söndag 22 november 2009

Turkiskt guld i Ryssland !

Rubin Kazan tog sitt andra guld i år i ryska högsta ligan i fotboll ! Laget som egentligen heter Rubin Qazan futbol klubi, som är från den turkisk muslimska delstaten Tatarestan har övertygat även ute i Europa där man bland annat slog FC Barcelona.

Enligt sportal är Kazan nu en maktfaktor i fotbolls Europa. Värt att notera är att det finns två stycken Turkiet turkar med i laget, Hasan Kabze och Gökdeniz Karadeniz.

Gratulerar mästarna !



Skicka gärna ett mail och gratta laget!
Sancak Beyi Emre

19 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte lägga ut mailadress till klubben så att alla som vill kan skicka lyckönskan till mästarna.

Lägg gärna ut hur man uttrycker sig på tatariska.

Anonym sa...

AB Türkiye'yi uyarırken El Beşir'e bir davet de Danimarka'dan gitti
Danimarka, İstanbul'daki İslam Konferansı toplantısına çağrılması sebebiyle Türkiye ile Avrupa Birliği arasında gerilime yol açan Sudan lideri Ömer el Beşir'i, BM iklim zirvesine davet etti.

HAR DETTA UNDGÅTT DIG?

GET THEM TIGER

Osman Feffeson sa...

Fez av guld? En sådan vill jag ha!!

Sancak Beyi Emre sa...

Anonym:

Var har du läst det ? Hittar inget sådant...

Feffe:

Börja lira boll och vinn ryska ligan så får du en...

Osman Feffeson sa...

Sancak:

Nä, det behöver jag inte göra! Det är bara att köpa en fez och spraya den med guldfärg! Frågan är bara om jag enligt lag får bära den i Turkiet. En viss stjärna förbjud ju den som bekant... och ersatte den med hatten från väst, vilket för mina tankar till en legendarisk film med Kemal Sunal. Klicka gärna på mitt nick och kolla!

Anonym:

Sudanda ne yaziki muslumanlar hristiyanlara zulum yapiyorlar. Öbur yandan Turkiyenin Sudan politikasi dogru. Böyle meselerde Turkiye gucunu gösteriyor herkese.

Anonym sa...

Sök på turkiska tidningar på Danmark och El Besir så dyker det upp. Han bjöds in att delta på klimatmötet.

Anonym sa...

Sök på turkiska tidningar på Danmark och El Besir så dyker det upp. Han bjöds in att delta på klimatmötet.

Osman Feffeson sa...

Anonym:

Vi har en regering som visar sina osmansk-turkiska COJONES så det räcker och bli över! Ett exempel på hur vissa element reagerar på det Nya, Demokratiska och Starka Turkiet som inte särar på benen för varken USA, Israel eller EU:

Från Gurgin Bakircioglu blogg:

Bilderna säger mer än tusen ord

"AK partiets ”kurdiska initiativ”, som tyvärr inte kommer av god vilja, där de planerar på att ge kurderna sina självklara rättigheter och att börja samtala med den kurdiska oppositionen har skapat vrede i det ultranationalistiska partiet MHP. AKP ser ut att tvingas göra ett val mellan kurder och nationalistiska väljare efter detta"

Ser du anonym! AK P har ingen "God vilja". Klart som fan att armenier-nationalisterna och kurdisterna inte vill se en lösning på Turkiets demokratifrågor. Klart som fan att dom vill att du som är från Kulu eller Ordu ska känna hat mot mig som är kurd från Konya eller Mardin! Klart dom njuter när vårt folk spiller varandras blod, när vårt land sugs ut av banditer, när horor inom TSK säljer ut vårt land.

Men nu har vi en stark regering och den regeringen tjänar det turkiska folket och ingen annan!

Tabiki icleri aciyor Guclu ve Demokrati Turkiye Cumhuriyeti dogunca!

Har ni sett denna Gurgin Bakircioglu skriva en rad om Turkiets närmanden till Armenien?

NEJ! Varför inte? Det ligger inte i denna persons intresse! Hans idenitet är uppbyggd kring turk och muslim hat!

Jag har skrivit det förr och jag skrivet det igen! När våra demokrati frågor- allt från kurd-frågan till TSK-sinflytande i den turksika politiken har lösts så kommer Turkiet att bli ett så starkt land att EU kommer att be oss att bli medlem.

