torsdag 11 mars 2010

Utrikesutskottet

Hur gick diskussionen i utrikesutskottet ? Jo, hela frågan handlade om att sätta dit TURKARNA som gett sig på de KRISTNA FOLKEN. Det var sorgligt. Jag blev faktis enormt ledsen. Nu undrar jag hur några av de som talade ska kunna ta mig eller folk med samma bakgrund i handen. Man har turkar som hatobjekt…. Osmanska TURKIET heter det. Sen ska Turkiet ta smällen för det. Ingenting av Osmanska riket finns idag, de enda som fort säger att de är ättlingar till Osmanerna är Turkiet. Man hävdar även Osmanska Riket vann kriget och därför utförde ett ”folkmord”. Hur i helvette vinner man ett krig när endast 1/7 av ett enormt rike återstår ?! mer än 1/5 del av befolkningen på denna ö halvö dog i kriget. Folk dog, både av krig och av svält, sjukdomar osv. Men ingenstans nämner man alla turkar, kurder, araber, afrikaner osv som dog! Är det för att dessa i vissa kretsar förknippas med Islam ? Varför nämns endast de döda kristna i frågan ? Varför har man så stort agg mot mig och de mina ?

Ingen klok människa kan väl på påstå att 2.5 milj armenier i Osmanska riket utsattes för ett ”folkmord” och idag är över 10-15 milj ? Det samma gäller de övriga grupper man påstår ha utraderats. Inte kan väl någon påstå att Anatoliens andel kristna var 1/5 ? Vilka var de som dog där ? DE MINA ! Turkar och kurder! Vem ställer sig bakom dem ? Vem tar ansvar och ber om ursäkt för dem ?

Konventionen om folkmord säger att man ska förhindra företeelser när man fått nys om de. För i helvette, man hade en hel invasions armada, ockupations makt från flera olika länder, dessutom en invaderande grekisk arme. VAD GJORDE DESSA DÅ ?!

Man hade tillgång till samtliga arkiv och människor under ockupationen, om det nu var ett ”folkmord” varför åtalade man ingen och slängde fram sina s.k. bevis ? Det visar sig idag att det man hävdar vara bevis (intention) var falska skrifter skrivna på en fransk skola i Istanbul….

Varför detta hat mot mig och de mina ?

UPDATE:
Sverige, eller rättaresagt den svenska riksdagen erkänner och ändrar historien med EN RÖST (130-131, var är de resterande 88 ?)! Komedi och tragedi på samma gång. Detta ändrar fortfarande inte min uppfattning, precis som många andra undrar jag varför en riksdag tar en historisk och folkrättslig sak till val ? Konsekvenser lär vänta.

1 2 3 4

Läs även Carl Bildts artikel, som jag absolut håller med. Jag känner absolut inte för att kramas med någon längre, inte kommer det inte heller gå att disskutera frågan ordentligt längre. Rödgrön tog sig, som alltid, vatten över huvudet.

GP 1 (Ambassadören åker hem... och Erdogan ställer in sitt besök.... Endast för att vissa skulle få utlopp för sin religiösa extremitet och lögnbaserade rövslickeri)
DN 1 2 3 4

Sancak Beyi Emre

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag struntar fullständigt i om senaten i USA eller EU och riksdagen i Sverige (övriga också för den delen) röstar om att turkar ska ha utfört folkmord på minoriteter.

Det förändrar ingenting för mig. jag kommer aldrig att acceptera det och säga det högt i Paris nästa gång jag är där. det är ett faktum att folk dör i krig.

Jag säger som Erdogan "politiker kan inte avgöra eller förändra historien. Det är därför det heter historia.

Ahömbele sa...

VART ÄR TURKISKA RIKSFÖRBUNDET?
VART ÄR Uppropen för att INTE RÖSTA PÅ SOCIALDEMOKRATERNA?

Våra äldre, dom som en gång i tiden invandrade till Sverige, som stöttades av Socialdemokraterna med exempelvis Palme i spetsen är inte längre vad dom då var.

FAKTUM är att TURKHATARNA i vårt samhälle, Kurder som flytt hit av "sin politiska åsikt" och Assyrier som "flytt hit på grund av sin religion" tagit över socialdemokraterna.

Det sjukaste är dessutom att Kurder säger att det var folkmord, när det är ett faktum att deras förfäder var dom som ville armenierna mest illa för att dom kränkta marken som tillhörde dom.

Ärligt talat borde riksdagen nu lägga fram "BEVISEN" på bordet så att vi vanliga medborgare vet om vad dom röstat igenom i min talan.

Sjukt att länder som kallar sig demokratiska ser till att historien censureras. Detta är fan som att Nazisterna skulle få igenom sitt tycke, att man inte mördade Judar i ugnar och gasade ihjäl dem.

Den turkiska minoriteten i Sverige måste fan vakna och ransaka sig själv, tvärtemot andra folkgrupper i Sverige har Turkarna lyckats att integreras i Sverige, men det får vi nu lida för när minoriteter som inte lyckats med samma bedrift utan har kommit hit och samlats i klumpar runt om i landet för att tro att detta är deras land.

