tisdag 15 december 2009

PKK/DTP eskalerar hotandet i "demokratisk" anda






Min teori slog in. Allmänheten fick nog av terror och djurisk anarkisk beteende. I Mus dog två anarkister och sju skadades. Precis som i Istanbul, så började upploppen direkt efter DTP tal som präglades av slagord för PKK. Detta är inget unikt, landet har fått utstå detta hela tiden. DTP håller tal och upplopp blir ett faktum. Är det någon som fortfarande tvivlar på legitimiteten till att DTP stängdes ?

1 2 3 4

Anarkisterna började som vanligt med att slå sönder hus (privata bostäder), arbetsplatser, bilar osv och självklart kanta dessa med sten och bomb kastning mot både polis och civila. Arbetsplatserna brukar bommas igen när DTP ska hålla tal, för resultatet blir alltid de samma. Men hur länge kan du hålla din inkomstkälla stängd ? Har någon rätt att förhindra ditt levebröd på detta sätt ?

Vissa butiker var fortfarande öppna och människor jobbade som vanligt. Men upploppet urartade (när gör dem inte det) och man gav sig på människor och egendom, precis som i Istanbul. Pistolerna som användes i Istanbul var kolsyra pistoler. När en av arbetarna fick sin arbetsplats och bils rutor sönderslagna och upptäckte att man skulle även bränna ner både bilen och arbetsplatsen (med arbetarna) så agerade han. Skillnaden var att han använde ingen kolsyra pistol, utan skyddade sig själv och sina arbetare med en skarpladdad AK47 (Kalasjnikov, AK etc.) och sköt ner åtta personer, varav två dog. Vart han har fått tag på en automat karbin är ett mysterium. Men även ligisterna drog då vapen, men avvärjdes av sina vettigare kamrater. Skytten greps strax efter av polisen.

PKK:s media uttrycker händelsen som att ”man blev attackerad”, "polisen som började"… Även om det skulle vara sant (utländska medior på plats säger motsatsen) så är väl polisen man ska slåss med, inte civila folket ? Självklart, hur skulle det se ut om man gick ut med att man bränner och förstör folkets egendom, dessutom oprovocerat ? Man uttrycker ju en demokratisk rättighet (enligt dem). Angriparen blir den angripna för att späda ut på offer identiteten som är som starkast bland PKK:are i exil. Det är också detta man är ute efter, man vill starta ett hat mellan turkar och kurder som ska mynna ut i krig. Detta är svårt för de efterblivna i Europa att inse, men man börjar ändå få en hint om vad dessa går för.

Han som sköt ner åtta ligister, kan han åtalas eller kan han hävda nödvärn? En sak står säkert, jag hade agerat på ett liknande sätt under de förhållanden. Brännas levande, eller svälta för att inkomstkällan förstörts ? Han räddade livet på sig själv, sina medarbetare och indirekt sin familj. Det oroväckande är, var fick han tag på geväret och varför hade han ett behov av att ha den på arbetsplatsen?

Jag hade hoppats på att provokationerna inte skulle ge resultat, och det gjorde dem inte, men nu har DTP/PKK engagerat sina ”demokratiska protester” (läs djuriska anarkiska upplopp) till att rent ut hota liv och säkerhet hos allmänheten. O det är dessa som snackar om demokrati och mänskliga rättigheter…

Finns inget annat att kalla det. Djuriskt beteende. Människan är rädd för det okända. O kommer ett djur i mänsklig skepnad för att BRÄNNA DIG LEVANDE eller alternativt ÖDELÄGGA DINA EKONOMISKA FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR ETT VÄRDIGT OCH HÄLSOSAMT LIV, så kommer människan att slå ifrån, med alla möjliga medel.

Tänk själv, hur hade ni agerat om en vild björn eller vildsvin vält omkull er i skogen o är på väg att agera utifrån sin natur ?

Allt som händer nu är så onödigt. Allt man ställer till och allt man klagar över, ställer man till för sig själv och tar ut det på den turkiska allmänheten. Jag hoppas att EU har vett nog och fördöma detta handlande. Jag fördömer dödandet, all dödande, men jag förstår varför de skedde. På vilket sett har DTP/ PKK gynnat kurdernas situation ? Gynnar detta kurderna ? Har dem någonsin eller ens nu innan stängningen gjort något för folket ? Eller har dem helt enkelt lagt all energi på att provocera och förstöra ?

