fredag 13 november 2009

Ta ställning herr Hasan Dönek!

Lite olyckliga nyheter har nått mina öron angående socialdemokraternas lilla utspel. Jag har följt de olika turkiska föreningars reaktioner och har mestadels varit ok, men ingen har ändå vågat visa tänder än. Jag lägger mig inte i föreningspolitik eller vem som gör vad, men detta är något som bör väcka en reaktion hos alla turkiska föreningar. Men något slog mig att det så kallade turkiska ”riksförbundet” (TRF), inte har, trots att det gått en bra stund efter socialdemokraternas utspel, reagerat eller ens skrivit något på sin hemsida.

Jag grävde lite i det och fick höra att deras ”fuhrer” var en viss Hasan Dölek, som är en aktiv socialdemokrat (sitter i någon kommun).

Den här Dönek sticker inte under stolen med att han vill sitta i riskdagen. Skryter ofta om sina kontakter han har i Turkiet. Han tar även åt sig äran och anser sig representera turkarnas röst i Sverige. Detta med ofta helt idiotiska uttalanden.

Det som gjort mig så upprörd mot TRF:s Fuhrer Dönek är att han även tagit del av det socialdemokraterna vill genomomföra utan några som helst protester. Han är fri att ha sin åsikt, men inte om han sitter på den position i TRF!

Han är riksförbundets ordförande och har sålt ut sig för en plats i riksdagen. Han har sagt att ”socialdemokraterna INTE kommer förlora några röster från turkarna i Sverige så länge dem nominerar honom”.

Detta är en antik taktik när politiker hamnar i kläm i väst. Man flyttar fram någon från den förargade massan på en högre position för att visa att man menar ”väl”.

Men den här har sålt ut sig själv och släpat alla föreningar under sig ner i skiten.

Jag föreslår att dessa avsätter skitstöveln och ersätter honom, efter 10 år är det dags för föryngring och uppgradering i hjärnkontoret. I annat fall kommer TRF:s öde vara den samma socialdemokraterna, förlust av röster (stöd).


Jag föreslår att alla som läser detta skickar en reaktion till denna karl och hans förening, bojkottar alla deras aktiviteter och ALDRIG röstar på varken socialdemokraterna eller Hasan Dönek, om hans dröm nu skulle besannas att de nominerar och stöttar honom.

Vad skiljer denna karl åt från de som röstat igenom motionen? Vad skiljer Fuhrern från PKK?

Jag kan inte definiera vad detta är…




Så här såg deras sida ut den 13 November, och senast man uppdaterade sidan var samma dag. Men ändå står det ingenting......

Update:

Idag, den 14e har Fuhrern gått ut och skrivit att det motionen är oacceptabel. Men varför har det dröjt två veckor när den här mannen borde ha organiserat upp allt? Det är ju riksförbundet som ska föregå med gott exempel, anser jag iaf. Jag står kvar, antingen blev han varnad av någon om att hans avsikt kommit ut eller så blev han nekad av socialdemokraterna. Jag kräver en förklaring.



Emre

10 kommentarer:

Kazim Karabekir Feffeson sa...

I en demokrati är det helt ok att yttra sig om alltifrån politik till historia! Därför är det helt i sin ordning i min värld att kalla de historiska händelserna i östra Turkiet under 1WW för folkmord. Min ståndpunkt är att det inte var fråga om ett folkmord- men jag välkomnar en oberoende kommission som Turkiet har föreslagit, där samtliga parter lägger fram sina kort på bordet så att frågan kan redas ut en gång för alltid. Bör politiker agera historiker och domare för politiska syften och döma ett helt folk till att vara folkmördare?

Det ovan skrivna kan jämföras med lagstiftningen i länder som Frankrike och Schweiz där man riskerar åtal och fängelse om man säger att något folkmord på armenierna inte ägde rum i det osmanska riket. Detta visar enligt mig på hur pass politiserad frågan är.

Vad är Socialdemokraternas nästa mål? Att åtala och fängsla svenskar med turkisk bakgrund för att dom vägrar att erkänna att deras förfäder var massmördare?

Vad kommer här näst? Kommer syrianska, armeniska barn i diasporan men även svenska barn att mobba våra barn i skolan och kalla dom för barn till folkmördare? Ska våra barn få läsa i svenska historieböcker att deras förfäder stod för mänsklighetens första folkmord?

Vad blir nästa steg Socialdemokraterna?

Att Turkiet måste erkänna "folkmordet" innan landet kan tas med i EU? För det kommer bli den nationalisiska armenier-diasporans nästa mål? En diaspora som byggt upp hela sin diaspora-identitet kring hat och åter hat.