Inte konstigt att folk blir rasister när Sveriges största parti styrs av odemokratiska invandrare som bryr sig mer om ett folkmord i Turkiet än pensionärernas välstånd i Sverige

Höj priserna på Kebab för alla som inte är Turkar!

Ahömbele sa...

Detta läste jag nu på Riksdagen.se

"I Turkiet pågår fortfarande förtrycket av de kristna minoriteterna. Det är märkligt att den fått pågå i ett land som sedan andra världskriget tillhört Nato och har skrivit under de flesta internationella konventioner om mänskliga rättigheter och som själv uppger sig försvara frihet och demokrati. Turkiet vill ju tillhöra EU som har Köpenhamskriterierna om de mänskliga rättigheterna som ett rättesnöre."

Ärligt talat, kan någon jävel ta bilder på alla kyrkor och kloster runt om i Turkiet? Kan inte någon visa bilder på den gigantiska Armeniska kyrkogården i Sisli? Kan ingen ta och öppna ögonen?

Vart fan förföljs kristna i Turkiet idag? Vi pratar om landet där förra påven har en staty. Vart har vi Ataturk statyer i Sverige?

Jag blir så otroligt irriterad på Vänstern och Socialdemokratern, men framförallt på det kassa Turkiska Riksförbund vi har!

ISTIFA hela bunten, var det inte du Emre som sa att TRF´s ordförande var Socialdemokrat? Är han Syrian/Ayssyrier eller?! Jäkla sopor!

Ottoman sa...

Jag vet i alla fall hur jag ska rösta vid valet, ni kan nog gissa.
Att det fattades 88 ledamöter visar enligt mig att egentligen är det en helt ointressant ämne för många av ledamöterna men det finns vissa som stark drev denna ämne starkt. Sen får vi inte glömma att det är valår, vissa gör vad som helst för att komma till makten.

Att Socialdemokraternas tidigare linje att inte politiskt fastslå att det var ett folkmord men att man senare ändrade sig visar detta.

Sen får vi inte glömma att vi turkar olyckligtvis har en svag labby-verksamhet, inte bara här i sverige utan även i andra länder. Detta måste ändras, måste stärka lobby-verksamheten.

Anonym sa...

Va där och följde debatten, tragiskt att höra vad dom hade att säga, det är ju sjukt hur jävla urspårat det blev.... man blir så besviken att svenska politiker sväljer deras skit!!! fiske på hög nivå!!!

Seyfo sa...

HAHA
Undrar hur Emre och Osman känner sig nu när även Sverige erkänt folkmordet!
SITTER GÖTT ALLTSÅ! :D

Sancak Beyi Emre sa...

Seyfo:

Jag mår fint. Inte ska väl jag ta illa upp om någon är dum nog o köpa ett gäng klåpares lögner ?

Däremot vill jag ge en applåd till er Klåpare som lyckats manipulera de svagsinta som inte kan peka ut armenien på en karta. Dessutom folk som anser en riksdag som folkrättslig instrument. Det är inget att glädjas över egentligen. Tyder endast på brist på IQ och okunskap.

Ursäkta min franska, men jag skiter blankt i vad dessa pappskallar säger. De är varken historiker eller vettiga statsmän. Vad sysslar man med när vi har sådan arbetslöshet i landet ?

Emre

Seyfo sa...

Det märks.. :)

Osman F sa...

Seyfo:

Jag mår liksom Sancak utmärkt! Sist jag kollade så fanns Turkiet kvar och Ararat och de marker som armnierna ville se som Stor-Armenien var turkiskt och vår fana vajar där.

Jag får passa på att gratulera er för er "seger". Visst är den patetiskt. 88 riksdagsmän var borta och ni fick igenom det med en röst. Nu kommer Turkiet att kunna utnyttja detta och både den nuvarande högerregeringen och den kommande vänsterregeringen kommer att vara Turkiet till lagts.

Jag vet även vad ert nästa steg kommer att vara- att det hela ska tas upp i svenska skolböcker som ett folkmord. Det kommer Turkiet att motsätta sig.

Jag klandrar inte er för att ni springer runt och sprider och lobbar för er linje. Däremot klandrar jag den kemalistiska regimen. I 90 år har ni ostört kunnat sprida era lögner medan vår egen stat förtryckt oss. Det är slut med det.

Jag ringde mor efter riksdagsbeslutet. Hon sa; Så fort Turkiet reser sig så enar sig väst för att stoppa den positiva utvecklingen. Men Turkiet är inte gamla Turkiet. Vårt land och vårt folk är på frammarsch på alla fronter i världen.

Vi vet vad den nationalistiska armenier-diapsoran är ute efter. Man vill isolera Turkiet, stärka dom nationalistiska krafterna i landet ochframställa turkar som fanatiker. Ni kommer misslyckas med det.

Jag bryr mig ärligt talat inte så mycket. Vi ligger 90 år efter när det gäller propagandakriget. Men vi kommer ta in förlorad mark snabbt.

Anonym sa...

Jag skiter fullständigt i vem som säger vad. Man kanske se till sitt smutsiga byk om man som svensk under ett av världskrigen samarbetar med nazister för att rädda sitt eget skin.
Idag är det röstantlet som avgör hur stor vän ordning man är.