Vad kommer det heta nu ? Turkiska nationalister sköt ner fredliga demonstranter ? Dessa kommer kallas fedayeens för demokrati… Vilken demokratiskt uppfattning och syn på mänskliga rättigheter har man då ? DEN demokratin, vill jag varken ha i Sverige eller Turkiet. Jag skulle inte ens unna min värsta fiende DEN demokratin. Demokratin där det är en rättighet att handla djuriskt och anarkiskt bränna ner civil egendom och BRÄNNA MÄNNISKOR LEVANDE. Detta kommer vinklas höger och vänster nu. Lobby grupper kommer ordagrant sälja in sina historier för uppköpbara människor som Claes Nordmark, Evin Cetin osv. och deras tvistade offer historia kommer att vara den erkända historien. Precis så var det även med det såkallade armeniska ”folkmordet”. VAKNA !

PS: Det kanske är ett förolämpande mot djuren att kalla dessa för desamma. Djuren lever efter en abstrakt struktur som människan kallar naturens lagar. PKK (även deras parti DTP) följer ingenting.




Hürriyet Video'larını izlemek için Flash 7 veya daha yüksek eklenti yüklenmeniz gerekmektedir. Yüklemek için tıklayınız!!!


Svårt och se skillnad på demokrati och anarki ? Skillnad på DTP och PKK ? Politik och terrorism ?



Ligister löper efter att ha mött motstånd mot sitt anarkiska brännande.


En tydligare video som visar på anarkins omfattning.


UPDATE:
Två självmordsbombare greps, en i Istanbul och en i Mardin. Fred och demokrati var det va ? 1 2

Yilmaz Erdogan kommenterar (artist)




Sancak Beyi Emre

26 kommentarer:

Anonym sa...

Demokrati är när turkiska staten slutar provocera fredliga kurdiska demonstranter.
Klart som fan att man blir förbannad när polisen dundrar in i folkmassan och försöker köra på folk med mera.

Emre, du är så full av skit mannen hahaha vilken nolla. Att du inte tröttnar på att försöka vinkla saker till din/turkiets fördel.
Ingen idé, omvärlden har redan förstått hur jäåvla ruttna ni turkar är, det går inte längre för er =)

/Sipan

Sancak Beyi Emre sa...

Sipa:

Men då frågar jag igen... Varför ger man sig på civila och inte på polisen ? Varför bränna bilar, hus och arbeten ? Varför skicka självmordsbombare ? Varför ta med bomber på "fredliga" "demonstrationer" ?

Jag tror tvärt om Sipa, att folk börjar inse vilka hycklande kräk det är PKK egentligen är... EU hade inte mycket att säga om DTP, men poängterade att man måste ta avstånd från terrorism och sluta upp med upploppen .. Alltså, de ni förlitade sig på har insett att ni är kräk och inte kan uppföra er som människor.. Vi får bara hoppas på att det nya partiet BLIR ett politiskt parti o att vi slipper fler blödande revolutionärer ..

Tragiskt..

Emre

Emre

Ahömbele sa...

Tycker det är humor att se alla dem insnöade stackarna som försöker skydda DTP/PKK demonstrationernas agernade.

Sipan som säger att Turkiska Staten provocerar fredliga demonstranter...
En fredlig demonstration är inte att vandalisera hus och gator, en fredlig demonstration är dessutom inte heller att attackera oskydliga. Polisens uppgift är att skydda sina invånare och tillse att alla är säkra i samhället, vilket man inte är när otillåtna demonstrationer hålls.

Sipan borde ställa sig frågan om varför man inte ansöker om att hålla demonstrationer utan överhuvudtaget organiserar olagliga demonstrationer utan tillstånd för att hylla en terroristgrupp. Har absolut ingenting med fredliga kurder att göra.

Man behöver inte vinkla blogginlägg, det kallas sanningen och då den inte passar eran Anti-Turkiet propaganda så blir det "vinklade blogginlägg", HUMOR!

Vill ni, PKKare, inte vara Turkar i Turkiet så finns alternativet att utvandra till Norra Irak, bye bye!

Men om ni vill stanna i Turkiet är det bara leva som ni gjort senaste 500 åren, som en i gänget och se hur landet moderniseras, utvecklas och demokratiseras på alla fronter.

Att ni inte förstår att era "upplopp" bara förstör för den breda Kurdiska massan som ser sig som Turkar.

Skönt att se att rapporteringen sker varje dag Emre, fortsätt i samma stil!

Osman F sa...