Eller är det dom kristna inom socialdemokraterna som har fått för sig att offra den turkiska gruppen för fler röster? Diasporornas propaganda mot den turkiska gruppen och Turkiet bottnar inte bara i etnisk rasism, utan har även en religiös aspekt. Man har byggt upp sin diaspora identitet kring hat mot turkar,kurder och muslimer i största allmänheten! Hur tycker ni inom socialdemokraterna att vi ska bemöta denna etniska och religiösa rasism? Ska vi bemöta den med liknande slogans:

Ararat Muslumandir ve Musluman kalicaktir. (Ararat är muslimskt och skall så förbli- Ararat är ett heligt berg för ortodoxa kristna)

Är det religiös extremism som ligger bakom beslutet? Diskuterade ni frågan med representanter för den turkiska gruppen innan beslutet togs? Kontaktade ni turkiska föreningar i Sverige och lyssnade på vad dom hade att säga angående frågan?

Ja till en öppen diskussion i Sverige och Turkiet om dom historia händelserna i Turkiet under 1WW. JA till en oberoende kommission som utreder frågan och där alla parter lägger fram korten på bordet!

Socialdemokraternas beslut att verka för ett erkännande av "folkmordet" betraktar jag som en rasistisk handling mot den turkiska gruppen i Turkiet. Vi har dömts till att vara folkmördare av det socialdemokratiska partiet i Sverige.

Men jag hade gärna lyssnat och lärt mig om dom ohyggligheter som vi muslimer begick mot armenierna, om jag inte hade fått massmördare-stämpeln i pannan innan jag ens hunnit öppna munnen..diasporan är fanatisk och det leder till en befogat nationalism bland oss..vi får för fan inte en syl i vädret.. och numera anklagas vi även för att vara folkmordförnekare... folkmordförnekare!! Dom försöker sätta oss i samma fack som ny-nazister som förnekar Förintelsen!

Mehmed Talat Pasha Feffeson sa...

Det värsta med Sossarnas beslut ur ett Sverige-perspektiv är att beslutet togs en kort tid efter att Turkiet skrivit under ett fredsprotokoll med Armeniern om att normalisera relationerna staterna mellan och öppna den sedan länge stängda gränsen. Detta var Socialdemokraternas belöning till den turkiska regeringen som räckte fram handen till ett land som betraktat Turkiet som en ärkefiende i snart 100 år.

Avslutningsvis vill jag avsluta med ett citat:

”Det är lättare att tro på en lögn man har hört tusen gånger än att tro på fakta som ingen tidigare hört”

Varför är ni inte villiga att lyssna på den turkiska sidan? Våra arkiv står till förfogande för en oberoende kommission. Vi förnekar inte att ohyggligheter begicks mot kristna, men vi får aldrig höra om de kristnas massakrer på muslimer under denna tidsperiod. Ni har valt att acceptera armenier-diasporans syn på de historiska händelserna i Turkiet som den enda sanningen. Men frågan som jag ställer mig är om det verkligen är sanningen? Enligt mig är det en lögn som ni har fått ”höra tusen gånger”. Och ni har valt att inte lyssna på vår fakta som alltså fortsätter at vara ”fakta som ingen tidigare hört” eller som inte vill höras.

Ja, det är sannerligen lättare att tro på en lögn man har hört tusen gånger än att tro på fakta som ingen tidigare hört. Mannen bakom detta citat gick sedan och mördade 6 miljoner judar och startade andra världskriget.

Vad är det som ni socialdemokrater har startat?

Anonym sa...

Du, Feffeson, skicka in dina texter till sossarna så de fattar vart hän det bär. Ge dem något att tänka på.

Sancak Beyi Emre sa...

Håller med Feffe, det var riktigt bra skrivet !


Emre

Osman Feffeson sa...

Hasan Dölek har tagit ställning! Bra! Klicka på nicket!

Osman Feffeson sa...

För övrigt så undrar jag varför inte meddelandet på TRF:s hemsida är skrivet på svenska. Brister det i språkkunskaperna eller vad? Vi turkar vet var vi står i frågan, så TRF bör rikta sig till den svenska allmänheten och då skirver man på svenska. Eller har jag fel? Vidare undrar jag om Sayin Baskan Dölek deltog i sossarnas kongress? Någon som har info om detta?

Sayin Dölek:

Kürdler hakkinda yazdiklarin pislik kokuyor. Irkiciliga vurma kocum. Kemalismide ruhundan sil ve at. Yeni devire girdigmizi sende bende hepimiz biliyorus. Binlerce musluman öldurulduse bunlarin 90% kürdu. Ölenler "musluman" , aramizdaki katilerde "kürd" mu senin kemalist dunyanda?. Ne guzel bir mantik. Ustelik 2 hafta tutu TRFin sitesinde bunlari yazmak? Neden? Sancak gibi genc yurtsever yazmasaydi bence hic yazmazdin bunlari.

