torsdag 19 mars 2009

Världen står inte still för att Emre försvinner sporadiskt

Jag har varit borta en stund, men världen snurrar som vanligt. Malm smörar för frugan som vanligt, men lugnat sig med Turkiet snacket ;) och Gurgin försöker intala icke-kurder att han inte är rasist.
Han slungade en känga mot mig på sin blogg, med att jag anklagar honom för att vara rasist. Inga konstigheter, för han har en generell bild av ”turken” och sprider en massa skit grundad på sin egen bild av ”turken”.
Det är märkligt att pojken försöker försvara sig med att ”han har turkiska vänner som propagerar hårdare än honom för ett fritt kurdistan”. Jag har fan haft anställda på mina företag som var medlemmar i PKK, men inte fan ser du mig förneka min avsky för dessa? Skaffa en ryggrad och stå för dina åsikter! Det finns svara, judar och allmänt icke-vita och icke kristna vit makt nissar. Jag har också en massa kurdiska vänner, och samtliga vet var jag står i den frågan och det är ytterst få som är i ditt led. Förresten, nämn ett land som lämnar ifrån sig landmassa frivilligt? Just precis….
Han har hunnit babbla om ett dambygge som Turkiet håller på att bygga över gamla byar och historiska platser. För den som inte varit på andra platser än de turistområdena som icke-turkar oftast väljer att besöka, så ska man veta att det är en sinnessjuk brist på vatten. Det är lätt för oss i Sverige att säga som har en sjö vart vi än vänder oss, men i Turkiet är inte situationen den samma. Jag ska ta upp ett exempel min Human Rights professor berättade. HRW kritiserade Kina för att flytta på människor och historiska byggnader för att bygga en dam. Den unga HR-pojken hade rabblat upp alla konventioner dessa bröt mot om deras planer skred i verket. Den kinesiska ministern svarade att man flyttade 200.000 människor för att skänka 1.750.000 människor rätten till liv och hälsa. Alltså de mest grundläggande rättigheterna. Den unga HRW grabben stod ställd men förstod. Han skrev ett PM som senare bidrog till att bygget inte stördes.
Så Gurigin min förvirrade vän, om du har en bättre lösning på vatten problemet som skänker hälsa och liv, även till de som flyttas, så kan du kontakta mig så ser jag till att ”de ondskefulla turkarna med politisk makt som bara tar beslut för att förgifta kurdernas tillvaro även om det handlar om att rädda liv” lyssnar på den.
Jag hoppas ingen blir sur på mig för att jag haft PKKare som anställda, jag behövde billig arbetskraft och information. När du ätit glassen slänger du pappret, som en tröst kan jag berätta att samtliga som varit anställda hos mig fick återvända till Turkiet och vaka över hemlandets gränser i TSK stolta uniformer i 14 månader var (ok en gjorde bara 10mån). Några fick tom dra ut i batalj mot sina tidigare polare uppe i bergen. Idag har samtliga gett upp PKK-tramset och lever hyggliga liv i Istanbul och Urfa. Emres terrorist rehab slår de mesta kan jag lova!

PS: Gurgin, du som kurd/armenier som propagerar för folkmord. Jag har tänkt på en sak, du bör kika så att inte mormors far och farfars far brottades på ingemansland under bataljerna i Östra Osmanien.

Sancak Beyi Emre IS BACK BABY !

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Emre,
vad tycker du om den här dokumentären som UR har sänt, du som inte gillar hetsen emot Turkiet.

http://www.ur.se/Ung/Program/EU-turken/

Jag själv tycker att det är lite hets i den med. Med tanke på vilka typer av personer man intervjuar.

Dessutom är ju programledaren i frågan kontroversiell med tanke på sitt ursprung.

Sancak Beyi Emre sa...

Hej Anonym!

Jag tycker inte att man ska ägna någon större uppmärksamhet på sådana program, då dessa människor filmar ett tio tal människor och drar slutsatsen att man funnit Turkens inställning och skepnad.

Hade man däremot skickat ett team ledd av en antropolog, så hade jag hyllat de. Men mitt råd är att ta programet med några nypor salt!

Emre

Anonym sa...

Tom Iraks kurdiske president har gått ut och sagt att kurdernas dröm om ett eget land bör stanna i poesin och att man inte ska ta det på allvar. Inget land i mellanöstern är berett att ge kurderna en egen stat. Med tanke på att dessa områden är fyllda av andra folkslag, så är det för fan befängt...

Sancak Beyi Emre sa...

Bahlool:

Precis. Så länge inte värd staten är villig, så kan du inte tvinga dem till att lämna ifrån sig territorium med terrorism.

Däremot, kommer staten överrens, som Irak gjort med självstyre och motsvarande. Så är det bara att leva vidare i harmoni.

Men att föra politik med 7.62mm AK47 gevär tillhör inte den civiliserade världen. Tacka gudarna för att kurder är ett förnuftigt folk och att bara en bråk del sysslar med sånt.

Iraks situation är bara politiker som svarar på folkets krav. Jag tror personligen inte att någon part tar ett steg som leder till en öppen väpnad konflikt så länge man inte är ytters desperat. Vilket ingen av dem är.

Emre

Anonym sa...

"Förresten, nämn ett land som lämnar ifrån sig landmassa frivilligt? Just precis…"

Gör det saken ok? Handlar det om landmassa eller om ett folks rätt till självbestämmande?

"jag behövde billig arbetskraft och information. När du ätit glassen slänger du pappret"

Schysst människosyn du har Emre, så länge dom har en viss åsikt så ska dom behandlas som skit, men när dom "bytte sida" så var dom plötsligt människor igen?