Då får vi hålla en folkomröstning och se om vi har lust!

Bozkurt: Din Basbugus och min pappas favoritlåt! Så klicka på mitt nick. Far började dock ogilla den lite när det visade sig att rahmetli Alparslan Turkes favoritlåt var denna! Men det var på 70-talet. Men du och jag kan njuta av den tillsammans!

Gurgin Bakircioglu:

Ditt efternamn är fint och jag vet att dina föräldrar har ditt turkiska pass någonstans! Om inte, så är det bara att åka till ambassaden och begära att få ut ett nytt! Du är vår landsman! Var stolt över att vara turkisk medborgare! Var stolt min vän!

Anonym sa...

Jag har lyssnat och sett på nedanstående film från atv. Jag har länge intresserat mig för Mu.

http://video.google.com/videoplay?docid=6537619342680244633#

Tack Bozkurt.

Osman Feffeson sa...

Bozkurt och Anonym angående Mu mu -land!

Snälla, Bozkurt och anonym!
Alltså Ataurk i all ära, men den mannen och hans ideer måste ses i sitt historiska sammanhang! Han var en produkt av sin tid och influerades av fascism och så sovjetisk kommunism och lyckades spotta ut kemalism. Han är även mannen bakom den tramsiga Solteorin och samma lirare som menade på att indianerna också var turkar eftersom det fanns öar som hette Turk Islands i stilla havet. Vad han inte visste var bara att dessa öar hade fått sina namn av kolonisatörer under 1800-talet. Och nu menar ni alltså att Mu mu land skulle varit ett rike som turkar byggt! Förlåt, men är ni dumma på riktigt? Vem skulle ligga bakom Atlantis då? Min kurdiska klan från Adiyaman?

Det finns ju för fan inga bevis för att mu mu land överhuvudtaget ska ha existerat. Historieromantism! TRAMS!

Jag är rätt säker på att Ataturk inte ens trodde på denna skit själv. Han ville skapa den TURKISKA IDENTITETEN på 20 och 30-talet. Hade han levt idag hade han fan garvat åt sitt eget trams ihop med mig över en flaska Raki.

I början av 90 talet gjorde musikgruppen KLF succe i hela världen. Så här står det om dom på wikipedia:

Mytologi

Namnet Mu i namnet The Justified Ancients of Mu Mu syftar på en kontinent som enligt gruppen någon gång ska ha sjunkit i Stilla Havet.

Gruppen arbetade aktivt för att bygga en mytologi kring sig själva, och hämtade mycket inspiration från Robert Anton Wilson och Robert Shear Illuminatus!-trilogi. I böckerna fanns bland annat anarkistgruppen The Justified Ancients Of Mu.

Ja det var exakt vad Mustafa Kemal också gjorde! Även kring sig själv för varför annars utse sig själv till Ataturk?

Om KLF på engelska wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_KLF

Mu mu land? Herregud Bozkurt, det är fan större chans att du har en kurd med ett endaste stort ögonbryn någonstans tillbaka i släkten om du nu är från Turkiet, än en sneögd fornturk från Mu mu -land som inte existerar.

2009 och vi diskuterar mu mu land!

Öff öff....

Ser ni inte motsägelserna i vår egen etniska turk nationalism?

Vår Ata var alban/grek eller nåt annat och vår den turkiska nationalismens fader var en kurd från självaste diyarbakir. Ataturks närmaste man var en etnisk kurd från Malatya.. och 50 % av ungturkarna som Ataurk var en av var judar...

Turk har INTE ett jävla skit med etnicitet att göra när det kommer till Turkiet!

Osman Från Mu Mö-land sa...

Det är Ataturks sociala konstruktion, en nationell identitet som människor från 60 olika etniska grupper samlades kring!

Det ska Kemal Pasa har ett stort tack för! Hans mu mu teorier var säkert trevliga och höra på på 20-talet. Idag är det trams. Trams!

Jag pratade med en kurd nationalist en gång. Han påstod att Adam och Eva var kurder. Jag lyssnade på en turkisk historiker i en anatoliansk stad en gång och han sa att turkarna härstammar från Abraham (han var turk nationalist och islamist)… jag hade hellre lyssnat på två spastiska mongoloider än dessa filurer.