Emre:

Du förstår motreaktionen, men att ta fram sin AK 4a och skjuta mot en folkmassa är lite väl. Det ska du inte ta i försvar anser jag. Men hade dom angripit min bild som stod parkerad i en trång bakgata i Istanbul och min huss stod bredvid bilen, så hade jag skjutit med. Inte för att döda, utan i nödvärn.

Vad gör en svensk polis om en anarkiskt kommer springande med en bensinbomb i handen mot honom ?

Svar: EnHelt i enlighet med föreksrifter och lagar för svenska poliser så skjuter han.

Jag beundrar den turkiska polisen för att dom har så in i helvete is i magen. PKKs anarkister kan liknas vid sektmedlemmar- dom är hjärntvättade och dör gärna sså länge PKK kan utnyttja det i propagandasyfte nationellt och internationellt.

Sipan:

I egenskap av kurd tycker jag att ditt jävla PKK är full av bajs. Ni förstör för kurderna. Tom den "ruttna turken" Emre skriver att ni förstör mest för kurderna.

Men ni är en sekt. Det har jag alltid hävdat. Vad fan vill ni?

NÅDE AK P OM DOM SÄTTER SIG NED MED ERGENEKON SLAMPAN ÖCALAN ELLER ERGENEKON LAKEJERNA I KANDIL!

Kommer den dagen går jag ur mitt medlemskap i AKP!

AK P:

Punga igenom kurdpaketet! Sätt extremisterna på båda sidor på plats! Ge mig ett Tuyrkiet där ALLA medborgare oavsett etniskt och religiös bakgrund är JÄMLIKA.

Sipan:

Ni är en äcklig blandning av turkiska kemalister (CHP) och turkiska ultra-nationalister i MHP.

CHP har Ergenekon, ni har PKK.

MHP har slutade med att ägna sig åt anarki. Dessa hundyrkande anti-kurder är enligt min mening MYCKET BÄTTRE ÄN ER!

Det säger jag i egenskap av kurd.

Osman F sa...

AMhobele:

Yaw, du har massa vettiga åsikter och du behärskar verkligen skrivakonsten och sen skriver du nåt i stil med:

"Vill ni, PKKare, inte vara Turkar i Turkiet så finns alternativet att utvandra till Norra Irak, bye bye!"

Och så gör du mig besviken. Yaw, amhöbele, man måste inte vara turk i Turkiet. Man kan vara va fan som helst och ändå leva i jämlikhet med den etniska majoriteten (turkar). Det är turkiska medborgarskapet som är den enanade faktorn.

Hur hade du kännt om svenska staten sa, du ska vara SVENSK, annars kan du åka hem till Turkiet.

Jag är etnisk kurd, turkisk medborgare, visst jag har varken problem med att kalla mig svensk eller turk, men det du skriver kan uppfattas som rasistiskt.

Sen ett faktafel.

DU skriver:

"Men om ni vill stanna i Turkiet är det bara leva som ni gjort senaste 500 åren, som en i gänget och se hur landet moderniseras, utvecklas och demokratiseras på alla fronter"

Turkarna har en 1000 år gammal historia i Anatolien. Kurdernas historia i det område som är östra Turkiet/Kurdistan är minst 2500 år gammal.

Dessutom skriver du exakt de saker som DTPPKK extremisterna vill att du ska skriva. En inte så insatt person skulle lätt få uppfattningen att alla eller åtminstone majoriteten av kurderna i Turkiet är PKKare.

Annars är du ju väldigt vettig och kan verkligen skriva.

Starta en blogg! Hade varitr lika najs att läsa din blogg som det är att läsa Emres.

Så här hade jag skrivit istället:

Kära PKK- schimpanser, om det är på det viset att ni inte vill leva som turkarnas jämlikar i en demokratisk republik med era kulturella rättigheter garanaterade så är ni välkomna att dra åt helvete. Med andra ord, om ni blir jämlika medborgare som turkarna och det ändå inte passar så, YA SEV YA TERK ET.

Men kräva att man måste vara turk- nej du. Jag är kurd och turk och muslim och svensk medborgare. Om den svenska staten skulle förvägra mig den rätten, så skulle jag också gå bärsäkargång. Men om den svenska staten har förvägrat mig den rätten och sedan vill göra rätt för sig och jag ändå kastar sten och bomber, ja då kan jag inte kvida sen när statens batonger ger mig en omgång.

Starta en blogg!

Sancak Beyi Emre sa...

Om han nu var orolig för sin och sina arbetares säkerhet, så är det nödvärn... Om det inte hade hänt, så hade affären och dess arbetare brunnit levande...