"Den kinesiska ministern svarade att man flyttade 200.000 människor för att skänka 1.750.000 människor rätten till liv och hälsa"

Dammen där INTE är till för att skänka människor liv eller hälsa, sånt kan inte den turkiska regeringen när det gäller kurder, det vet både du och jag

Sancak Beyi Emre sa...

Anonym:

Lite svar, min vagt efterblivna vän.

"Gör det saken ok? Handlar det om landmassa eller om ett folks rätt till självbestämmande?"

- Ja, det gör de. Varje stat är suvirän! Börjar man rota runt i det så bryter man mot icke-interventions prencipen. Detta klassas även som en krigsförklaring. Kan du inte nämna något land som delar ut landmassa till folk? Kan jag få självstyre här i Sverige med mina vänner? Skåne tex?

"Schysst människosyn du har Emre, så länge dom har en viss åsikt så ska dom behandlas som skit, men när dom "bytte sida" så var dom plötsligt människor igen?"

- Vem har jag behandlat som skit? Tack vare mig så fick dem tak över huvudet, mat i magen, tillstånd att stanna i Sverige längre än vad de skulle ha fått annars och pengar i fickan och hem till familjen i Turkiet. En människa som inte dras för att döda civila, som är så obegåvad att han inte kan få sin röst hörd på annat sett än att utföra bombdåd, dem faller ur mina kriterier som "människa". Jag för förövrigt samma dialog och kontakt med dessa som när de jobbade hos mig.

"Dammen där INTE är till för att skänka människor liv eller hälsa, sånt kan inte den turkiska regeringen när det gäller kurder, det vet både du och jag"

- Nej för i Turkiet så måste du visa upp en stam/släkt tavla innan du får vatten, vård och hjälp.... Du är då fan det mest efterblivna jag träffat på länge! HAHAHA. Det hade säkert stämmt om inte man investerade mer pengar i Ö.Turkiet än vad man gör i västra. IDIOT !

Emre

Anonym sa...

"Kan du inte nämna något land som delar ut landmassa till folk?"

Tjeckoslovakien delades fredligt, Spanien har hittills hållit FLERA folkomröstningar i baskien för självständighet och nu senast Serbien och Montenegro. Har du fått dina exempel nu så Turkiet kan apa efter eller behöver du fler?


"En människa som inte dras för att döda civila, som är så obegåvad att han inte kan få sin röst hörd på annat sett än att utföra bombdåd, dem faller ur mina kriterier som 'människa'."

Så "stolta" TSK som har mord/våldtäkt/tortyr och massdeporteringar på sin resumé är inte heller människor menar du?

Sen så blir jag glad över att du blir så upprörd över mitt inlägg att du tvingas demonstrera för dina läsare vilken ballhet du är och vem som är efterbliven genom att kalla mig saker och avsluta ditt så kallade svar med "IDIOT".

Du kommer nog förstå att det är bättre att använda relevanta argument och presentera din ståndpunkt istället för att använda fula ord när du väl kommer ut ur puberteten.

För övrigt så är jag inget fan av PKK men jag känner en facists stank på långa vägar även om den förklär sig som AKP "reformist".

Sancak Beyi Emre sa...

Anonym:

Du är bland det dummaste jag stött på. Vad är skillnaden på samtliga dessa och Turkiet? Majoriteten av befolkningen vill inte släppa ifrån sig territorium. PUNKT. Ska du försöka tvigna dem till det genom väpnade tilltag och sedan gnälla om demokrati och mänskliga rättigheter ? Vi lever i en värld där demokratin är majoritetsstyrd och representativ, vilken tid lever du i ?

Sen kan jag tillägga att kalla kriget är över som är en aspekt i tjeckoslovakiens uppdelning, Spanien har samma struktur som USA och Serberna var villiga med ett inbörderskrig i minnet.

Alltså min efterblivna vän, är befolkningen emot att skänka bort land, så händer det inte. Hur mycket du än gnäller. Återigen tipsar jag om Island som är uppe på aktion, eller N.Irak. Förresten, terrorister och separatister är inte välkommna där heller enligt Barzani den yngre och Talabani. Men ni har ju alltid Island, eller alternativt att uppföra er som sansade människor och leva i harmoni med människorna man levt ihop med i hundratals år.

Jag säger inte att TSK är oskyldiga. Precis som i alla krigsmakter så finns det rötägg. Men Talabani berättade om 500 byar som han fått deportera PGA PKK ! Är det lika illa ? Kan inte staten garantera din rätt till livet på den platsen du befinner dig, så flyttas du till ett område där du kan beskyddas. Men vara marxist orienterad och terrorist och gnälla över MR o demokrati är bara idiotiskt min vän, det hoppas jag att även du förstår.

HAHAHA ! Tar du terrorister i försvar så kan jag väl inte ta dig som humanitär? Du är en idiot, som inte kan sätta ihop simpla aspekter som bildar vår verklighet, utan köper skitet PKK och Fredrik Malm skickar ut. Sen kanske jag är för hård, antar inte att vi har samma bakgrund. Men det är ingen ursäkt för efterblivenhet i vår moderna tid i Sverige där vi verkligen har tillgång till allt nödvändigt.

Jag föreslår att du tar och läser igenom FN-stadgan och ICCPR. Sen kan du och jag tjafsa vidare.

Att du inte tödjer PKK gör saken värre faktis, inte bättre. Då undrar jag var då får ditt resonerande från? Börja studera !

Emre

Anonym sa...

Emre,lär dig stava är du snäll...

Sancak Beyi Emre sa...

Jag jobbar på det, målsättningen är alltid perfektion !

Emre