Lägg ner!

Och ärligt talat är inte det här med att turkarna skulle ha jagat vargar och på så vi kommit till Anatolien också mytologi? Varför jaga vargar och se vart man hamnar ihop med sin klan? Vad är meningen med det?

Bozkurt:

Din nationalism är ju trams! Den är UPPBYGGD FRÅN BÖRJAN TILL SLUT PÅ EUROPEISKA IDEOLOGIER! SÅ tacka Europa för din ”turkiska idenitet”.

Bozkurt:

Bana göre TCdeki bazi insanlar Mö-mö kitasindan.

Men visst Bozkurt om du har dina bevis så presentera dom för omvärlden! Att en liten klick i Turkiet tror på detta trams är en sak, men få en upplyst omvärld att göra det också!

Klicka på mitt nick, jag lyssnar hellre på Afroman, än att titta på nån dokumentär om ataturk och mu mö land.

Ataturk hade för fan ingen aning om vad mu mu land var för nåt, innan någon av hans klyftiga springpojkar presenterade Churchwards arbeten om mu mu land.

Fakta! Den som pekar ut mig som en Ataturk-hatare pga får gärna göra det. Jag bryr mig inte. Ataturk hade varit liberal i dag om han hade levt. Den slutsatsen kan jag dra utifrån hans liv och värderingar, samt att jag pratade med honom efter att ha rökt en massa hasch som ung. Han sa inte ett skit om något Mu mu –land för mig då!

Ha det gott!

Bozkurt klicka på mitt nick!

Bozkurt in helicopter, a search for Mu-mu land.
Bozkurt in the streets, searching fi Mu mu - land.

;-)

Anonym sa...

Gurgin Bakircioglu är det fulaste som finns på denna värld. Han gör allt för att synas, men kommer aldig på toppen för att han inte egentligen har kunskap som räcker ända fram. Vet ni hur många kommentarer jag har skrivit på hans blogg utan att han har publicerat dom. Tro mig. Det är inte kommentarer som "är du PKK:are" utan vanliga frågor som handlar om Seyfo och sånt. Jag har aldrig provocerat honom bara skrivit försökt få en normal konusma, men han är så jävla feg och vågar inte svara på något som han inte har svar på. Zavalli vad kan man annars säga.

Epa sa...

Emre kan du inte skriva om att man är på väg att byta namn på turkiskastäder till kurdiskanamn, där bokstäver som inte finns i Turkiskan finns? Det tycker jag är riktigt dåligt, dessutom är Malmen så glad över det.

Är ju lika bra som att jag vill att stockholm byter namn till Капитал , som betyder huvudstad på ryska...

Okej att man är trevliga mot minoriteter, men dem börjar ju gå över linjen när dem som i Izmir, kör över turkar med BIL.

Sedan är det inte konstigt att det blir stenkastning om ett parti kommer med terroristflaggor och bilder på en massmördare.

Hur nöjd skulle svenskar vara om vi drog en demostration med Hizbullah, Al-Qaida och Hamasflaggor mitt i stan och hyllade Bin Ladin & Co?

BOZKURT sa...

Osman

Blanda inte ihop drömmar och verklighet :)

Du kan omöjligt träffat en "kurd" nationalist för det finns inga "kurder" helt i enlighet med SEREFNAME.

Läkaren talade om för persiska tattaren att fly till bergen och att de skulle kalla sig för bergsvildar.

Så på den punkten har devsirme K .Evren rätt när han kallade er för bergsturkar.

Apropå MU så har japaner hittat underjordiskastäder i området där MU en gång i tiden har legat!!

Amazonas=Ammadauzun
Ohio= Ayova
Niagara= Ne yaygara
Gråvargar överallt bland indianer.Etc etc

Ne diyorsun Osman ATATURK bosuna dememis Turkler Cihangir diye.


Pyramider= Fornturken dyrkade En skapare vilket De trodde bodde uppe i bergstopparna-när våra förfäder bosättede sig i stäpppen där det saknades höga berg lät de bygga sig höga toppar i form av pyramider.

Etruskerna lär också vara turkar!

Det är bayram imorgon så jag får väl dela ut något till dig också.

