kämpar”! Men dessa är också mina landsmän och medborgare, så det är inte acceptabelt! Har du koll på hur många som torterades och avrättades i BeekaDalen? Har du koll på hur mycket misshandel som sker ute i Europa inom organisationen? Har du koll på hur många kvinnliga gerillor som våldtagits av denna man? Håller du honom som representant borde du känna till allt kring honom.

HAHAHAHA ! Jag älskar ditt avslut ! Hela staten och folket är diktatorisk? Har du ens koll på konceptet? Vet du vad representativ majoritetsstyre är? Istället välkomnar jag dig till verkligheten!

Emre

Anonym sa...

"hur köper man en röst?"

JOOO, det gör man 1: Svälta ihjäl människan. 2: Erbjuda lite ris eller makaroner osv. Det är precis vad Turkiet gör. Det är inga påhittade saker jag kommer med. Turkiet må vara "demokrati", men det lilla demokrati och mänskliga rättigheter som råder där är INTE för kurderna. Kurder har aldrig varit lika eniga, upplysta och starka som idag, det svider i Turkens ögon. Ni har provat varenda sätt att förgöra kurderna, men inget har lyckats trots all hjälp från omvärlden. Kurder i Bakur, dvs turkiska Kurdistan har aldrig förlitat sig på hjälp utifrån. Där ser du anledningen till varför de är så starka idag. Nationalismen har aldrig varit starkare, medvetenheten har aldrig varit större, beslutsamheten finns kvar och Kurdistan är i sikte.

Sancak Beyi Emre sa...

Anonym:

1. Svälter mina medborgare i Ö.Turkiet? Dem lever på samma sett och saker som folk gör i dem isolerade byarna runt om i hela Turkiet. Sluta offer förklara dig.
2. Min hemby hade varken vägar eller brunnar fram till i mitten av 90-talet, men inte fan ser du dem gnälla och gny! Du kanske ska fråga dig varför klan ledarna och deras släkt lever så gott medan de livegna i klanen ”svälter” som du påstår. I mina trakter hade det alla lika knapert, men de stod upp på egna ben. Så sluta offer förklara dig. Kurderna är inte de enda som har det svårt. Skillnaden är att yöruk grupper inte har grupperingar som drömmer om ett stor Turkistan eller dödar folk för att ”få sina rättigheter”.
Presentera inte kurder som en homogen grupp! Det finns kurder över hela Turkiet och de röstar och tycker olika! De som röstar på DTP är en minoritet i en minoritet! Fatta de !!!!! få 2milj av 10-15 milj turkiska kurders röster gör dem inte till ”kurders representanter”.
”Ni har provat varenda sätt att förgöra kurderna, men inget har lyckats trots all hjälp från omvärlden”
- Vi? Turkar är inte heller en homogen grupp flicka lilla. Antingen lär du dig att utrycka dig korrekt eller så föreslår jag dig att sluta diskutera om saker du inte behärskar. Jag kan säga som så här. Hade det varit USA eller Israel som bekämpat terrorismen i Turkiet, så hade idag Diyarbakir legat i ruiner. Där har du skillnaden. Det kan aldrig ens bli aktuellt att utrota turkiska medborgare! Tanken finns inte! Så den som proppat i dig den propagandan du försöker förmedla mot mig bör du sluta lyssna på, börja titta objektivt runt om kring. Vill staten ha krig, eller vill den ha harmoni för hela landet och dess invånare, men vilka är det som motarbetar detta?
Kurdistan är en utopi i Turkiet som jag hoppas på att du ska vakna upp ur snarast. DTP som samlade 2milj röster kan knappast utropa en stat med så svagt stöd, dock så ger media en annan bild av det. Sen undrar jag hur stort sammanhållningen egentligen är, när man senast i veckan brände ner två byar i en klan fight? Alla klan fighter, konflikter på politiska splittringar osv. Är du helt genomtänkt när du säger sånt här?
Sen om det skulle drabba till batalj så står även jag redo. Jag och drygt 1 miljon ständigt mobiliserade soldater med duglig utbildning och utrustning. Plocka ut skallen ur arslet och börja tänka i fredliga banor, det räcker med döda och sorgsna föräldrar! Separatistiska äventyret dog ut samma år som det uppkom, men med den motiveringen har ni flera människors liv inskrivna på er. Det räcker nu! Sansa dig och din grupp och sök en fredlig lösning! Det roliga är att det är staten ni kallar krigisk, vad fan är detta då?

Emre