lördag 13 mars 2010

EU (Frankrikes) stöd till terrorism

En fransk EU parlamentariker går ut i media och berättar om stödet man gett till PKK i flera år (vinden har vänt). Både säkerhetsstyrkorna och politikerna visste var lägren där man hade vapenutbildning låg. Detta går man ut öppet med. Finns det inte ett brott som heter "stöd till terrorism"? Sätt igång då åklagare....

Detta område är känt som ETA:s bakgård. Med de tidigare rapporterna om att dessa grupper samarbetar är det inte allt för förvånande. Det märkliga är att Franska Armén har ett regemente EN km ifrån lägret.

1 2 3 4

Sancak Beyi Emre

5 kommentarer:

Ottoman sa...

Det är inget nytt att flertal europeiska länder har och fortfarande hjälper PKK. Får inte glömma Mitterand som mer eller mindre stödde dessa och visade öppet sitt Turkiet-hat. Sen har vi Grekland som alla vet har läger för PKK, tyskland som i flertal år inte gjorde något åt terroristerna. Det sista dessa vill se är ett starkt Turkiet som åter ska vara den drivande kraften i mellanöstern och även bland de centralasiatiska länderna, där Ryssland har försökt motverka detta.

Anonym sa...

Alltså är det win-win situation för pkk.

Anonym sa...

Är du ens förvånad över att Frankrike hjälper/stödjer PKK?

Det är ett land där det är förbjudet att säga att folkmordet inte har skett, det demokratiska landet fänglar dig för det. Undrar hur de då skulle agera om man skapa kaos genom att kasta molotovs här och där, som pkk skiten gör i turkiet.

Tycker att Turkiet ska stå upp och erkänna alla de folkmorden som frankrike genomfört under sin tid?

Ahömbele sa...

Frankrike är våran största motståndare och har så alltid varit.

Osman Feffeson sa...

Ett gott råd till Hasan Dönek:

Om du inte redan har fattat att ett gäng kurdister och syrianer har "belägrat" det socialdemokratiska partiet så tycker jag synd om dig.

Lämna partiet! Lägg ner dina planer!

Jag är son till en gammal, kommunist/solcu sedermera socialdemokrat som varit aktiv i facket på 70 talet och jag kommer personligen se till att min familj som med mig består av 5 medelmmar röstar på Moderaterna i nästa val.

Folkmordsomröstningen är rasistisk!

Den svcenska riksdagen har bestämt att vi turkar OCH KURDER för den delen är folkmördare- att vi muslimer och turkar/kurder står för historiems första folkmord.

Nej du!

Jag har vid flera tillfällen skrivit att jag anser att turkar-armenier och Turkiet - Armenien ska försonas. Jag har skrivit att jag anser att de 100.000 armeniern som vistas illegalt i Turkiet ska erbjudas turkiskt medborgarskap och ha tillgång till de rättigheter som turkiska medborgarehar.

Idag är jag helt och hållet öppen för att dessa skickas hem och EU ska bara hålla käften. Turkiet är ettkandidatland till EU men visa för våra landsmän kommer inte på tal.

Nja, hårt mot hårt!

Detta är priset för att tillfredsställa 100.000 turk och muslim hatande syrianer.