torsdag 22 april 2010

Inte får man någon uppskattning eller stopp på hyckleriet

Assyriska som spelar i superettan vann 1-0 mot Öster. Assyriska super förvärv inför säsongen var Ceyhun ”Superturken” Eris. Jag är en av de som glädjer mig åt förvärvet, för jag hade hoppats att det skulle bidra till att rasisterna i den assyriska gruppen som fiasko sidan Hujådå. Sidan som ständigt skriver ordagrant rasistiska artiklar om allt vad turk och Turkiet heter och har som främsta uppgift att motarbeta dessa vid varje tillfälle man kommer åt.

Men man hyllar sin Superturk ! Som dominerar både i laget och i superettan. Som kommer bidra enormt till när Assyriska tar sig till allsvenskan, som kanske endast har ÖIS som konkurrenter.

Assyriska föreningar som fått erbjudande att samarbeta med turkiska föreningar för att inge mer förståelse och ha ett större utbyte har ständigt nekats. Men likförbannat så kan man glädjas åt en TURK som spelar för Assyriernas stolthet Assyriska. Är det jag som missar något ?

Gissa vad som skrivs i dessa kretar ? Ceyhun är ingen ”fanatisk Turk”, han har förståelse för det assyriska folket. Hade dessa inte varit så trångsynta och hycklande så hade de upptäckt att de flesta turkar är som Ceyhun. Det är endast den rasistiska bilden dessa föreningar och pampar håller som fått för sig det.

Svaret de turkiska föreningarna fått är följande ”vi samarbetar inte med fienden” eller ”vi har inget gemensamt med folkmördare/förnekare”.

Hyckleriet har nått en ny gräns. Jag tror inte att Ceyhun, som lirat i det turkiska landslaget och i de största turkiska klubbar i hemlandet, skiljer sig markant från de övriga turkar runt om i världen. Men hyckleri kostar inget annat än att jag eller någon annan blottar det.

Grattis Assyriska till segern, till stjärntillskottet och i förskott för den allsvenska platsen !

PS: Förhoppningsvis, så leder iaf detta nyförvärv till att rasismen i den assyriska gruppen minskar och dess extremister som sprider skit propaganda som Hujådå. Jämför artiklarna om Ceyhun med de övriga man skriver om Turkar och Turkiet, så får ni en jättefin skärande kontrast. Eller ta bara en titt över vad och vem majoriteten av deras artiklar handlar om....

Sancak Beyi Emre

8 kommentarer:

Anonym sa...

Din behöver verkligen putsa på din svenska och lära dig allt som har med särskrivning att göra: superförvärv, fiaskosidan...

Och jag tror att du har faktiskt missat en viktig punkt: så länge man inte är en statlig hjärntvättad folkmordsförnekare som vägrar inse sanningen så kan man visst samarbeta och ha trevligt med. Nu vet jag inte vad Ceyhan tycker och säger i frågan, men jag tror knappast att Hujådå drar alla över en kam utan pratar om staten Turkiet och inte var enda turk. Du, å andra sidan, ingår väl i samma kategori som turkiska staten och just de som du själv kritiserar för rasistiska uttalanden och alltför grov generalisering när du kallar alla armenier och assyrier och greker som påtalar folkmordet för att vara fienden, mentalt rubbade och lögnare.

Har du inte spegel hemma så går det att titta dig själv i en hink vatten innan du uttalar dig i frågan.

Sancak Beyi Emre sa...

Skriver man 03:00 på morgonen med minimal sömn, så får man ta det.

Nu till din kritik:
Jag är född och uppvuxen i Sverige, är det ”JITEM” som kommit och hjärntvättat mig ? Kan det inte vara så att folkmords-freaksen är de som är hjärntvättade ? Lika stor sannolikhet om du frågar mig, fler hål i deras historier om du frågar mig.

Jag kallar ingen för mentalt rubbad, utan rasistiska tidningar som Hujådå och motsvarigheter. Armenier och Assyriers identitet kretsar tyvärr hatisk bild av turken, det tycker jag dock är rubbat. Ingen av dessa är mina fiender heller, tvärtom har jag många landsmän med den bakgrunden, men någon måste få dem att begränsa sig inom rimliga påståenden.