I Ungern finns det 128 "kurdiska" samhällen.Det bevisar förvisso att "kurder" är ett turkfolk men ändå ....du hittar säkert på något som

EPA

Fredrik Malm blockerade mig när jag påminnde honom om att Sverige har bytt ut namnen i Skåneland.

Dem är så vana vid Osmanyan mentalitet att de spottar ur sig vad som helst eller så er de historielösa

Osman Feffeson sa...

Tjena Epa!

Majoriteten av de namn som nu ska få tillbaka sina kurdiska namn ändrades aldrig av Ataturk, utan av en junta-idiot vid namn Attaurk. Jag har absolut inget emot att kurdiska städer och byar får tillbaka sina kurdiska namn. Människorna i öst använder inte ens dessa namn som staten gett deras hemstäder. Dessutom är ju tex Istanbul ett grekisk namn. Ankara tex kommer ju från Angora och sen har vi namn som Efes.

Försök att förstå kurder som levt i östra Turkiet i över 2000 år. I kanske två tusen år har deras stad hetat nåt, och sen kommer en regim och bar abyter namn i assimilationssyfte utan att ens fråga invånarna. I Istanbul finns Belgrad-skogen och statdsdelar som heter Arnavut-köy. Varför ska då inte ett en stad få heta Dersim tex? Stadens nuvarande namn Tunceli påminner invånarna om hemskheter.

Jag tycker inte det är en stor sak och jag hoppas inte att någon tror att namnbyten kommer leda till att Turkiet delas. Det är en fantasi och den som tror att ett så starkt land som Turkiet skulle splittras, borde skämmas.

Skit i vad Malmen är glad över! Han är INTE ett dugg glad ska du veta eftersom han profilerat sig som anti-Turkiet fantast i SVeirge. Vad ska han ägna sig åt nu när vi löser vår kurdfråga? Minns du inte alla bloggar där han hånade tukriet om att bokstäverna x och w var förbjudna i Turkiet? Nah!! att han kommer kunna skriva såna bloggar igen. för idag har vi TRT 6, där snackas det kurdiska , liras musik, visas dokumentärfilmer och dessa bokstäver används.

Sen skriver du om DTP händelserna i izmir. Jag tror att det var en organiserad provokation från mörka krafter i landet. Jag vill att DTP en dag även ska få röster av turkar. Men du har en poäng! Det som hände i Izmir kan även ses som en provokation från DTPS sida även om det var fel att folk kasta stenar på dom. Tankarna går till dom 7 PKKarna som överlämnade sig och DTPs hyllningar.

Slutsatsen får bli denna: Det är inte bara ultra-nationalister i MHP och CHP som är emot att vi löser kurdfrågan, utan även DTP och framförallt PKK.

Varför är den stora och viktiga frågan?

Osman Feffeson sa...

Bozkurt:

Jaha, så det finns inga kurder eller ett folk som heter kurder. Varför kallade seljdukerna och osmanerna en del av östra Turkiet för kurdistan då? Inte ens ditt parti påstår längre att kurder är bergstukar. Du är en rasist Bozkurt.

Dina teorier om Mu mu land är det ju ingen annan som köper än just ditt slag. Varför skriver inte du en artikel och försöker få den publicerad på någon tidsskrift om historia? Folk skulle skratta ut dig. Japanskan och turk-språken har stora likheter dock. Det stämmer.

Varför är det ingen i hela Turkiet som pratar om detta? En dokumentär på atv, sen då? Om ditt trams stämmer så är det ju en sensation ju för fan.

Nu ska jag be dig att länka eller hänvisa till trovärdiga artiklar och tidskrifter om japanerna och dom här underjordiska städerna som du menar är mu mö-land.

Varsågod!

Osman Feffeson sa...

Bozkurt:

Klicka på mitt nick! Det kan fan ligga något i det du säger om Mu Mu-land!

BOZKURT sa...

Osman
Kurd utopyasinin cökusu

Anonym sa...

Många indianspråk har likheter med turkiskan. Räkneorden är den samma.

Andra liknande viktiga kulturella inslag är moder jord, kärleken till hästen. Du verkar läsa mycket Feffe, varför läser du inte om detta?

Förra året bjöd man in indianhövdingar till det årliga "turkmötet". Även dessa indianer var övertygade att vi hade släktband och att vi i grund och botten tillhörde samma folkgrupp.
Semantiken och kulturen är slående lika.