Helt enligt internationell lag. Sorligt att det behövt gå så långt..

Emre

Anonym sa...

Det här var precis vad djupa staten ville ha. Kaos och inbördeskrig och ni har varit dem som har kritiserat djupa staten mycket. Men nu sitter ni och målar upp en vi och dom mellan kurder och turkar och jämför DTP med djur. Lågt, mycket synd och sorgligt. Makten leker med turken som kurden hur lätt som helst och både turken och kurden faller rakt in i deras spel. Sorgligt, mycket sorgligt. Vi äter upp varandra och vilka tjänar egentligen mest på det? Inte fan är det turken eller kurden eller demokratin utan makter utanför Turkiets gränser! Yazik cok aciyorum halklarimiza. Dunyanin en guzel yeridir Orta Dogu, malesef ne turke ne kurde anlatabildik!

Ottoman sa...

Det som är fallet är att PKK anhängarna indirekt har hotat butiksägarna att stänga igen sina butiker. Det har vi sett ett flertal gånger, minns speciellt när Våran Erdogan skulle besöka Diyarbakir. Sen när man håller öppet inträffar detta nämligen förstörelse av egendom. Man vill på detta sätt visa att antingen gör ni som dessa PKK-sympatisörerna vill eller ta konsekvenserna. Men detta kan som sagt bara hålla en viss tid innan människorna når en viss gräns. Jag tror personligen att det var lite av nödvärn men även att folk är jävligt trötta på dessa idioter som förstör folks egendom. Det som är lite lustigt är att dessa djur som springer som apor och kastar molotof-cocktails på statliga byggnader själv senare får behandling i sjukhus ägda av staten.

Anonym sa...

Butiksägaren som sköt hade licens för ak47:an enligt tidningar.

Ottoman sa...

Anonym, jag har knappast sett en demonstration där det inte har slutat som de på senare tid eller att man provocerar med bilder av apan i buren Öcalan och olika slagord.d

Sancak Beyi Emre sa...

Anonym:

Jag håller med dig ! o jag känner till situationen .. MEN, jag kan inte sitta och skriva mina "konspirations" teorier på bloggen utan egentliga källor..

Men du har en poäng, även när jag lyfter fram min poäng och motsätter mig PKK/DTP så bidrar det till polarisering, men jag kan inte sitta och titta på medan de förvränger sina egna dåd och skyller allt på Turkiet.

Önskar att fler tänkte och såg på de som du !

Emre

Sancak Beyi Emre sa...

Men o andra sidan, så tyder detta beteende på inget annat än djurisk... och idiotiskt när man pratar om demokrati och rättigheter...

Emre

Osman F sa...

Anonym om kaos och inbördeskrig:

Du ska inte oroa dig. Vad som avslöjats nu är ju att DTP/PKK springer ärenden åt djupa staten. Varför skulle dom annars agera som dom gör?

DTP är ett parti som jag ABSOLUT inte ville stängas ner. Å andra sidan så är det ett parti som öppet tar PKKs terror i försvar. Men man stannar inte där utan har en rad medlemmar som arbetar för att skapa kaos i städer runtom i Tuyrkiet (läs KCK).

Ergenekon vill nu införa undantagstillstånd i östra Turkiet. Man vill kasta tillbaka Turkiet till 90-talet. PKK försöker bana vägen för detta. Domär i symbios.

Men folken ser mönstret nu. Så oroa dig inte. Kurdfrågan ska lösas och alla hinder på vägen undanröjas.

Är det någon som vet om butiksägaren som sköt PKKarna var en kurd? Mus är väl en kurdisk stad??

Sancak Beyi Emre sa...

Firat säger att han var byväktare med kopplingar till JITEM... Men sen vet vi hur Firat också är och vad dem säger... Men med Firats reaktion så är han antagligen de...

Emre

Osman F sa...

Emre:

Spelar ingen roll om han som sköt är Ergenekon-lakej eller PKK-lakej eller bara en vanlig förbannad medborgare.

Det som banade vägen för detta var PKKs organiserade upplopp. Annars hade den tragiska händelsen inte ägt rum. Svårare än så är det inte.

Ahömbele sa...

Osman,
När jag skrev som TURK så vill jag trycka på att jag anser att alla som bor i Turkiet ska kallas turkar, då man är medborgare i landet. Sedan om du etniskt är Arab, Mongol, Syrian, Grek, Kurd eller Kines spelar mig ingen roll då jag tycker att alla ska kallas samma sak.

