torsdag 16 april 2009

Golvmoppen moppar upp sitt eget skit

Den Atatürkiska Fritänkande Föreningen (ADD) har ansökt om att stänga ner Google för att den ”kränker” Marskalk och landsfader Mustafa Kemal Ataturk och ”turkiskheten”. Den tvåbenta golvmoppen Gurgin tar tillfället i akt och ger sig på en kampanj. Jag anser att samtliga videon på Youtube och motsvarande sidor inte har någon substans av verkligheten och därför inte mer än tom luft. Just därför tar jag inte illa vid mig, de som tar illa vid sig måste vara de som inte kan sin historia och är osäkra på sin härkomst. Tacka gud för att jag inte lider av några sådana problem. Sen kan det också bero på att jag inte är någon Ataturk fanatiker. Han är en ladsfader, enastående fältherre, slängde ut ockupanter ur anatolien och bildade landet och folket jag älskar så högt, han var dessutom otroligt klok och bildad man som man bör ha respekt för. Men han var gjord av samma kött och blod som du och jag.

I demokratier så har man rätt att anmäla precis vad som helst, men långt ifrån allt (som inte är helt galet) tas upp. Detta kan jag likna med knubbisarna som försökte stämma Mcdonalds för att de gått upp i vikt efter att ha ätit på restaurangen 3-4 gånger om dagen. Resultatet? Man blev till åtlöje och fick inte ut ett piss. Det samma kommer hända dessa tokstollar. Muslimska extremister tolkar koranen galet och plågar människor, dessa tolkar det Kemal Pasa sagt och gjort på sitt sett och har skapat ett helvette för hela Turkiet (Bara att titta på Ergenekon som har många medlemmar i denna förening). Men sådana faktorer är inte Gurgin kapabel till att beakta, utan han ser bara åt det hållet näsan pekar och skriver ihop en massa skit och hoppas på att Turkiets ansende ska ta skada.

Men för en som gör och säger allt för att uppnå sina syften går det inte att sätta ihop dessa simpla ting. Pojken som kritiserar Iran och Turkiet har inte ännu upptäckt att Armenien tecknat ett handels avtal med Iran. Undrar hur han kommer ta ställning till detta? För vi har en som fördömer alla kontakter och handlingar som gynnar eller för dialog med Iran. Sen kan man också poängtera att en lag har tillkommit i Turkiet. Den säger att domarna som medvetet skjuter upp domstolar och dömer på osäkra grunder, kommer personligen få betala stämningar och böter. Nu tror jag inte våra mindre begåvade domare vågar diktera lagar och domar efter egna intressen för då svider det i egna fickan. Alltså Gurgin, du behöver inte oroa dig, det kommer inte hända igen. Terroristerna spärras in och det är folket och deras representanter som bestämmer.

Sen har upptäckte jag att killen som kritiserar muslimska extremister länkar till en sida som är en kristen motsvarighet. länkar där man anser att Turkiet inte tillhör Europa (men kan ställas till svars i Europa domstolen och dessutom anser man att Cypern ligger i Europa och att man kan göra halva ön medlem), att man hotar "kristna och deras värderingar" (är inte sådana uttalanden emot folkrätten?) osv. Ingenting som en vettig människa skulle köpa alltså. Stolpskott, ska du kritisera, gör det med substans. För gudsskull, är du verkligen så här dum?!

Övrigt:

Min oro, som jag hoppades inte skulle slå in har precis gjort det. Talibanerna anser nu att NATO är den stora fienden pga. Rasmussens försvar av karikatyrerna av profeten Mohammed. Detta kanska förklarar varför Turkiet motsatte sig denna man. Nu försätter man fredsutsikter och människoliv i ännu större fara.


Israel och USA upplever en liten kris vad gäller tvåstatslösningen mellan Palestina och Israel. Samtidigt som Israel vägrar samarbeta med FN.


Kosovo ska i fortsättningen ha en högtid som heter ”turkisk högtid”. Smickrande värre!


