måndag 30 november 2009

Inte Bara Dönek Tydligen...

Jag fick ett mail av en landsman som blivit påhoppad av någon assyrisk förening i samband med debatten om deras avundsjuka på armeniernas fiktiva historier. Han har tydligen fått sin artikel publicerad av TUF, som lovat att hålla honom om ryggen när det blossade upp till storm. Men så blev tydligen inte fallet. Utan när svaret kom från assyriska föreningen, så hade Mustafa ett svar klart, men det har dröjt flera veckor och TUF har tydligen fortfarande inte kunnat ge svar på varför man inte publicerat texten. Inte nog med brutna löften, så framstår mannen som en idiot inför idioter (Situationen kanske även grundar sig i idiotiv från början?). Så tills TUF får tummen ur där solen inte skiner, väljer jag att publicera texten:

Jag blev uppmärksammad om att assyriska riksförbundet mer eller mindre gett mig ett svar på texten jag skrev till TUF. Inget svar egentligen utan deras styrelseledamot Sait Yilmaz gick ut och svamlade en massa. Allt från EU till att jag inte hade något vettigt att tillföra debatten. Man kan ju undra varför herren ens tog sig tiden att ange mitt namn i så fall.

Sait Yilmaz menar att protesterna är starkare idag än vad dem var när man protesterade mot ett monument i Södertälje kommun, monumentet restes inte. Vad får då Yilmaz att tro att det blir annan utgång den här gången ? Sen så kan man ju fråga sig hur många gånger förr detta kommit på tal för den svenska riksdagen och hur många gånger det har röstats ner, vad har förändrats ? Hur många gånger måste den svenska riksdagen rösta ner era skräckhistorier om turken för att ni ska inse att det inte håller med smutskastning ?

Han säger även att dem ska tagit del av inlägg i debatten och tycker att ”innehållet inte ens värt att kommentera”… Då undrar jag vilka sidor det är ni tagit del av ? Eller har ni inte funnit några, eftersom ni inte kan ange vad ni utgått ifrån ? Om de nu är så onödiga och jag inte har något att tillföra, varför tar ni upp tiden och ger mig plats för ett svar ? Antagligen har jag nämnt något i min text som fått er att skakas om, som ni försöker förkasta och gräva ner genom att kalla det ”den turkiska officiella historien”. Min text är varken representativ eller på något sett någon eller någons officiella hållning. Den är uppbyggd på min logik, erfarenhet och kunskap. Forskning som görs på endast ena partens källor övertygar inga vettiga människor, förutom de enfaldiga.

Yilmaz bör läsa min text på TUF:s sida en gång till. Han har på något vis fått för sig att jag undrar varför inte motionen anger turkiska källor. Vilket jag inte gör. Det jag undrar är hur man kan godkänna forskning baserad på partisk och ensidig fakta. Vilket skiljer sig åt från att efterfråga det i motionen. Att efterfråga turkiska källor i motionen skulle rent ut sagt vara idiotiskt. De som lade fram den som förslag och röstade igenom den har en agenda, en destruktiv sådan för Turkiet och turkar i allmänhet.

Sen självklart måste ju Yilmaz se till att pumpa Socialdemokraterna med förtroende. Han menar att även om svenskturkarna skulle bojkotta dem, så skulle man kunna ”vänta sig ett stort stöd från assyrier, armenier och greker”. Dessa assyrier, armenier och greker, har inte dessa röstat på socialdemokraterna sedan de kom till Sverige, precis som turkarna ? Antagligen så gjorde dem det. Alltså kommer Socialdemokraterna endast gå minus. Omfattningen på förlusten av röster och reaktionen mot ett erkännande av fiktiva historiska händelser kommer att synas allt tydligare när tiden rinner ut.

Att kalla EU:s identitets spel mot Turkiet för konspiration, betyder att man inte följer världen tillräkligt intensivt. Har man sett till argumenten och orden som uttalas när Turkiet diskuteras så är det ganska uppenbart att det är en identitetskonflikt. Att täppa igen hålen med strukturella frågor hjälper inte, då flera medlemmar (kristna) tagits in på lösare grunder och ligger sämre till på flera aspekter än Turkiet. Så vad föreslår ni, Yilmaz, att vi ska kalla det?

Sen så räcker att läsa några få artiklar om Turkiet på er sida för att förstå vad ni har för rasistisk syn på Turkiet och dess befolkning. Det är självklart idiotiskt att be er vara objektiva.. För det ber jag om ursäkt, jag trodde fortfarande på att den moderna människan var förnuftig. Men jag antar att jag får ändra min uppfattning. Jag tycker synd om er, inte av den anledningen ni vill bli offerförklarade för, utan för bristen på substans i era påståenden.

Mustafa Emre Akin


Assyriska föreningens svar på den första artikeln som finns på TUF:


Update:

Fler artiklar skrivna av Mustafa

1 2


Sancak Beyi Emre

3 kommentarer:

Anonym sa...

En eloge till Mustafa som står på sig och med inlägg visar sin ståndpunkt.

Hur bemöter TUF kritiken och sitt ställningstagande eller snarare sin frånvaro i diskussionen?

Skärpning!! Ni ska föregå med gott exempel och vara förebilder för tredje och fjärde generationen turkar i Sverige.

Tag ansvar!!

Barbarbaba sa...

Men dom ska forfarande hålla sig relativt "opolitiska" jag tycker det är mer TRF:s uppgift att ta denna diskussion med syrianerna och andra föreningar....

Sancak Beyi Emre sa...

Barbar:

känns som det har gått ifrån politik till hets mot folkgrupp.

O syrianerna har ju nästa gett sig ut på personangrepp..

Emre