Inte så att jag anser att dem som är etniskt armenier ska deporteras, utan jag tycker dem ska kallas turkar dem också, då dem är turkiska medborgare.

Du kanske missförstod mig, samtidigt som jag är så frustrerad på djuren som strider för... ja vad strider dem för... Det enda dem gör är att skapa splittring bland folkgrupper och hetsar till problem :(

Sedan att det var en dålig formulering, javisst, men ärligt talat tycker jag att dem som inte vill Turkiet väl kan gå igenom porten i Habur.
Idag när det råder finanskris och arbetslöshet, bör landet istället för att lägga pengar på att sanera vandalismen lägga krut på arbetsmarknadspolitiken och förbättra livsförhållandena i landet, men stolpskotten i fråga ser istället till att pengar går till andra ändamål som man skulle kunna hålla igen på :(

Osman Feffeson sa...

Ahömbele:

Jag förstår din tankegång, men om man tittar på Sveriges grundlag så står det ingenstans att ALLA medborgare eller människor som lever inom rikets gränser är svenskar. Däremot står det att alla är svenska medborgare. Ser du skillnaden? Problemet med Kenan Evrens grundlag är ju att den är rasistisk. Där står det alla inom Turkiets gränser är turkar, vilket inte är fallet.

Jag vill ha en republik som är totalt "religionsneutralt" och "rasneutral". Turkiet får inte ha någon statsideologi, någon statsreligion eller ha en grundlag där ALLA medborgare dras över en kam och betraktas som turkar. Turk är ju en benämning på etnisk grupp, men i Turkiets finn mellan 15-20 miljoner kurder som inte är turkar, men som är turkiska medborgare.

Du känner säkert till turk-Turkiyeli debatten. Alltså jag är ju kurd-turk och svensk medborgare. En kurd i Turkiet är ju en kurd men turkisk medborgare.

Det viktigaste är inte den debatten om du frågar mig, utan att du som tillhör majoriteten inte har priviligier som tex förnekas andra etniska grupper som har samma medborgarskap som du. Det viktigaste är att jag som är sunni inte åtnjuter priviligier på bekostnad av tex aleviterna.

När drar du igång bloggen?

En pro-Turkiet bloggstyrka på 10-15 man hade gjort susen ska ni veta.

Se på hobbyjournalisten Gurgin Bakiricoglu. Det bästa med hans slag är att dom skämmer ut sig på egen hand då dom inte kan styra över sina känslor. Metro-affären var ju mumma. Han kan glömma jobb på en tidning. Han avslöjar ju bara privata mail-konvcersationer med sina arbetsgivare. Vem fan litar på en sån? haha

DRA IGEN EN BLOGG för FAN!

Och du, låt för fan inte PKK packen få "stå upp" för din kurdiska landsmän. Allt viktigare att turkarna i Turkey står upp för demokratin i Tyurkiet nu när den turkiska demokratins fiender har gått ut i strid.

Dom kan dra åt helvete! Dom kommer att misslyckas.

Baykal sa nåt intressant i parlamentet häromdagen: Han sa, 2002 dödade PKK endast 6 soldater. Hittills i år har hela 27 soldater dödats av PKK.

Ja, kära Baykal vet att PKK lugnade ner sig efter Öcalans tillfångatagande 1999. Sen har ju Öcalan varit en Ergenekon-hora och det var inte mycket dödande. Men när valet började närma sig och Ergenekon ville störta AK P så kom PKK igång under specifika och väldigt "olägliga" tidsperioder.

Vi måste se mönstret Amhöbele.Den är återkommande hela tiden.

Löser vi kurdfrågan så kommer Turkiets interna och externa fiender att gråta blod. Sanna mina ord, ingen som vill se en stark turkiska republik som visar att hon inte är någonting annat än en fortsättning på det Osmanska Riket.

Är vi verkligen en millet som ska ha ihjäl varandra Amhöbele? Vi, ättlingar, till Istanbuls Befriare?

Oacceptabelt!

Och om 8-12 månader existerar inte PKK mer. Och vi ska fan inte överdriva det vi ser i Turkiet idag. PKK är inte starka, vår polis står under poatrioters kontroill och landsförrädarna inom militären har antingen avlägsnats eller neutraliserats.

