fredag 29 januari 2010

”PKK är en illegal väpnad styrka”

Det har jag sagt flera gånger, men den här gången är det inte jag, någon militär, byråkrat, politiker eller ens den simplaste nationalisten som säger detta. Det är självaste Apo.

Han släpper några bomber under sitt senaste möte med sina advokater:

”Tidigare har flera partier stängts ner. Detta får inte bli upprepning. Jag har varnat, kommit med förslag, jag upprepar och varnar igen; att inte begå samma misstag igen är viktigt”.

”Man stänger ner partiet för att man för PKK:s talan. PKK är en illegal väpnad organisation. PKK försöker lösa sina problem med staten med vapen”.

”Att stämpla PKK som terrorister är inte BDP:s uppgift, den uppgiften är given och görs”.

”Alla vet att PKK är en illegal väpnad grupp som försöker lösa sina problem med vapen”

”AKP har inte bara en, utan flera akademiker inom sitt parti”.

”BDP bör inte vara endast kurdernas parti, nationalism har inte lett någonstans, utan vara hela Turkiets parti”.

”’organisera endast kurder’, ’alla kurder’ mentaliteten måste BDP komma över detta trångsynta tänkande”.



Vad ”illegal väpnad styrka” känner nog varje något påläst person till. Men varför säger apa sånt här ? Varför nu ? Av hela texten på Firat NEW:s förstår man klart att han är emot demokratiseringen/kurd initiativet och AKP. Lite lustigt när han samtidigt byter sida och bekräftar övriga världens uppfattning på PKK, men ställer sig i samma led som kuppmakarna i Ergenekon som nu skakar galler. Hans utspel handlar (enligt mig) om ett sett att vinna legitimitet och åhörare. Vad kan man förvänta sig av en gubbe som var turkisk nationalist och inom loppet av några dagar gick över till kommunist, bildade en grupp som inte fick stöd och plockade poäng genom att spela på etnicitet.

Vad kommer PKK:s svar vara? Deras lilla profet har vänt dem ryggen återigen och kallat dem terrorister. Inte nog med det, vad ska sympatisörerna säga ? Vi dyrkade honom, lotsades som inget när han ville tjäna staten, men nu säger han att PKK är terrorister och BDP ska vara för Turkiet! Det lär vara en identitets kris ett tag framöver. Men kan det vara uppenbarare att denna nisse styrs DIREKT av Dogu Perincek och Yalcin Kucuk (minst lika patetisk som apa själv)? Retoriken den samma, målgruppen den samma, budskapet den samma, fienden den samma och ändamålet den samma.

Hur kommer detta påverka anti-turk klubben i Sverige ? Kommer Fredrik Malm kunna säga att PKK är terrorister nu tro? Mer troligt nu faktis, då PKKurderna svek honom i EU valet, så det är inte helt omöjligt att han och några till tar o surnar till. Eller så är det kanske så att han inte längre lyder under Kamrat Gulan, vem vet ? Svårt att få trovärdig underrättelse nu för tiden. Men möjligheten är större idag än vad den var innan EU valet!

1 2





Sancak Beyi Emre

14 kommentarer:

Osman Feffeson sa...

Vill vi krossa PKK så är det demokratiska medel som gäller. Men PKK går inte att krossa utan att Turkiet först krossar ERGENEKON Djupa Staten och ersätter den fascistiska kemalistiska byråkratin.

Öcalan, ja det kurdiska folket har en lång och ärorik historia precis som turkarna och denna Öcalan är den största pajasen genom tiderna i kurdernas historia.

Anonym sa...

Varför uttrycka sig såsom du gör "...simplaste nationalisten.."?

Behöver man vara simpel för att man är nationalist? Ordbruket bör vara av sådan art att ingen behöver känna sig kränkt!

Ahömbele sa...

Emre, BDP skickade idag en volley till dig då man stod för det mest pinsamma årsmötet ever.

BDP snart ett stängt parti, yeeess.

Hur smart är man om man håller tysta minutrar för Terrorister, ber folk att inte skicka sina barn till militärtjänst och hyllar terroristöverhuvudet öppet...

Pinsamt!

Sancak Beyi Emre sa...

Anonym:

Jag syftar på dumnationalister, som säger och gör saker för sakens skull. Inte min mening att såra någon. Men om du lyssnar till argumenten på de mesta jag skriver, så kallas det nationalistiskt. Det står jag för, därför jag har bloggen.

Dock är min "nationalism" inte för synes eller sakens skull. Utan något som känns innombords, därför jag tar så illa upp när jag läser obefogad skit om Turkiet.

Ahömbele:

Broder, lämna satarna i fred. Lär man sig inte av historian får man skylla sig själv. O sänk er för gudsskull inte på deras nivå, som Jay-Z sa en gång i tiden:

"A wise man told me don't argue with fools
Cause people from a distance can't tell who is who"


Emre

Anonym sa...

