söndag 7 december 2008

Terrorist rekrytering i Sverige

Nu har terrorismen hittat en rekryterings bas även här i Sverige. På bloggar och sidor på svenska servrar uppmanas ungdomar att ta del av slagen som pågår mellan Turkiet och terrorist organisationen PKK. Jag citerar:
”Slagen vid, om, mot Oremar, Zap, Bêzelê, Gabar Hêzanê mm. De är en hel kurdisk generations identitet och ryggrad. De som inte tar del av betydelsen och det signifikativa i dessa slag försummar sin tids takt och skapande.”
(http://bersiv.wordpress.com/2008/12/01/slagen-om/ & http://vejiyan.wordpress.com/2008/11/28/slagen-om/, hämtat: 071208).
http://vejiyan.wordpress.com/ är en sida som är helt såld på PKK-progagandan och ägnar sin tid åt att reflektera över vad deras ledare egentligen menar i sina uttalanden. En riktig filosof med dugliga ordkunskaper som sitter och försöker försköna vad ”deras” terrorism egentligen handlar om.
Bersv är en nyhetssida där du kan läsa vad PKK har för sig. Alltså har dessa människor någon form av kontakt med terrorister och bidrar till att sprida deras propaganda. Personligen så upplever jag sidan och dess nyheter som skrattretande då mycket av det dem skriver inte hänger ihop med deras tidigare uttalanden/påståenden, men den effekten har den nog inte på alla läsare är jag rädd.
Men nu är min fråga, ska vi acceptera detta på våra svenska servrar? PKK är lika terrorstämplat som Hamas och Al-qaida och i min mening har samtliga dessa lika skruvade ideologier. Terrorismens mål uppfylls enbart genom skräck och mänsklig lidande, låt oss därför inte vara rädda och stoppa morgondagens lidande idag, vem det än drabbar!
Emre

7 kommentarer:

Osman Jashson sa...

Hej Emre!

Härlig blogg! Jag gillar din "bloggbild!" också!

Anonym sa...

Fortsätt Emre! även om personer som Fredrik malm inte tas på stort allvar, o får ganska med begränsat utrymme i medierna så är det bra att han blir motbevisad för fakta fel o annat jibbrish...

Sancak Beyi Emre sa...

barbarpappa:

Ingen fara broder, jag kommer inte sluta, om jag gör det så blir som Ulubatli Hasan

Osman Jashson sa...

barbarbaba och emre:

Först ska vi rena våra kurdiska landsmän från apoism i Turkiet! Sen ska angripa dom internationellt! Det kommer!

Sancak Beyi Emre sa...

Osman:

Agzindan bal akiyor sanki !

Emre

Unknown sa...

Rena apoism... Apoismen kom efter kemalismen, börja med den först, då den är mycket större och "grövre" än apoismen. När kemalismen minskar så minskar apoismen med.

Sancak Beyi Emre sa...

Iskall:
Kan vi inte samarbeta?
Du sköter apoismen och vi övriga kemalismen? skulle kunna bli början på något stort...

Emre