Och så har vi en massa patrioter inom PKK oxå så klart, så vi har bättre koll på dom fula fiskarna än vad dom tror ;-)

AK P:

LÖS KURDFRÅGAN!
LÖS ALEVIFRÅGAN!
GE ROMERNA RÄTTIGHETER OXÅ!

och sen kan PKK-lobbyn och kurdisterna i Sverige kvida bäst dom vill..

Anonym sa...

Hur vinklar du allt som händer idag i Turkiet?

Hur kan du som en individ stå för medeltida metoder och sedan kalla det demokrati?

Du är så dum i huvudet som kurd att du inte kan ta avstånd från mördare. Sen att kalla 70 miljoner
"rutten" ställer idaligt dager och framställer dig den svin du är. Observera att jag inte inte tycker detta om alla kurder.

Jag instämmer mer och mer i horden:

YA SEV YA TERKET!!!

Status Quo

Osman Feffeson sa...

Anonym:

Är din kommentar riktad till mig?

Anonym sa...

NEJ, FEFFE, NEJ!

MIN KRITIK ÄR RIKTAD MOT SIPAN ELLER VAD NU OCH MOT DE ANONYMA SOM TYCKER ATT STATEN PROVOCERAR "FREDLIGA DEMONSTRATIONER"!! FREDLIGA! HURUVIDA FREDLIGA DE ÄR VISAR JU NÄR DE ANVÄNDER BARN SOM SKÖLDAR OCH BRÄNNER OCH FÖRSTÖR SOM KOMMER I VÄGEN FÖR DEM.

Osman Feffeson sa...

Anonym:

Ok! Ja, inget hade hindrat dom från att ha en fredlig demonstration för att protestera mot nedstängningen av DTP. Men det ligger andra mycket mörka saker bakom detta.

Osman Feffeson sa...

Landsmän och landskvinnor: En lysande tillbakablick i hur det brukar bli så fort man försöker lösa kurdfrågan i Turkiet. Många framträdande politiker, akademiker och intellektuella har vi offrat för ett mer demokratiskt Turkiet.

Asimetrik psikolojik provokasyon

"Kürt sorununun çözümüne yönelik 1990’da başlayan sivil girişimler, her seferinde kanlı eylemlerle provoke edildi. Reşadiye’de 7 askerimizin şehit edildiği hunharca saldırı ve sokakları ateşe veren KCK eylemleri, aynı filmin yeni çekimleri. "

Klicka på mittn nick!

Sancak Beyi Emre sa...

Läste artikeln tidigare.. Mönstret är ju tydligt... de senaste är löjligt tydligt, känns lite oförskämt av de som drar i trådarna, nästan så att de tar folk för idioter...

Emre

Osman Feffeson sa...

Folkdans går för utsålda hus

I helgen gästar en mastodontshow med turkisk dans Stockholm. Men föreställningen inför ett slutsålt Cirkus är inte bara kultur, utan också politik. Fire of Anatolias grundare Mustafa Erdoğan hoppas med dansen kunna bidra till Turkiets EU-medlemskapsprocess.

Klicka på mitt nick för att läsa hela artikeln.

Turkiet ska vara ett rikt land som EXPORTERAR KULTUR till hela världen- export av vår MOSAIK som vi ska vara stolta över och värna om! turkey ska inte vara ett land som förknippas med militarism, dumnationalism, etniska konflikter!

Turkiye karsitlari catlasin ve patlasin!

Sancak Beyi Emre sa...

hehe... Hacivat & Karagöz skuggspel i Göteborg på Pustervik .. Önskar man var i gbg och kunde gå....

Men ni som kan.. Missa de inte !

Emre

Osman Feffeson sa...

Emre:

Läs om Yilmaz Erdogan och hans maning till DTP att bidra till en lösning av kurdfrågan! Erdogan är en av väldigt många kurder som tar plats i det offentliga rummet. En mycket älskad man av såväl turkar som kurder. Klicka på mitt nick!

AK PARTİ’NİN PROJESİNE KATILIYORUM

Hakkari’de doğduğunu ve Ankara’da büyüdüğünü hatırlatan Erdoğan “Türk olarak da, Kürt olarak da meselenin nerede durduğunu görüyorum. AK Parti’nin ortaya koyduğu projeye katılıyorum. CHP’nin daha önce söyledikleri de vardı. Bunları hayata geçirmekte sıkıntı oldu. Karşıtımızı küçük düşürmeyelim, karşıtımızı küçük düşürerek bir yere varılmaz” diye konuştu.

Jag har varit på Hacivat & Karagöz museet i Bursa. Rätt najs faktiskt. Det sägs att lirarna har funnits på riktigt.