Ah, just det. Emre är inte nationalist till synes, utan nationalist-chauvinist-rasist både till yttre och inre.

Du som är så jävla såld på Turkiet och militären: har du gjort militärtjänstgöringen i Turkiet? Du kanske ska tillbaka bara för den sakens skull och tjäna Atatürk och fosterland och kanske hinner du skjuta ett och annat av de djuren du så frekvent beskriver i dina trådar. Och vad fan gör du här i Sverige över huvud taget istället för att leva i Guds förlorade land, universums mittrike till Anatolien?!

Sancak Beyi Emre sa...

Anonym:

Jag har en mycket bra militär utbildning, om det är vad du undrar. Vem har sagt att jag inte tjänat fosterlandet ?

Jasså ? Jag som är rasist ? Ska vi plocka upp dina stereo bilder om turkar från tidigare diskutioner ? Sen när är kärlek ett brott ?

Släng inte sten i glashus piss myra..

Emre

Anonym sa...

Plocka fram så ska vi jämföra med dina inlägg. Vågar du? Eller är det prat som vanligt med massa tomma påståenden utan substans??

Plocka fram mina "turkofoba" påståenden så kan vi se om de inte bleknar bort jämfört med dina härliga benämningar av Turkiets diverse "fiender". Det är ju trots allt din blogg så du känner väl till vad du har kacklat...

Var har du gjort militärtjänsten? I Turkiet?!

Anonym sa...

Det osar katt på långt håll för det verkar som om självaste Öcalan för Ergenekons talan. Det betyder också att den från början av turkarna gjorda terrorklassificeringen var rätt.

Man bör inte döma hunden efter håren. Han ger uttryck för att det nya partier bör vara ett parti, inte endast för kurder utan även för hela landet. Vem kunde tro att han hade så mycket vett i skallen?
Jag tror inte att han är idag redo att bita i det sura äpplet och inse sanningen för den har hela tiden varit uppenbar för envar.

Det osar som sagt katt på långt håll. I möjligheternas land när det gäller de mest osannolika scenarier - Turkiet – här kan allt hända. En kurd kan härja bland turkiska nationalister och uppnå höga poster i dessa kretsar. Skulle det vara en osannolik scenario om även självaste storkurden var en dessa. Det finns ju indicier som pekar på det. Titta bara på ungdomsåren.


En eloge till dig Emre som synliggör detta för många här.

Barbarbaba sa...

Nationalism är ungefär som att säga mitt land är perfekt och det kan inte bli bättre medans en patriot kan inse att ens land visst har brister men att det finns utrymme till att förbättra saker o ting! Så tolkar jag dum nationalisterna i vårt vackra land....

Sancak Beyi Emre sa...

Rasism är generaliserad negativ bild av en etnisk grupp som grundar sig i att man agerar förprogrammerat på biologiska grunder. De jag kallar för djur, är terrorister, o detta grundar jag inte på deras ”DNA” eller något annat neo-rasistiskt, utan på deras handlande i politiska sammanhang. Vem river ner sin egen stad i ”demokratins namn” ? Vem skjuter sitt eget folk och säger att man räddar dem ? Djur har struktur ute och en naturens ordning, men dessa PKK miliser saknar tom den egenskapen.

Behöver inte jämföra, din syn är tydlig. För den som är intresserad av ditt hjärndöda snack kan bara gå tillbaka till inläggen och läsa.

Jag har en militär utbildning, det är allt du behöver veta min nyfikna lilla patetiska vän.

Har du gjort lumpen i Armenien eller Sverige ?

Emre

Anonym sa...

Jag slösar inte min tid på att leka soldat och få order och agera idiot utan hjärna. Har ägnat min tid åt andra viktigare saker som högre utbildning.

Vart tog jämförelsen av "rasistiska" uttalanden? Eller törs inte? Ska jag peka ut ett halvdussin ställen där du kallar andra för djur och diverse andra smickrande beskrivningar?!

Sancak Beyi Emre sa...

Återigen hönshjärna, läs mitt tidigare inlägg och försök förstå vad jag skriver. Allt finns svart på vitt, för den som är intresserad är det bara att gå tillbaka o läsa.
Vad för utbildning har du ?

Anonym sa...

Min utbildning spelar absolut inte någon roll, men var säkert på att det är från högre skolan. Ett ägg har högre analytisk förmåga än du så utbildningsnivån är inte något större problem i sammanhanget.

Sancak Beyi Emre sa...

Det beror på faktis. Har man en i offerjackan vars existens baseras på hat så är det inte ovanligt att det uppfattas så... Eller är intygen i arkiven ingen kommer åt ?