PS: Var inte du bannlyst ?

Emre

Barbarbaba sa...

Hujådå tycker bördan för denna lögn bör ligga på ALLA turkar, det står klart o tydligt i deras artiklar, och det kan inte missupfattas på något sätt!

Av personliga erfarenheter med den assyriska, syrianska folkgrupp vet jag hur dom känner för turkar och även andra som inte e som dom. STÖRSTA RASISTERNA jag någonsing kommit i kontakt med....

Ceyhun ve diyer TURK oyuncular(som spelar för dessa lag) benim gözumde hepsi HAYIN!!!!

Anonym sa...

Bannlyst för vad?! För att påpeka bristerna i din argumentation och de motsägelsefulla punkterna du för i dina diskussioner? Snacka om censur...

Jag tycker bara att det är intressant att du kallar alla "freaks" så fort de påpekar folkmordet. Jag har än inte träffat någon armenier som inte säger att det var folkmord. Alla hela nationen freaks? Samma gäller väl alla de assyrier/syrianer och greker jag har träffat.

Däremot finns det gott om turkar som avviker från ditt synsätt där man efterlyser mer öppenhet. Men de kallar du väl för förrädare och sålda.

Ser inte du ett visst mönster som träder fram?

Sancak Beyi Emre sa...

Barbar:
Hujådå är en enda stor rasistisk flopp. Deras inställning och agerande är ett prakt exempel på högerextremas rörelsemönster.

Det får dina erfarenheter stå för. Min närmaste vän är Assyrier. Jag har aldrig haft den här diskussionen med honom, men han har dock berättat mer om hur man generellt ser på turkar i gruppen. Däremot pikade han mig efter riksdags beslutet om att ”folk hade köpt lögnen”.

Jag ser dem inte som förrädare, utan snarare som Turkiet älskare. Oavsett om de jävlas med Turkar, så är de flesta en del av Turkiet. Hasan Cetinkaya var grym! Ceyhun är bäst. Tror du inte motsättningarna lättar om han för Assyriska till allsvenskan ?

HEJA ASSYRISKA !

Anonym:

Nej, för att dina påpekningar är värdelösa, idiotiska och ohållbara.

Låt mig förklara ”freak” begreppet jag använder. Det handlar om de som hejar på att kalla allt för folkmord, använder det som ett vapen och bygger sin identitet kring det. Det är inte en hel nation som anser att lögnen är korrekt. Min barndomsvänner, en grek och en Assyr/Armenier håller tex inte med. Med de ytterligare ett stort antal jag träffat. Även om de inte haft den ståndpunkten, så hade jag fortfarande respekterat dem, för deras identitet är inte konsist och instängd som de flesta andras tyvärr.

Det jag kallat förrädare är de som sagt en sak, och gjort en annan. Oärlighet är något jag inte tål, det är också där min ilska mot det fiktiva folkmordet kommer.

Emre

Ş.S. sa...

Utan att kommentera diskussionen i övrigt vill jag lämna en kommentar rörande "Anonyms" påpekande om att Emre behöver putsa på sin svenska... Det heter "Du behöver verkligen putsa på din svenska.", inte "Din behöver putsa på din svenska." Man säger vidare "Och jag tror att du faktiskt har missat en viktig punkt." Och sedan, vad menar du med "statlig hjärntvättad folkmordsförnekare"? Menar du att personen är statlig? ...jag måste påpeka att det är felaktigt att uttrycka sig så inom ramarna för korrekt svenska. Hela den där meningen är för övrigt ofullständig.

Sedan heter spelaren som numera spelar för Assyriska FF Ceyhun och inte Ceyhan...

Och en kommentar med anledning av din kommentar om att Emre bör lära sig "allt som har med särskrivning att göra"; "varenda" är ett ord; det bör inte särskrivas...

watroo sa...

Hasan Cetinkaya är KURD, inte TURK

Sancak Beyi Emre sa...

Wartoo:

Jag tänker inte bråka över något så löjligt, men han är lika turk som kurd.

Emre