Ey Türkoglu ve Turkiyeli kürdler:

Sosyaldemokratlara oy vermek atasinin katil oldugnu kabul etmektir!

Sosyal demokratlara oy vermek diaspora milliyetcilerine ve Turkiye dusmanlarina oy vermektir.

Sosyal demokratlara oy vermek sanli Osmanli tarih mizi inkar etmek dir! O tarihmizden utanmaktir!

Benim ne turk atalarim nede kürd atalarim soykirim yapmistir! Muslumanlar soykirim yapmaz!

Ser ni hur jävla viktigt det är att Turkiet löser sin kurdfråga? Kici boklu kemalist rejim bir ermeni-diasporasinin hakkindan 90 senedir gelemiyor. Bunun ustune de kemalist zihniyet ustelik kendi musluman kardeslerimizi (kurdleri)ermeni diasporasina dogru itmistir. Bugun Gurgin Bakircioglu gibi ve Evin Cetin gibi sahslar kurtculeri ve ermenicileri/assurileri arasindaki isbirligni guclendirmek istiyor. Ama en kuyu kurt-milliytecileri bile pek yaklasmiyor. Cunku onlar ermenilerin uzun vaadeli planarini cok iyi biliyorlar.

Onlar bekliyorlar- cunku onlarin dinkardesleri turklerlen o 1000 senelik kardeslig dahada guclenmesini bekliyorlar. Ama kalkipta Hasan Dölek gibi kurdleri Osmanli zamninda hain göstermek sadece dusmanlarin isine duser.

Kürdler hakkinda Dölekin yazdigi seyler yanlis degil. Ama yazma sekili endişe kaynağı. Niyet nedir?

2 veckor och sen lyckade TRF:s Hasan Dölek få tummen ur ARSXXT och publicera ett ställningstagande på Turkiska Riksförbundets hemsida. Nu undrar jag om denna Dölek, medlem i socialdemokraterna, deltog i kongressen? Upplys mig!

Zaman birlik ve kardeslik zamani dir..Guclu bir Turkiye Cumhuriyeti gurbeteki turkleri ve kurdleri bir cati altina iter vi hepmizin yararina olur!

Anonym sa...

Bra Feffe!

Översätt dina sista inlägg och skicka dewt till både TUF och TRF. Men skicka både på svenska och turkiska.

Just att lägga sin röst på sossarna innebär att man erkänner och godkänner att våra mor- och farföräldrar är mördare.

Osman Feffeson sa...

Hasan Dölekin böluculugnu CHP lideri Deniz Baykalda yapiyor- hemde Ataturkun meclisinde:

Ermenileri etnik Türkler mi kesti!

http://www.stargazete.com/politika/ermenileri-etnik-turkler-mi-kesti-haber-225371.htm

Sayin Bulent Arinc bugun Burdurda halkin arasinda yuruken bir CHP li adam ona laf atiyor ve böyle söyluyor:

Senin yaptiklarin Atalarindan gelen bir sey.

Yani Arincin atalarina laf attiyor. Iste bu kemalist zihniyet PKK dan, apoculardanda bin kat daha tehlikeli.

Ataturkun ve turk kimlign arkasina signarak böluculuk yapilamas.

Hasan Döleke benden Urfali ozanimiz Siwan Perwerden Yemen Turkusu, nickime tiklayin ve keyiflen dinleyin- turkce ve kurtce söyluyor. Ve bir gun atalarinin topraklarina geri dönucektir bu vatan evladi!

Barbarbaba sa...

Hmm "Dönek" syftar du till att hans förfäder var Armenier? för det är ju det dom brukar kallas, dom som konverterar. Yani Dönek.

Som tur har jag slutat hoppas på Hasan dölek för längesen, men jag hoppas fortfarande på TRF ska kunna växa sig starkare för att kunna föra vår talan på ett mer distinkt sätt än idag.

Anonym sa...

Nej, Barbarbaba. Jag syftade inte på han eller hans förfäder skulle vara armeniska konvertiter. Mig veterligen behöver man inte konvertera för att vara "dönek"

Jag syftar inte på att han skulle vara armenier utan menar att han tvärtom har tagit ställning på ett felaktigt sätt eller att han har glömt sin härkomst. Men det är inte heller smickrande att kallas "dönek"o ch det är just i den bemärkelsen jag använder det.