Enligt FSB (moderna namnet på KGB) så har ryska operationer i Tjetjenien avslutats. Man uppger att man vill normalisera området och påbörja uppbyggnad och fredsarbete. Detta är antingen ett stort positivt steg från Ryssland, eller den första svagheten man blottar sedan Sovjet fallet.


Emre

5 kommentarer:

Ferhat Botan sa...

Gurgin är armenier och kurd.

PKK samarbetar inte bara med armeniska nationalister, utan även med assyriska nationalister. Det gemensamma är att motarbeta turkiska intressen.

Personer Gurgin exploaterar kurdfrågan i Turkiet. Man gömmer sig bakom demokrati och mänskliga rättigheter, när man i själva verket inte är det minsta intresserat av ett demokratiskt Turkiet där minoriteter har sina rättigheter säkrade.

Gurgin har aldrig skrivit en blogg om något positivt som hänt i Turkiet!

Han är en person som har byggt upp sin diaspora identitet kring förakt och hat mot Turkeit och turkar.

Vad han har att tjäna på det har jag ingen aning om.

Sancak Beyi Emre sa...

Botan:

Gurgin är en tvåbent golvmopp till stolskott vars argument faller ihop som ett korthus med ytterst lite ansträngning. Som en vän till mig brukar uttrycka de "en pajas, som inte är värd uppmärksamhet". Enda problemet är att pojken är gullobjekt i vissa media kretsar, just därför känner jag att det är viktigt att bryta hans påståenden och argument mitt i tur.

Emre

Anonym sa...

Hej Emre! kan de vara så att du är lite avis på Gurgin? Jag menar du har en blogg som ett fåtal turkar och kurder följer, samtidigt som han är en erkännd skribent och har en blogg som betydligt fler följer.

Har du inte lite väl höga tankar om dig själv också? Du skriver om Irans avtal med armenien?? Vad har de med Gurgins kritik av den teokratiska staten Iran att göra? Skall han sluta kritisera Turkiet och Iran på grund av sådana avtal?
Jag tror snarare du saknar argument och är helt onyanserad i ditt skrivande och lite avis på gurgin.

MVH

Sancak Beyi Emre sa...

Hej Anonym!
Erkänd skribent? Sen när, var och vilka kretsar? Hade jag varit ute efter uppmärksamhet hade jag uppgett min verkliga identitet och reklamerat för fullt för min blogg. Men nej, jag studerar just dessa ämnen som behandlas av de bloggare jag kritiserar och själv skriver om. Detta är inte mer än en hobby för mig.

Anledningen till att jag kritiserar armeniens avtal med Iran är för att så fungerar internationell politik. Du kan inte fördöma något och upprepa det själv andra stunden. Enligt Gurgin så har Armenien bara varit offer och inte nämnt mycket av de övriga. Så varför är min kritik av Armenien mindre legitim än Gurgins kritik av Turkiet?

Om jag nu saknar argument, så bör väl mina inlägg kunna tacklas enkelt? Det har dem inte gjorts heller. Som sagt, det ligger inte i min intressesfär att bli en ny eller ens jämföras med Gurgin och hans likasinnade, vi håller helt enkelt inte samma nivå.

Jag tycker att min kunskap och förmåga talar väl lite för sig självt? Inga argument eller påståenden som rasat ihop som korthus tillskillnad från de jag kritiserat… Avis… Jo tjena!

Emre

Ferhat Botan sa...

Anonym:

Ja Gurgin är en så pass erkänd skribent i Sverige att han får äran att filma Fredrik Malms tal för kurdiska och armeniska nationalister.

Wow!

Och Fredrik Malm är riksdgasledamoten som ville att den svenska riksdagen skulle erkänna "folkmordet" på armenierna.

Det slutade med att han var den enda högerpolitiken som röstade för.

Emre och jag behöver inte göra anspråk på att vara "erkända skribenter".

Vi lattjar och bitchslapar lite för nöjes skull!

Gurgin är ju för övrigt en pojke som säger att han är liberal , men tar den marxistiska PKK gerillan i försvar.

Hur går det ihop?